• snobben00

Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014

Har legat hemma utslagen i migrän idag och blir hemma även imorgon. Rynkar på näsan Så less på denna smärta nu!!!
    Var ju enklare före graviditeten... bara att ta medicin och sen mådde jag som vanligt igen efter en halvtimme. Nu ligger jag och plågas i 2-4 dygn/gång! Outhärdligt!

Börja kännas mer och mer på mina vanliga jeans nu, kan inte längre knäppa knappen utan har börjat använda tummy tie (resår för att nå knappen) och börjat lite smått med mammajeans. Men jag tycker att det spänner i magen ändå och böjer jag mig ner känns det som dom är på väg ner istället Skrattande

Ringde och berättade för mamma och pappa igår och berättade att dom får ett barnbarn i slutet på oktober. Glad
    Berättade för första gången för mamma om vår långa IVF-bakgrund och vårt missfall förra sommaren, kändes bra.

Även en kär gammal arbetskollega som jag även arbetat tillsammans med på ett tidigare jobb fick veta idag.
    Han skickar alltid ett mess och frågar hur det är när jag inte är på jobbet. Han blev jätteglad! Han har själv haft problem och kunde inte få barn utan adopterade för 13 år sen från Korea.

• snobben00

Jag har fortfarande ständiga problem med min migrän Rynkar på näsan var hemma senast 2 dar nu i veckan och har haft lite förkänningar redan inför nästa omgång nu under eftermiddagen... jag hoppas jag har fel.
    I övrigt är jag fortfarande väldigt trött men illamående bara nån gång ibland men har aldrig kräkts.
    Känner att byxorna blir allt trängre Flört 
    spelar ingen roll om jag har mammabyxor eller mina vanliga jeans med tummytie resår men det känns hela tiden som att jag får gå och dra upp byxorna... obehagligt att spänna för hårt runt midjan också.

Nu har min mans familj också fått veta att vi väntar en liten parvel, bara kollegorna på jobbet som inget vet ännu.
    Längtar till 3 juni då det är dags för rutinultraljud, var så skönt att få se den när vi gjorde kub-testet Hjärta

• snobben00

Har inte vågat köpa något än men är jättesugen! Har dock varit och kollat på vagn och babyskydd till bilen. Ska förmodligen till Ikea under helgen och kolla spjälsäng och skötbord och sånt. Kanske blir en och annan speldosa eller något mjukisdjur då :) Kommer kolla mer på allvar i sommar då rutinultraljudet är avklarat. svårt att veta storlek på första kläduppsättningen?! Men något måste man ju ha. Kan ju inte ta hem stackarn naken från bb :) man får väl inget alls där va? Så spännande och rolig tid framöver nu...

• snobben00
    Jag håller med det är inte ofta det skrivs nåt här längre.... hur går det för alla?Glad

Jag träffade läkare idag angående min migrän och mina värden. Han tyckte gott och väl att jag kunde ta vissa av mina migränmediciner trots graviditeten men jag är lite skeptisk ändå. Obestämd Vill ju inte skada den lille på nåt vis... Svårt val...
  • snobben00

Min barnmorska sa att om jag ville kunde jag komma på ett besök i v.16 och då frågade jag om man kunde lyssna på hjärtljuden då men det sa hon att det gör dom nästan aldrig så tidigt eftersom det kan vara svårt att höra något så tidigt och att det kan skapa onödig oro.
    Däremot har jag en sån där från Clearblue hemma som man kan lyssna hjärtljud från v.16, får se om jag vågar mig på att testa sen...

Vet inte när man senast bör meddela jobbet men chefen vill väl veta så tidigt som möjligt kanske ifall dom måste hitta en ersättare eller vikarie.

Jag var hos läkaren idag och då sa han att jag borde ansöka om graviditetspenning redan nu eftersom det är så lång handläggningstid (de sista 2 månaderna pga tungt arbete) men jag känner att jag inte riktigt har lust att sticka papprena under näsan på chefen även om han redan vet att jag är gravid... han måste nämligen intyga att det inte finns några omplaceringsmöjligheter... men snart är det ju semesterdags och sen är det inte allt för långt kvar...

Har du tungt jobb eller kommer du kunna arbeta långt in i graviditeten?

Har också känt att humör och hur jag känner är lite upp och ner just nu, förmodligen hormonerna antar jag.

• snobben00
    Danisen skrev 2014-05-05 11:51:39 följande:
    Hoho är det någon här? Verkar lite dött smile5.gif
    Hur länge är du sjukskriven? Har du tungt jobb och kommer ansöka om graviditetspenning eller kommer du vara fortsatt sjukskriven hela tiden?
  • snobben00

Känner ni er gravida? Jag känner i princip ingenting bortsett från att jag kan bli väldigt trött hastigt och knappt syns det heller känner mer att jag lagt på mig lite extrakilon runt mage och höfter under och efter hormonbehandlingen pga en massa onödigt småätande vilket tyvärr har fortsatt under kvällarna. så jag känner mig snarare lönnfet än gravid just nu... Har också hört att det går att lyssna på hjärtat tidigt men för en del är det svårt att höra så tidigt tydligen. Ska testa senare i veckan med clearblues för hemmabruk.

• snobben00
    Danisen skrev 2014-05-05 21:47:17 följande:
    Jag har fått 2 månaders förlängd sjukskrivning till siste juni. Jag har ett jätte tungt jobb. En tennisarm som är hemsk, ortopeden ordinerade sjukskrivning, sen har jag min fibromyalgi som förvärrar smärtan på de flesta plan och en jäkla foglossning med så det är mest eländes elände med denna kropp. Men bebisen gör att jag håller huvudet över ytan och försöker må så bra jag kan trots alla krämpor. Jag har inte en aning om hur man gör med havandeskapspenning eller vad det nu heter. Ska ringa min handläggare på försäkringskassan imorgon, så får väl fråga henne hur man gör. Angående hjärtljud så fick jag lyssna på de i v.12 så det ska visst gå .

Vad jobbigt för dig med alla krämpor! Hoppas det blir bättre för dig. Läkaren jag träffade igår tyckte jag skulle ansöka redan nu om graviditetspenning pga långa handläggningstider, men vill avvakta lite tills jag tar upp det med chefen.
  • snobben00
    Danisen skrev 2014-05-06 14:44:40 följande:

Har försökt att få tag på handläggaren på försäkringskassan hela dagen, pratade in meddelande till slut så hoppas att hon ringer imorgon. Den graviditetspenningen dras väl av mammadagarna (vet att det inte heter så hehe?
    Kollade på Försäkringskassans hemsida igår och det heter gravidpenning och man kan få det de sista 60 dagarna före förlossningen om man har tungt jobb och inte kan bli omplacerad.
    Det påverkar inte föräldrapenningsdagarna utan gravidpenningen är annat.
    Men man får tydligen börja nalla av föräldradagarna också innan.
  • snobben00

Jag testade min Clearblue hjärtljudsmonitor ikväll.... det skulle jag inte gjort Rynkar på näsan Inte ett ljud!!!
    Det ska funka från vecka 16 med den och imorn går jag in i vecka 16.
    Möjligen hörde vi lite hastigt bubbel men sen inget... jag hoppas att det inte betyder annat än otur bara.... Rynkar på näsan

Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014