• Brunhilde

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

Schnaa skrev 2015-05-04 19:32:40 följande:
    Är det inte mer sannolikt med D-vitaminbrist i din ålder? smile9.gif
    Nja, alla tre anledningarna kan nog kanske funka. Får gå till farbror doktorn om det inte går över.

Åter till din kakfråga, kan inte trådbagarna hjälpa till här eller?!?! Var är de när de behövs som bäst?
    Annars rekommenderar jag köbekagor för diabetiker. De är definitivt inte för söta iaf.
  • Brunhilde
    Knall skrev 2015-05-04 19:51:40 följande:
    Jepp.. Såg ett klipp/artikel om det.. Torskpaketen i frysen stirrar på mig med förbrående ögon sedan dess... De kommer aldrig bli tinade... *urk*
    Mina frysta torskbitar har inga ögon och jag hoppas att det inte finns mask i dem heller. Skulle nog helst slänga dem, men snåljåpen i mig säger att man inte bara slänger mat sådär. De ska dock inspekteras noga innan de lagas...
  • Brunhilde
    Bateman skrev 2015-05-06 01:46:07 följande:
    Bröstknull har guld i mun...
    Men gud vad informativt, insiktsfullt och helt sjukt klokt!
  • Brunhilde
    Aniiee skrev 2015-05-06 13:53:35 följande:
    Dags att börja experimentera, alltså. Lite Vindaloo curry? Och så lite yoghurtglass med ingefära och körsbärscoullis till efterrätt, för att återställa känseln i munnen och svalget.

Ja, sov mellan förut och nu, typ. Det var mäkta trevligt. Frukost på sängen fick jag också =) Jag har aldrig tänkt förut att man kan ha nutella och hallonsylt på samma smörgås...... men det gick utmärkt.

Drömma högt är bra. Jag drömmer två gånger om dagen om en bingovinst. Inte vinner jag något, men det går ändå Solig

Fråga lite allmänt till alla trådläsare!

Ska jag posta matsedeln ink inköpslistan i tråden när jag petat klart?
    Ja! Gör det. Behöver lite ny inspiration. Igår tog middagen tre timmar att laga, idag tänker jag spendera minimalt med tid i köket dock.
  • Brunhilde
    Aniiee skrev 2015-05-06 18:05:14 följande:
    Snaaaart klar.
    *viskar* Idag ska jag äta korv med bröd. Fy vilken dålig mor jag är!!! 
  • Brunhilde
    Aniiee skrev 2015-05-06 18:15:55 följande:
    Det är väl inget fel på korv med börd? Tungan ute Lite potatismos, ketchup, senap och bostongurka på, så har du täckt upp alla näringsämnen också.
    Gjorde misstaget att sätta mig ned. Kanske knäckemackor med smör kan passera som hela kostcirkeln, om man biter dem till en rund form...
  • Brunhilde
    Brunhilde skrev 2015-05-06 18:54:59 följande:
    Gjorde misstaget att sätta mig ned. Kanske knäckemackor med smör kan passera som hela kostcirkeln, om man biter dem till en rund form...
    Fråga mig inte ens vad jag menade med den sista meningen...

Har nog redan haft mitt blondaste moment för den här månaden idag. Har varit hos läkaren för en ögonåkomma. Han sa att jag skulle badda med alsolsprit. Varvid jag spärrar upp ögonen och frågar -Gör inte det vansinnigt ont att badda alsolsprit i ögonen?
    Läkaren stirrade på mig och sa du förstår väl att du ska ha den UTANPÅ och under inga omständigheter spruta det i ögonen!

Jag skämdes lite där eller ganska mycket faktiskt Skäms
  • Brunhilde
    Aniiee skrev 2015-05-06 19:27:47 följande:
    Hahaha! Men man kan ju inte säga att läkaren var så där övertydlig heller.....
    Fast det är ju lite som kaustiksoda i ögonen. Inte lämpligt och det kanske en väldigt vuxen person (som jag själv) förstå utan förtydligande.
  • Brunhilde
    Aniiee skrev 2015-05-06 21:28:31 följande:
    Mums!

Vattengympa.... min läkare ville att jag skulle börja gå på vattengympa för att över huvud taget ha några muskler kvar, men, nehepp, jag var FÖR KORT! WTF, lixom, hur djupa bassänger har de egentligen?
    Knall skrev 2015-05-06 21:41:13 följande:
    I knooooooow!? Jag bottnar knappt jag heller.. och då står jag på den grundaste delen... Under vissa övningar flyter jag som en kork och snuddar bara botten med tårna då och då..
    smile2.gif

Är det vi som får stå i barnbassängen när de andra tränar i vuxendelen då.
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!