• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • ringblomma

Noy, min yngsta är snart 2 månader.... oj vad tiden går fort. men är du hemma med barnen och skriver samtidigt, du verkar ju vara en supermamma. jag som tyckte det var jobbigt att skriva C-uppsats med ett barn, som gick halvtid på dagis

• Monsa

ringblomma, jag pluggar komvux så det är ju inte jättehög nivå. Jag kanske ändå får erkänna att jag nog har väldigt lätt för att läsa.

Mina barn är hemma heltid med mig medan jag plugagr heltid. Sen jobbar jag en gång i veckan eller mer som sagotant här i Värnamo på våra bibliotek.

Jag tror inte jag är någon supermamma kanske men barnen är ganska självständiga och så pysslar vi och åker iväg och grejar med olika saker. Lever livet tillsammans utan krav på att vi måste ha fullt ös hela tiden.

Har du två barn ringblomma?

• Kiralves

Monsa,vad spännande med Ultraljud!! jag längtar ihjäl mig efter att bli gravid igen, vill, vill, vill
    är tydligen mest fertil denna vecka enligt en ÄL kallender jag kollade på
    men samtidigt är det trit att aktivt försöka om det inte funkar..

• Monsa

Kiralves, då är det bara att humpa bumpa då!

Haha, vi gjorde det två! gånger och då var det tydligen en som flyttade in!

Jag är ändå lite så skeptisk för att det kan va nåt som inte stämemr, lite larvigt. Vi får väl se imorrn att allt är bra i detta stadiet, något annat kan man ju inte veta. Håll tummarna för att vi ser hjärtat.

jag och min man brukar skoja lite efter en diskussion om vad som är vad av embryot. Min man menar ju att det är hasn spermie som tagt sig till livmodern typ, och jag menar att det är ägget och spermien.

Jag kunde helt enkelt inte låta bli att tänka mig hans tankegång i huvudet när han ser stolt på sina barn, som jag tror är nåt liknande: "Åh min lilla spermie, så fort du simmade, du har ju blivit så stor min lilla spermie!"

han fick en gång en t-shirt av mig med barnens huvuden i stora svarta spermier och ovanför stod det: PAPPAS ELITSIMMARE

• ringblomma

monsa

Jepps två grabbar , den äldre fyller 2 år i sommar. Jo, hur gör ni nu när din man fått jobb i Danmark?

• ringblomma

Monsa

jag menar ska ni flytta dit då?

• Monsa

Ringblomma, han kommer bara att åka dit för korta utbildningar vid två tillfällen av vad jag har förstått. Han är fortfarande stationerad här. Det behöver inte betyda att han blir butikschef men varför kasta bort pengar på en sån grej om dom inte vill satsa?

Dom är alltså supernöjda med honom, han är så väl förtjänt av detta! Jag älskar honom så fruktansvärt mycekt och vill att han ska få känna att omvärlden också tycker om honom för han är så fin fast han nästan aldrig fått veta det.

• Monsa

Företaget är danskt, därför är utbildningen där. Det ska vara i sommar någon gång. Vi kan ju också följa med på minisemester kanske.

• ellinorsmamma

Tutim

Vi bor i Hudiksvall, Hälsingland.

Monsa
    Gjorde också tidigt Vul pga tidigare utomkvedshavandeskap.
    Gjorde det i vecka 6 och då var det precis på gränsen så man kunde urskilja något. När ska du göra UL?

Ringblomma
    vad är det du längtar efter/saknar här i Sverige?
    Vart tror du att det är lättare att bo med familj och barn?

Hur bra är du på Ivrit? Kan du prata och läsa obehindrat?

• En helt vanlig mamma

Usch, vad livet kan vara orattvist ibland...Min kollerga oc van fick ett barn i helgen som ar sa svart sjuk att han ev. inte overlever och gor han det blir dte ett svart liv. Han har samma hudsjukdom som pojken Tille som nyligen gick bort...

Jag ar sa ledsen och skakad att jag inte orkar nagot...

Vad gor man?