Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014
Har hört att det gör riktigt ont till en början för en del.
Var på ett tillväxtultraljud idag, just nu väger han ca 2800 och hon trodde att han kommer väga ca 3100-3200 om jag inte går över tiden.
Nån som kommer använda TENS?
Min man beställde en TENS-apparat från Kina eller nåt tror jag för han ville ha en själv för massage och muskelvärk framöver så nackdelen är ju att jag inte riktigt vet var och hur man får använda den (fattar ju dock att man inte använder den på magen utan rygg).
Hyr man en så får man ju instruktioner av sjukgymnast i alla fall... Men jag antar att det bara är i princip på ländryggen...?
Har skaffat hallonbladste men inte testat än.
Jag ringde sjukgymnasten imorse och ska ta mig dit på deras öppna mottagning med TENS-apparaten och få lite instruktioner, i värsta fall hyr jag en av dom om den vi har inte känns ok.
Ska nog börja med hallonbladsteet ikväll. Hur fungerar det? Stimulerar det livmodern för att så småningom sätta igång förlossningen eller hur var det?
Har ni skrivit förlossningsbrev? Jag skrev ut en mall från 1177 som min barnmorska tipsade mig om, kan vara bra att skriva ner lite själv eftersom man kanske inte är så pigg på att prata allt för mycket när det väl är dags sen.
Vill bara ha allt överstökat nu, gillar inte att bara gå och vänta! men jag tror att han blir sen, bf är ju 28/10 men jag tror snarare på runt 4-5 nov eller så.
Vi köpte en svart babysitter på Gekås, även den av märket babyboom och jag vet att vi kollade runt om det inte fanns att köpa till lekbåge men vi hittade ingen typiskt. För jag vet inte att det märket finns någon annanstans att få tag på och det går ju knappast att köpa vad som helst heller för man ska ju kunna sätta fast den också...
Visst har du bf ganska snart va? Vill minnas att du och BlankaBlanka båda hade bf 21 okt eller?