• Aniiee

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

Fjäril Vingad skrev 2015-06-03 18:57:38 följande:
    Det gör du rätt i! Kram

Själv ligger jag i ett varmt bad och kurerar mina onda axlar. Sambon ska iväg och hämta middag sen; skönt att slippa slava vid spisen för en gångs skull.
    Tack!

Skönt med varmt bad! Och så middag på det, helt utan insats, Avis =P
    Bokcitat, filmcitat, musikcitat, spelcitat..... har du inget vettigt att säga själv?
  • Aniiee
    Det gör du rätt i! Kram

Själv ligger jag i ett varmt bad och kurerar mina onda axlar. Sambon ska iväg och hämta middag sen; skönt att slippa slava vid spisen för en gångs skull.
    Tack!

Bokcitat, filmcitat, musikcitat, spelcitat..... har du inget vettigt att säga själv?
  • Aniiee
    Det gör du rätt i! Kram

Tack!

• Aniiee
    Brunhilde skrev 2015-06-03 19:08:33 följande:
    Hur gör man glutenfri chokladkaka?
    Man tar en chokladkaka med minst 50% kakaomassa á 1 hg, och så tar man en klick smör á 1 hg och så smälter man ihop de. Sen tar man 1,7 dl socker (eller fan, 2....) och rör ned i chokladen. Sen kollar man så chokladen inte är för varm (man ska kunna stoppa ned ett finger utan att tycka att det är varmt. Glöm inte att slicka avfingret sen....=P) Är den inte för varm så rör man ner 3 ägg. Sen rör man ned kakao, ca 1,5 dl. Sen häller man ner hela rasket i en alexanderform med bakplåtspapper i botten och smör på sidorna och så slänger man in den i en ugn som är 200 grader varm och så väntar man i ungefär 25 minuter.

Den är väldigt chokladig (och ju högre kakao% man har i chokladkakan ju chokladigare blir den hu. Serveras helst med grädde och något syrligt bär eller frukt, typ grape eller något =) Kolla bara så chokladkakan är glutenfri.
  • Aniiee
    Anonym (taggen) skrev 2015-06-03 20:37:11 följande:
    Googla? , nej här på sex/ dravel finns bara gamla tanter som inte vill höra om andras sexliv , vi blir ju så avundsjuka
    Avenskuka, heter det Skrikandes
  • Aniiee
    Fjäril Vingad skrev 2015-06-03 21:02:06 följande:
    Mm, det var behövligt!

Och snart blir det efterrätt...
    Mmm.... "efterrätt"......
  • Aniiee
    Brunhilde skrev 2015-06-03 21:13:03 följande:
    Präcis! När ska folk lära sig?
    Nån annan gång, uppenbarligen.
  • Aniiee
    Brunhilde skrev 2015-06-03 21:18:49 följande:
    Är det du som är efterrätten?
    Duh!
  • Aniiee
    Brunhilde skrev 2015-06-03 21:21:04 följande:
    Stämmer alldeles utmärkt det. Vi sitter och broderar stora manslemmar och fladderfittor hela dagarna, äter småkakor och dricker tea.
    Lol........

på tal om så.... behöver jag skriva om en manslem..... Dock inga fladderfittor. Tea har jag inget heller, för det är slut. Tyvärr betyder det att jag inte kommer ha något på minst 3 veckor, eftersom jag är så snobbig att jag importerar från Japan. (Eh.... både te och manslemmar =P)
  • Aniiee
    Fjäril Vingad skrev 2015-06-03 21:26:46 följande:
    Snobb! Hm. Japanskt te. Godare än annat te? *undrar ärligt*
    Jag sa ju det =P

Alltså.... riktigt körsbärsblomste kan man inte få tag i här i sverige, alls. Och inte riktig maccha heller, fast det finns ett par som kommer nära. Men det gäller ju då att man gillar grönt te, om man ska ha maccha. Körsbärsblomste är det bara körsbärsblommor i, inget egentligt te, men de är behandlade på samma sätt som teblad. 

Sen är jag inte jättetedrickare, direkt, så jag kan nog inte säga om det är godare. Dock är riktig maccha extremt dyrt, räkna med en 150-200 kr per 40g för ett billigt märke.
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!