• Aniiee

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

lille Birger skrev 2014-12-05 21:01:15 följande:

Jag har kokosflingor, vispgrädde, blockchocklad, ägg, hallon&blåbär, florsocker och strösocker hemma. Vet ni om man kan göra någon god efterrätt med de här råvarorna?

Om du har smör också så kan du göra cloud cake med vispad grädde och bär i kratern.
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Aniiee
    Anonym (lille birger) skrev 2014-12-05 22:48:04 följande:
    Ja, mamman får skylla sig själv. Tänkte mest på hur ledsen jag skulle bli om de ringde från dagis och berättade att nallen fått en fotbollsmål över sig. Han är ju så liten. Nalle
    Aniiee skrev 2014-12-05 21:13:02 följande:
    Om du har smör också så kan du göra cloud cake med vispad grädde och bär i kratern.
    Jag gjorde hallonfromage istället. Det vet jag att nallen gillar.

Halonfromage är gott =P

Men lille Birger, blev du avstängd?
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Aniiee

Att prata med Vibban är som att stånga huvudet i en väg tills man blöder, för att sedan doppa huvudet i salt, socker och en eldmyrekoloni.

• Aniiee
    Brunhilde skrev 2014-12-05 23:39:26 följande:
    Vibban?
    Ja, hon JV-människan som aldrig kan ha fel om någonting. Om hon säger att månen är ett körsbär så ÄR månen ett körsbär, och där med bastu.

JAg tror att hon och "tacksam" är släkt.....
  • Aniiee
    Anonym (lille birger) skrev 2014-12-05 23:49:10 följande:
    Ja, men rumpan i inlägg #17985 finns i alla fall kvar! Den kan de inte ta ifrån oss.
    Aniiee skrev 2014-12-05 21:13:02 följande:
    Har du gjort sån någon gång?
    =P

Ja, det är klart jag har gjort cloud cake. Varje år på Clouds födelsedag, faktiskt. Kan inte låta bli =P
  • Aniiee
    Brunhilde skrev 2014-12-06 00:06:28 följande:
    Ah, aldrig stött på. Hon kanske rör sig i helt andra trådar...Skäms
    Antagligen, då hon mest skriver om religion. Vill du läsa hennes jul-tråd? Rätt underhållande hur någon kan vara så.... ovetande.
  • Aniiee
    Knall skrev 2014-12-06 00:09:22 följande:

Nu har jag arrangerat om köket, satt ihop en plastgran i allrummet i källaren, samt satt i julgransbelysning i den (ja, det såg nog väldig kul ut när jag med mina 158 cm försökte sätta dit ett ljus på en gran som mäter 210 cm..)

Medan jag skulle fixa iordning granen så tände jag kaminen då det är ganska kallt i källaren.. det tog 5 minuter, sedan dånade brandlarmet eftersom det välde ut rök i rummet!

20 sekunder gick innan larmcentralen ringde och frågade om allt var okej och gav mig instruktioner om hur man stänger av larmet.. Vilket är en knapp.. på brandvarnaren.. I taket..

Nämnde jag att jag är 1.58 cm?? Var tvungen att springa upp i köket och hämta en stol!!

Efter den pärsen så kunde jag ta en välbehövlig vila medan lillflickan klädde granen.

Hon och storebror fick varsin skål med glass, strössel och nougatsås.. jag fick äta mannagrynsgröt.

Nu ligger jag i soffan i allrummet, njuter av värmen och väntar på att tvättmaskinen ska bli klar så jag får sova..

Imorgon kommer mannen hem och ordningen är återställd!

Hjälp! Jag HATAR när brandvarnaren tjuter. Och inte når jag att stänga av den heller, ens om jag står på en stege, typ.

Men granen kom upp i alla fall =P Grattis. Och mannagrynsgröt är inte fy skam.
  • Aniiee
    Knall skrev 2014-12-06 00:20:10 följande:
    Jo, gröten var mycket god!

Jäkla brandvarnare alltså! Och inte är det en sådan som man vågar slå ner med kvasten heller!!

Bildbevis!
    Mysigt.
  • Aniiee
    Fjäril Vingad skrev 2014-12-06 02:59:13 följande:
    Alltså JV. Been there, du vet. Det går inte att argumentera med dem...
    Nej, jag vet, men det är inte "för hennes skull" jag argumenterar, så det går bra ändå.
  • Aniiee
    Brunhilde skrev 2014-12-06 12:32:05 följande:
    Man får ta till lite knep bara så ordnar det sig ,lära sig maasai-hopp hjälper . Eller be främmande människor om hjälp. Brukar få göra det i affären, förstår inte varför de envisas med att lägga saker som jag vill ha på översta hyllorna.
    Eller längst ner i meterdjupa frysar, på vilka kanten är i höjd med tuttarna.
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!