• Aniiee

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

DJÄVULENS HÖGRA HAND skrev 2014-12-09 22:34:27 följande:
    1IQ...nöjd? Vet inte riktigt vad det gör för skillnad men hoppas du får en trevlig kväll virrpanna....
    1a före 34, ditt stolpskott =P
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Aniiee
    Knall skrev 2014-12-10 18:14:41 följande:

Jag roar mig med att ha en blodtrycksmätare fastsatt på armen i 24 timmar.. Sladden är i vägen och var 20;e minut måste stanna upp i det jag gör och vila armen.. Natten kommer bli spännande då den ska mäta var 30;e minut...

Annars så står maten i ugnen, mannen spelar Zelda på vårt Nintendo och jag tittar på.. Snart min tur..

Intressant experiment.
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Aniiee

Mätt. Det blev mat idag också, även om det såg mörkt ut ett tag.

• Aniiee
    taquine skrev 2014-12-10 19:32:29 följande:
    Jag fick också mat idag Pasta carbonara a'la Vinz , nu rullat till soffan och tittar på nobelbanketten.. 
      Är det någon mer som är nervös när dom ska gå med maten i trappan , väntar hela tiden att katastrofen kommer , någon ramlar  
    Mums!

Är Nobel idag? Gee, jag är dagvill. 
  • Aniiee
    Brunhilde skrev 2014-12-10 23:19:10 följande:
    Har gjort:
    Kyckling med dragon och dijon.
    Biff Stroganoff.
    Fläskfilé med franska örter och dijon.
    Dijonpanerad fisk.
    Devil burgers.
    Ingen croque monsieur?
  • Aniiee
    Brunhilde skrev 2014-12-10 23:27:50 följande:
    Nej, har ätit det tills det sprutade ur öronen ett tag och nu är det mackstopp här.
    Ah. Då.... nej. vet inte.
  • Aniiee
    taquine skrev 2014-12-10 23:37:29 följande:
    Instämmer , snålvattnet rinner fast jag är proppmätt ;) 
    Ska ju komma i klänningen till nyår också  
    Aniiee skrev 2014-12-10 23:26:11 följande:
    Ingen croque monsieur?
    Jag säger varma mackor , ni är så fiiina i kanten ni *obs ironi* 
    Fast, croque monsieur är ju EN varm macka. Visst kan man säga bara pizza, men menar man capricciosa så ska man nog säga det, så man inte får en mexicana.
  • Aniiee
    Brunhilde skrev 2014-12-10 23:44:43 följande:
    Fast när jag tänker efter så var det länge sedan jag gjorde en po'boy Drömmer
    mmmmmm po boy
  • Aniiee

Tanter under soffan? Nä, det blir för trångt. Om det inte är lånare, förstås. de är ju rätt små. Eller pysslingar. 

Nej, nu pizza till middag med pizza till efterrätt.Sen arlanda för 3e gången på lika många veckor.

• Aniiee
    Anonym (Signe) skrev 2014-12-12 18:23:29 följande:
    Arlanda? Varthän? Jag blir kvar härhemma. Tänkte fira TV-lucia imorgon och jag kommer att bli skitsur om jag inte lyckas masa mig upp klockan kvart i sju i morgonbitti. Tänkte fixa en luciafrukost med danskt rågbröd, skivad kalkon, edamer, starkt kaffe, omelett och mandelpepparkakor.
    Jag ska återigen åka och plocka upp en hög japaner. 

Lucia blir det här med, och har varit redan. Vi lyckades klämma in alla tre lucia, som tur är. Nu vägrar lillungen ta av sig tomtekläderna fast hon ska i badkaret. Hör ilskan härifrån. Hur kan en femåring vara lika envis som en treåring?

Jag har satt bullar på jäsning i kylen, leverpastej är lagad, färskosten rullad i roliga kryddor och som vanligt luciamorgon så blir det snabbsylt och varm choklad som lagas på morgonen. Alla vuxna som inte har alkoholförbud får en skvätt rom i chokladen (typ 1 cl på 4 koppar choklad. Nästan så att ungarna får smaka. nästan.)

Danskt rågbröd ska jag baka sen. Tillsammans med vörten och kavringen. Och kanske hålkakor.

Jag insåg just hur jvla dyrt det är att flyga mellan Stockholm Arlanda och Tokyo Narita. Höll på att få en hjärtattack och kommer skälla friskt på storebror när jag möter honom. 90 000 spänn för att flyga hit. BARA flyga. De är inte kloka.
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!