Sex och dravel tråden, hämningslöst!
HäckHäxan skrev 2014-08-30 19:33:47 följande:
Ja så är det ju. Är så oerhört glad för din skull Alltså jag hade säkert funkat som poly eller i en öppen relation, har aldrig testat så jag kan inte säga bu eller bä. Men skulle jag träffa någon som är poly och allt klaffar så skulle jag ju ta den delen då. Jag skulle ju inte rata mannen enbart för att han är poly så att säga. Finns ju inte heller något som säger att man måste olika saker osv. Finns folk i öppna relationer som ändå aldrig legat med någon annan, för de helt enkelt inte träffat någon de vill lilla med. Människor som egentligen är Ploy men lever i en monogam relation. Jag tror man löser saker längs vägen och väljer hur man själv vill prioritera det hela.
Som tex detta med en primär partner och sen sekundära / sekundär. Och andra har sina partners som samma lika rakt igenom och det fungerar för dem.
Mycket beror väl på vart man står i livet, hur man är osv. Vill man vara sambo så känns det ju logiskt att den personen är ens primära partner och andra sekundära. PÅ samma sätt som någon som bor själv och aldrig vill bo ihop med någon kanske har lättare för att se sina partners som lika samma och odla alla relationer lika mycket eller iaf jag finner det hela logiskt haha
Om man kan tänka för mycket på alldeles för mycket saker ungefär hela tiden, ja då lider jag av den åkomman Grovt!
I was refused a job yesterday. Apparently putting gang-bang on your application doesn't qualify as proof of teamwork!
Ja, sånt tar man ju upp till diskussion vartefter. Att leva som poly är ju olika från poly till poly. Vi är alla olika och har olika behov och möjligheter. Bara man är överens med dem som är inblandade så är det ju bara att köra. Det är ju lite så framöver här för mig. Kommunikation, det är bra grejer det.
Bara för att man fungerar som poly känslomässigt behöver ju det inte per automatik betyda att man måste leva så. Relationer dyker upp när de dyker upp liksom.
Jag rankar inte mina relationer i primära eller så. Bara jag vet att vi är "ihop" på något sätt så är det bra för mig.