• snobben00

Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014

BlankaBlanka skrev 2014-05-06 21:43:08 följande:
    Åh snobben00 oroa dig inte! Jag frågade just för att jag vet att de kan ha svårt att hitta hjärtljudet och därför vill barnmorskorna inte göra det för att mamman blir så orolig då.
    Oki det avgör det, jag ska inte be dem att kolla i morgon. Får ge mig till tåls 2 veckor till.
    Blivit så sjukt trött igen. Jag som ska hålla o ett gruppsamarbete i morgon på fm, gå till barnmorskan på lunchen och ha stor presentation på em. Hur ska jag orka??? Det blir att gå hem och lägga sig efter jobbet i morgon.

Hoppas det har gått bra för dig idag Glad Jag är inte lika trött som i början men däremot somnar jag fortfarande ofta i soffan på kvällarna.
  • snobben00
    Danisen skrev 2014-05-08 14:04:29 följande:
    Provade ni igen snobben00?

Idag har jag känt av bebisen flera gånger hehe. Började när jag drack kallt vatten sen började det fladdra där inne efter varje klunk hehe. Har hänt flera ggr idag smile1.gif coolt.
    Ja vi provade igen, men hörde inget förutom möjligen lite bubbel och svallvågor typ, känner fortfarande inget heller men kan ha lite svag molvärk/stramnigar ibland under korta perioder på dagarna, antar att det är växtvärk.
    Längtar till rutinulraljudet 3 juni så vi får se den igen. När har du rutinultraljud?
  • snobben00
    BlankaBlanka skrev 2014-05-08 18:41:50 följande:
    Har börjat känna mig väldig orolig. Kan vara för att vecka 18 närmar sig när jag hade MA. Går som på helspänn hela tiden. Ska ringa i morgon och se om vi kan få UL tidigare. Orkar inte vänta och oroa mig :(.
    Förstår din oro.
    Vet man när fostret dog vid ditt MA som upptäcktes i v.18? Ofta dör dom ju väldigt tidigt så jag tror inte du behöver oroa dig eftersom det gått så lång tid nu.
    Men jag känner också oro till och från, skulle vara skönt med UL varje vecka bara för att se att allt står rätt till Flört
  • snobben00
    Danisen skrev 2014-05-08 14:04:29 följande:
    Provade ni igen snobben00?

Idag har jag känt av bebisen flera gånger hehe. Började när jag drack kallt vatten sen började det fladdra där inne efter varje klunk hehe. Har hänt flera ggr idag smile1.gif coolt.
    Kul att du känner av den så tidigt Glad och vilken tur ni hade med hjärtljuden. Kanske provar ikväll igen...

Kanske bättre att stå upp så den inte faller så långt bak som den gör när man ligger.
    Det är ju tydligen svårt så här tidigt pga av att den har så mycket utrymme och vatten just nu, längre fram när det blir trängre för den ska det vara enklare att hitta och höra.
  • snobben00

Måste bara berätta att jag läste i Aftonbladet häromdagen att det nu ska lämnas in förslag till regeringen att 3 landstingsfinansierade IVF-försök ska gälla i hela Sverige. Glad
    Som det är nu så får man ju bara ett eller två i vissa landsting och det är ju jätteorättvist!!! Skrikandes

För oss krävdes det ju 3 försök och vi hade bara tur att vi bodde i "rätt" landsting.
    Det är verkligen på tiden och jag hoppas att det genomförs omedelbart!!! Det är en så tuff och psykiskt jobbig resa att man inte ens ska behöva tänka på att finansiera det själv tycker jag! Det kostar ju dessutom multum!

• snobben00
    BlankaBlanka skrev 2014-05-08 18:53:17 följande:
    Det dog innan vecka 12. Och jag vet att jag inte ska oroa mig men det är som det satt sig i kroppen. Jag ringer i morgon och kollar om vi kan få tid nästa vecka. Då är vi ju ändå i vecka 18. Åh jag längtar så tills vi alla sitter med en liten i famnen.
    Dom har säkert full förståelse och det är nog inte omöjligt. Det är jättestressande att gå runt och oroa sig!
  • snobben00

Jag kollade kinesiska almanackan och enligt den blir det en flicka. Jag tror pojke men mannen tror flicka.
    Jag är givetvis glad oavsett vad det blir men fick jag välja skulle det nog bli en tjej eftersom dom vanligtvis är lite lugnare. Syrran har 2 killar (4 och 2 år) och där kan vi prata om överskottsenergi!!! Skrattande Alltid full rulle

Ska kolla om det går att se vid rutinultraljudet men med vår otur går det säkert inte Flört vid kub-testet låg den fel så vi fick en ny tid och det tog 3 dar för oss att hitta och lyssna på hjärtat så det verkar vara nån som inte vill samarbeta helt Glad
    Hade en vän som fick en flicka men dom kunde inte se på rutinultraljudet.

Tränar ingenting men känner att jag kanske skulle behöva det om inte så efter förlossningen i alla fall. Får väl ta långpromenader med barnvagnen under mammaledigheten Flört

• snobben00
    ser91 skrev 2014-05-09 14:02:36 följande:
    Kanske berättar för nära och kära vad ul visar för kön. Vi gör ju i ordning barnrummet så blir nog avslöjat vad ul visar om någon ser rummet sen. Väggarna blir nog vita med små blanka ränder + en grå vägg där sängen ska stå. Då rummet har en upphöjning i golvet (ca 15-20 cm hög och 110 cm bred. Detta pga en träbalk som är där sedan det tidigare då det varit var garderob/skrubb förr), så kommer det bli säng och myshörna på den upphöjda delen och sen tänkte vi hänga upp tyg/draperier i taket som delar av sov/mysdelen från resten av rummet. Draperierna + annat piff blir nog i pojk- eller flicktema. Tycker iofs att det kan vara blått för tjejer och rosa för killar, men sätter vi t.ex in rosa piff så fattar nog folk att det blir en tjej även om vi inte talat om :P Tar gärna emot inredningstips! :)

Vi ska göra i ordning ett barnrum nu i sommar efter rutinultraljudet.
    Har börjat titta lite efter textilier när det gäller gardiner men tycker utbudet är dåligt, har visserligen bara kollat nätet än så länge på Jotex och Ellos och så, vet du nåt bra ställe med fina barntextilier?
    I övrigt vet jag inte direkt hur vi ska ha det men förmodligen hyffsat neutralt med lite söta barntavlor och liknande på väggarna.
    Jobbar med böcker och kan köpa barnböcker för 10 kr/st här på jobbet vilket blir perfekt till en liten bokhylla därinne.

Vi tänkte ha en liten 2 sits bekväm bäddsoffa därinne som myshörna att sitta och amma i och läsa sagor sen tänkte vi att det kan vara smidigt kanske under min mammaledighet eftersom mannen ska upp 4.30 på morgnarna och behöver sova.

Ska bli så roligt att börja fixa därinne... men vad pengar det kommer gå åt i början!
    Barnvagn, babyskydd, spjälsäng, kläder, blöjor, babygym, babysitter mm mm....
Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014