ErnstHugo skrev 2014-09-11 19:06:38 följande:
När jag fick min första löning 1987 så köpte jag en Chevignon-jacka för 2000:-
Fan då började jag förste klass
Som den stillösa icke modeikon som jag är så har jag noll koll på märken, men med tanke på prislappen så gissar jag vilt på märkesjacka
Min första sommarjobbslön la jag på att laga min mammas bil så den skulle vara i lagligt skick när hon kom hem från utbildning i Skåne. Så kan det gå när man backar in i grannens häck ( Läs vildvuxen jävla grej med stockar som stack ut nertill ) vid möte på grusväg med Agda 105 år som inte fattar att man kan mötas två bilar även på en grusväg. *jippie*
Väldigt nöjd 18 åring just då, halva lönen gick till att fixa mammas bil, tänkte att om den är laglig när hon kommer hem så lär hon iaf vara gladare än hon varit om hon kom hem till en bil med en buckla som två stora knutna mansnävar och helt utan baklyktor på ena sidan. Bara en jävla färgburk för att lacka området när buckla och allt var ut bankat, spacklat och slipat kostade 900 spänn.
Vet ni vad min mamma gjorde när jag visade och förklarade. Jo hon började asgarva när jag kom fram till delen med sprayburken och öppnar passagerardörren och tar fram en typ nu burk därifrån och säger annars kunde du ju använt denna istället för att köpa en ny
Jag svor, ljudligt och innerligt!