Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014
Nu har jag äntligen 5 veckors semester framför mig! Ska bli så skönt att slappa och ta det lugnt. Efter semestern jobbar jag bara 6 veckor till och går på mammaledighet 3 veckor innan BF. Känns nästan overkligt!
Vi har inte handlat så mycket, en Brio Go och så lite kläder. Ska försöka låna mycket saker av mina vänner så vi inte behöver köpa sånt som barnet bara behöver en kortare tid. Har tänkt att sy ett eget babysnest och även en lite filt till barnet.
Härligt att höra att ni alla mår bra och att även de små i magen utvecklas och har det bra.
Vi har bokat in oss på föräldrakurs och profylax. Tänker ni gå några kurser?
Har även börjat små googla på dagis. Lite galet men tänker ställa den i kö precis när den är född så vi får plats. Dagisköerna är tydligen helt galna i Stockholm.
Känner ni av foglossning eller andra krämpor? Jag har känt av det vid några enstaka tillfällen bara än så länge men får lätt ont i fötter och svank/ländrygg nu.
Har ni börjat med extra järntillskott? Jag ska till barnmorskan på onsdag och kolla värden men har börjat ta Niferex varannan dag eftersom jag känner mig så trött och hängig numer. Har hört att vid det här laget har bebisen tagit en tredjedel av ens järnförråd!!!
Känner mig rätt nöjd med vår Ullared-tripp Köpte babysitter, lite speldosor, nallar, påslakan, täcke och kudde till spjälsäng och vagn, lite nappflaskor och tvättservetter med mera. Ångrar dock att jag inte köpte skötväskan jag stod och velade på... men ska kolla med våra bekanta som ska ner under v.32
Ikväll började vi så smått att röja i rummet som ska förvandlas till barnrum... ska bli jätteroligt!