Sex och dravel tråden, hämningslöst!
Jag har kokosflingor, vispgrädde, blockchocklad, ägg, hallon&blåbär, florsocker och strösocker hemma. Vet ni om man kan göra någon god efterrätt med de här råvarorna?
Jag har kokosflingor, vispgrädde, blockchocklad, ägg, hallon&blåbär, florsocker och strösocker hemma. Vet ni om man kan göra någon god efterrätt med de här råvarorna?
Att prata med Vibban är som att stånga huvudet i en väg tills man blöder, för att sedan doppa huvudet i salt, socker och en eldmyrekoloni.
Nu har jag arrangerat om köket, satt ihop en plastgran i allrummet i källaren, samt satt i julgransbelysning i den (ja, det såg nog väldig kul ut när jag med mina 158 cm försökte sätta dit ett ljus på en gran som mäter 210 cm..)
Medan jag skulle fixa iordning granen så tände jag kaminen då det är ganska kallt i källaren.. det tog 5 minuter, sedan dånade brandlarmet eftersom det välde ut rök i rummet!
20 sekunder gick innan larmcentralen ringde och frågade om allt var okej och gav mig instruktioner om hur man stänger av larmet.. Vilket är en knapp.. på brandvarnaren.. I taket..
Nämnde jag att jag är 1.58 cm?? Var tvungen att springa upp i köket och hämta en stol!!
Efter den pärsen så kunde jag ta en välbehövlig vila medan lillflickan klädde granen.
Hon och storebror fick varsin skål med glass, strössel och nougatsås.. jag fick äta mannagrynsgröt.
Nu ligger jag i soffan i allrummet, njuter av värmen och väntar på att tvättmaskinen ska bli klar så jag får sova..
Imorgon kommer mannen hem och ordningen är återställd!