• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • ringblomma

elinorsmamma
    Jag saknar saltlakrits Jag saknar bra standard på dagis tillexempel, man måste pröva sig fram för att hitta ett bra dagis, upp till 3 års ålder är det ju privat dagis som gäller i Israel. Här kostar dagis allt mellan 1400-2800 shekel i månaden för ETT barn. Det jag menar är den sociala tryggheten, som gör att klyftorna i levnadsstandarden är stora. I sverige är det mer rättvist.
    Sedan tror jag att det är lättast att leva i ett land där familjen mår bra, jag trivs i Israel jag tycker om att bo här, så då är det bra för mina barn också. Jag har nog också haft lätt att anpassa mig till att leva här eftersom jag behärskar språket bra både prat och skrivmässigt.

Jag sitter och ammar, vet ej om detta nu blev väldigt flummigt elinorsmamma, jag försökte svara så gott jag kunde

Yom Ha'Atzmaut samech!

• ringblomma

NYB

Vad orättvist livet kan vara, det är bara att stötta dem så mycket man kan.

• Kiralves

Monsa, vilken skojjig t-shirt:)

sa till min man att vi borde försöka hela veckan nu utan uppehåll, jaha sa han, får väl se vad det jahaet leder till. Han vill också ha syskon snart, fast med tvillingar som ibland sover urdåligt kan man lätt känna sig lite svag. Fast nu vill jag verkligen, hormonerna talar tror jag.

tänk om vi får tvillingar igen, kan inte föreställa mig hur det skulle kännas att bara bära ett barn i magen, man känner nog mer sparkar för det finns mer plats imagen, med två kände jag nästan aldrig någonting

• hot fuss

hej brudar

nu är vi hemma igen.

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • ellinorsmamma

Ringblomma

Men du pratar väl Svenska med dina barn?

• ellinorsmamma

Lämna din adress i in-boxen så kan jag skicka saltlakrits åt dig om du vill. Djungelvrål, Malaco laktitsfiskar, salta bomber. You name it.

• mayasmama

hej alla ...

ett stort tack för alla uppmuntrande ord, det värmer.....känner mig dock fortfarande frustrerad på honom, om det nu e så hemskt här så borde han ju se till att tjäna mer pengar så att vi ev kan flytta men istället gör han inget....

sen e jag ledsen för att han inte visar så värst mkt glädje över sim kommande dotter, det kan ju vara en tolkningfråga från min sida dock då jag e helt inne i att vara gravid och det e ju svårt för honom att känna vad jag känner ......

men jag har sagt till honom att efter bebisen kommer måste han ta mer ansvar för sin familj och göra vad han kan för att ge oss ett bättre liv, annars finns det ingen framtid med honom , jag måste tänka på vad för slags liv jag vill ge mina döttrar.....och skall jag fortsätta vara den som försörjer familjen och även sköter den så går jag under.....

• mayasmama

kan inte komma in på ellonorsmamas gästbok...förstår inte varför men när jag går dit finns bara pres och ingas fler ikoner ngn som vet varför det e så?

• En helt vanlig mamma

hej Tjejor...

Har precis varit hos grannen och lamnat en chokladtarta...De kom forbi med mat forra veckan...De ar kanontrevliga, men talar sa lite svenska attd et emellanat blir lite jobbigt...

I alla fall trevligt att halsa pa hos grannarna

Ar fortf. dacakad efter beskede om min vans barn...SKulle eg. plugga ikvall, men ska val ga och lagga mig snart, har s aont i huvudet efter alla tarar och tankar...

• Kiralves

NYB, fy vad sorgligt med din väns barn, jag undrar hur man orkar överleva när en sådan sak händer