Inlägg från: Monsa |Visa alla inlägg
  • Monsa

Hey Jude!

Nu har jag tvättat moppen och hinken och kört en vända med massa gottigt rengöringsmedel, förstår fortfarande inte. Kan man ha döda djur under golvet i en lägenhet? Dum fråga kanske men har någon hört om det någon gång?

• Monsa

Hallojs! Funderar på att rensa ut under trappen och skrubba ordentligt och sen göra i ordning till leksaker där under, man kan inte direkt leka där under men man kan ha leksaker där inne, skulle ju va bra så dom kan ha lite som är lätt undanstoppat här nere med.

• Monsa

elims, nä mannen säger att det var fotsvettskor Däremot så kände jag att ur själva ventilen eller vad det kallas för på kylskåpet luktar det, får ta en rejäl städomgång, jag är lite känslig med så det är ju inte så det stinker egentligen Jag vill ju att det ska lukta hallon överallt hela tiden

Idag har jag i alla fall dragit ut allt ur det lilla förrådet under trappen och målat där under, allt blev ljus-grått förutom en vägg som är chiliröd, klippte en bit ryamatta och la på golvet och sen ska det upp lite hyllor och lampor och så är det lite leksaker där inne nu, ungarna är där heeeeela tiden! Det är ganska så litet där inne men rymmer lite leksaker och litegranna utav lek. Dörren som jag tagit bort nu är ganska liten så det är lite lilleputtland över det
    Det är mest för att dom ska kunna ha leksaker där som man kan skuffa undan men Alfons bara älskar att va där inne!
    Ska sätta upp ett litet draperi utanför så man bara kan dra för och slippa se alla leksaker som säkert kommer ligga i stora högar där inne

• Monsa

elims, javisst är det den berömda trappen. Det luktar inget där nu i alla fall
    Ungarna älskar utrymmet under, är där så mycket som möjligt, konstigt att alla leksaker blev jätteroliga helt plötsligt. Ska fixa i ordning där ikväll eller imorrn.

Allt bra med er annars?

Inte kul med nickelallergi, har med det men inte så kraftigt som i händerna men det kliar om jag håller pengar iof.

• Monsa

fajga, jag kämpar med någon lukt från kylskåpet, ska rensa ut allt och dra fram kylskåpet eller så får mannen göra det när jag pluggar , läser en bok nu som jag började med idag och tänkte läsa färdigt den idag med
    Den är väldigt lustig, typ dialog näst intill hela tiden, hoppas den blir bättre snart, har en annan i reserv annars, läser den till min Svenska-kurs.
    Ska försöka få färdigt en del av skolarbetet i helgen då jag ska övningsköra lite nästa vecka och ha sagostunden på biblioteket så det blir fullt upp.

Trevlig helg önskar jag dig och alla andra med!

• Monsa

Hallojs! Läst en skitdålig book "Du är alltså svensk?" Någon som känner igen den? Snurrig som attan, tänker att det är jag som inte är intelligent nog att läsa såna böcker, vad har jag missat liksom. Hängeinte ihop alls och mycket dialog i nästan hela boken, bläää. Hur skriver man recension av en sån bok?

• Monsa

Hallå på er!
    Är lite nervös inför sagostunden på tisdag, får planera lite ikväll och öva och sen göra liten generalrepetition imorrn

Ska handla mig någon fin tröja eller någon slags klänning som man kan ha byxor under tänkte jag, fyller 25 på lördag och då ska jag ha lite fest Blir väl mest mat och prat med goa vänner

Förresten så har vi hittat källan till lukten, den behållaren bakom kylskåpet var full med äckel...bläääää, vi höll på att spy här, nu har vi rensat och tagit medel på allt vi kunde så förhoppningsvis fick vi bort lukten. Usch och fy säger jag bara!
    Har aldrig vart med om det i någon annan lägenhet, aldrig att det blivit så mycket äckligt där.

Ha det gott allihop/M

• Monsa

Måste fråga en annan grej, är det ok om jag frågar grejer om judendomen här eller ska jag göra en ny tråd till det? Nu kommer det lite nya funderingar och så iom. min nya kurs

Hej svejs!

• Monsa

Chaia, känns ju så pinigt men har aldrig vart med om det innan, vi undrar fortfarande om det kan va fel på det, bara att vänta och se, förhoppningsvis blir det bättre

Nä nu ska jag sätta fart på familjen så vi kommer iväg här

• Monsa

Hallojs på er!

Har letat som en tok efter mina små grejer jag skulle skicka till er KidA, komemr straxt

Chaia, vilken bok menar du? Bok till sagostunden eller till Svenskan eller Religionen

Ni är alla så gulliga, räknar med att det kommer bli kämpigt med kurserna, är mest rädd för Svenskan nu sen kommer Filsofin och faktiskt sist Religionen, men vem vet

Svar på tråden Hey Jude!