• snobben00

Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014

Mischa skrev 2014-10-09 07:32:41 följande:
    Jag gick upp 20 kg. Men det spelar ingen roll... :)
    Ammar du? Har det gått bra så här långt?
    Har hört att det gör riktigt ont till en början för en del.
  • snobben00
    Mischa skrev 2014-10-09 16:01:08 följande:
    Ja jag ammar. Och ja, det gör ont. I början gjorde det inte så ont, men efter typ ett par dagar började det. Har köpt bröstvårtsskydd som man kan ha i bh-n för att vårtan inte hela tiden ska skava mot tyget. Några gånger har jag gråtit för att det gjort så ont men de säger att det ska gå över. Så kämpar lite till. Det känns bättre nu än för några dagar sen iaf.
    Hoppas att det går över fort, jag är själv orolig för att det ska strula och ha sig när det väl blir dags men det är ju övergående som sagt.
    Hur går det med sömnen? Är det amning ca var tredje timme dygnet runt eller hur ser det ut för er just nu?
  • snobben00

Var på ett tillväxtultraljud idag, just nu väger han ca 2800 och hon trodde att han kommer väga ca 3100-3200 om jag inte går över tiden.
    Nån som kommer använda TENS?

• snobben00

Min man beställde en TENS-apparat från Kina eller nåt tror jag för han ville ha en själv för massage och muskelvärk framöver så nackdelen är ju att jag inte riktigt vet var och hur man får använda den (fattar ju dock att man inte använder den på magen utan rygg).
    Hyr man en så får man ju instruktioner av sjukgymnast i alla fall... Men jag antar att det bara är i princip på ländryggen...?

Har skaffat hallonbladste men inte testat än.

• snobben00

Jag ringde sjukgymnasten imorse och ska ta mig dit på deras öppna mottagning med TENS-apparaten och få lite instruktioner, i värsta fall hyr jag en av dom om den vi har inte känns ok.
    Ska nog börja med hallonbladsteet ikväll. Hur fungerar det? Stimulerar det livmodern för att så småningom sätta igång förlossningen eller hur var det?

Har ni skrivit förlossningsbrev? Jag skrev ut en mall från 1177 som min barnmorska tipsade mig om, kan vara bra att skriva ner lite själv eftersom man kanske inte är så pigg på att prata allt för mycket när det väl är dags sen.

Vill bara ha allt överstökat nu, gillar inte att bara gå och vänta! men jag tror att han blir sen, bf är ju 28/10 men jag tror snarare på runt 4-5 nov eller så.

• snobben00
    Danisen skrev 2014-10-14 10:16:10 följande:
    Tror ju inte att det är någon speciell skillnad på tens ni har och den som sjukgymnasten har. Jag fick med hjälp med att ställa in apparaten av min sjukgymnast smile1.gif

Jag dricker hallonbladste av denna anledning: www.hallonbladste.se/10-hallonbladste.html

alltså i förberedande syfte inför förlossningen och återhämtning efteråt. Det är oxytocin in de med (kroppens eget lugnande) jag märker att min livmoder tränar sig mer sedan jag började dricka det smile1.gif . Men läs länken jag klistrade in.

Dock har jag köpt min på apotea.se kostade 34kr där smile1.gif
    Tack för en bra länk med bra info! Jag köpte också mitt på Apotea. Ska börja ikväll.

Jag tror också att de flesta TENS-apparater är lika men vill ha lite tips om var man får sätta plattorna och inte. Min syster nämde förut att det är viktigt att man inte sätter dom på fel ställen för att störa bebisen men det är väl i princip bara magen som kan vara "fel ställen"?! Därför vill jag kolla med ett proffs Glad
  • snobben00
    Danisen skrev 2014-10-14 12:05:50 följande:
    Tycker att du gör helt rätt smile1.gif du kan inte sätta de fel så länge du inte sätter dem på magen smile5.gif . De ska användas där bak, nedre delen av ryggen t.ex smile1.gif .
    Var det du som hade köpt babysitter på Ullared utan "lekbåge"?
    Försöker hitta nånstans man kan köpa nån sån med lite leksaker på. Vet du?
  • snobben00
    ser91 skrev 2014-10-16 13:43:09 följande:
    Jag köpte iaf en babysitter i Ullared och köpte till en sk lekbåge. :)
    Köpte du den också på Ullared eller nån annanstans?
  • snobben00

Vi köpte en svart babysitter på Gekås, även den av märket babyboom och jag vet att vi kollade runt om det inte fanns att köpa till lekbåge men vi hittade ingen Rynkar på näsan typiskt. För jag vet inte att det märket finns någon annanstans att få tag på och det går ju knappast att köpa vad som helst heller för man ska ju kunna sätta fast den också...

Visst har du bf ganska snart va? Vill minnas att du och BlankaBlanka båda hade bf 21 okt eller?

• snobben00
    Mischa skrev 2014-10-17 22:23:42 följande:
    Hej! Jag kollar in här då och då för att se om någon av er fått än :)

Vår tjej blir två veckor idag. Äntligen börjar hormonerna ordna upp sig, den första tiden grät jag för ALLT. Så var beredda på det... Dessutom kände jag mig så vilsen och som att jag inte klarade nånting. Men nu börjar jag få mer självförtroende och allt börjar liksom landa. Hoppas ni snart får era små också! Det är häftigt och härligt! Längtar tills hon ler mot mig... :)
    Skönt att det gått så bra för er Solig
    Börjar oroa mig inför förlossning, amning och just det du nämner att man kommer hem och bara gråter och känner sig otillräcklig och värdelös och har ont har och var...
    Vill bara att allt sånt ska vara överstökat och få känna mig lycklig med en fin och välskapt liten pojk Glad

Känns jobbigt att man inte vet i förväg när och hur det startar när det väl är dags sen...
Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014