• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • Kiralves

nu ska jag försöka söva mina småttingar...är helt slut efter deras födelsedag

• En helt vanlig mamma

Aha, vet en tjej som bode dar...Det ar ju ganska nara hem for honom da, ar ju alltid ngt

• Kiralves

jo, nära men dyrt att åka dit, vi åkte dit för ett par veckor sedan...skulel aldrig vilja flytta dit igen, råkallt...urk. och det mesta är så nergånget, men jag saknar en del saker men inget som gör det värt att flytta dit igen

• tutim

Gahhh....*gäsp*

Nyss var där en sån signal då man ska stå upp i en typ tyst minut,(erev) yom ha'zickaron är inledd.

Desto roligare blir det imorgon då det är yom hatsmaot, det blir trevligt

Alla i familjen har åkt iväg på en minnesceremoni, kvar är vi som har småbarn som måste sova..inget på tv så därför sitter jag här och hänger tandkött

Borde egentligen börja röja i vår röra av tvätt, inhandlade grejer, kläder, påsar och annat men jag ids verkligen inte.

• elims

tutim

vad har ni handlat för spännande?
    mat??

• tutim

elims

ja du...allt möjligt som det verkar men som vanligt lutar det mest åt ätbara hållet

Var ju på det helt enormt fantastiska kryddstället jag tjatade om tidigare och inköpen därifrån tar nog bara dom upp halva väskan Sen; en klänning, ett par sandaler..lite annat krimskrams, nån present från släktingar till knodden osv.

• elims

Provade förresten lite av mina sommarkläder idag och vet ni vad, jag kunde inte komma i en del av dem! Det har aldrig hänt mig förrut!! Har haft samma storlek (34-36) hur länge som helst men nu är det visst förändringar på gång...

borde kanske inte ätit så mycket av Chaias chokladkaka på kalaset idag men det var ju bara sååå god!

• ringblomma

tutim

Vi bor i pardes-hana. Bor du också i Israel?

• tutim

ringblomma

nepp..är en återvänd utlandssverre

Gjorde aliyah 2001, bodde här i israel till 2003 då vi flyttade till sverige

Just nu är vi dock i israel och hälsar på familj men åker hem på torsdag.

• bubele

Urk...kväll innan jobbdags igen. Jag är helt färdigt, fattar inte hur man kan bli så slut av att jobba. Känns ungefär som om jag hade varit ute på galej i går .Men så var det ju inte. Blött och kallt däremot. Fick springa upp hit och byta skor och strumpor när vi var i närheten .

Mayasmama
    Tänker på dig, stor stor kram