Inlägg från: Monsa |Visa alla inlägg
  • Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • Monsa

Jag startade tråden igår och 172 inlägg redan!!! Ni är för goa!

NY, har ni fått tag i ett radhus?

• Monsa

Ok, undrar om vi ska lägga till en kommentar i starten om att man får göra max tre inlägg om dagen massa att läsa igenom ju!
    Jätteroligt att ni skriver så mycket, detta är bara bästa tråden!

Sen ska jag ge credit till min man för det var han som kom på namnet och inte jag

mayasmama, jag kände lillen tidigt i magen. Vi var på ul v. 18+ något och jag kände klart och tydligt att han rörde sig och såg det samtidigt och hade kännt honom i några veckor. Det brukar vara så med andra att man känner dom mer och så tror jag det beror på hur starka dom själva är.
    När killen kom ut så var han jättestark i nacken och höll upp huvudet, på skötbordet rullade han, när han var 3,5 mån så ålade han på rygg
    Bm kunde knappt tro det

KidA, jag kände mig med så skyldig inför tjejjan när vi fick den lille men låt henne bara va med så mycket som möjligt och så kanske marcink kan va med henne extra mycket. Ni kanske med kan ta en heldag så småningom då du kanske kan pumpa ut lite om du tycker det är ok.
    Bebisar tar tid men vi tänkte så att det var allas bebis och så känner nog ni och hon med så det kommer bli jättebra ska du se.

• Monsa

Hallå på er!
    Är så sugen på att åka till Ikea idag men jag vet ju vart det slutar.....med ett nytt soffföverdrag som är aaaalldeles för dyrt

Vill måla nåt här, greja lite
    Det är så spännande nu, verkar som jag inom en snar framtid är redo att köra upp, ojoj, ska jag ha körkort?

Ska sätta mig ner med lite lampor idag, har njutit av att vara lite ledig denna veckan men på måndag är det igång igen, massa plugg och maken börjar jobba, hur ska jag klara mig själv? Haha, det har jag ju gjort innan, varför kommer paniken smygandes då?
    Kram på er allihop och ha en underbar lördag! /M

• Monsa

NY, jag behöver nog emd en givande shoppingrunda, köpte såna fina spegelpaljettkuddar i mörk, mörk ceriserosa igår till soffan, vill så gärna ha lite mer glammigt här inne

• Monsa

Vad fin han är KidA, båda barnen är ju bedårande!

• Monsa

elims, nä vi kom på att vi inte skulle få så mycket tid där
    Behöver ju egentligen inte köpa nåt men vill, vill, vill

Ska sätta mig å klippa blommor till en lampa nu Spännande!

Imorrn hoppas jag på lite mer övningskörning och sen är vi bjudna på fika hos en jättetrevlig tjej som jag träffade via fl. Ska köpa hennes religionsbok med
    Hon har precis flyttat till en ny lägenhet så jag tänkte hitta på något att ge bort till henne, älskar att ge bort presenter!

• Monsa

mayasmama, 40 blommor klippta, blir nog ett gäng till
    Vet inte om jag ska sätta ihop dom med fiskelina eller ringar? Måste kolla så att det håller med fiskelina och att det inte blir allt för krångligt.

Vi betalar 5650 för vår trea på 90m2, då är det 110 kr inräknad för att vi har nya bänskskivor och nya köksluckor. Det är bara golven i våra sovrum som jag inte tycker är jättesnygga, annars är det relativt nya golv överallt och kaklat badrum uppe, målad toa nere men allt är mycket fräscht. uteplats både på framsidan och baksidan med staket

• Monsa

fajga, det är någon som vart här med och krymt mina kläder med

Svar på tråden Hey Jude!