Inlägg från: bubele |Visa alla inlägg
  • bubele

Hey Jude!

Jag vill bara meddela att jag officiellt håller på att bli galen här! Sitter och skriver på vår verksamhetsbeskrivning och vår chef har kommit på att vi måste använda Göteborgs Stads mall för kvalitetsarbete. Rubrikerna är typ: Hur arbetar ni för att nå uppsatta mål? Vilka resultat har ni uppnått? etc och jag vill bara skriva att "MEN FÖR H-E, JAG TRODDE DET VAR BEHANDLINGSARBETE VI SKULLE BEDRIVA" . Fast jag tror inte min chef uppskattar om jag skriver så, så nu sitter jag och producerar massa floskler istället...suck...

• bubele

Chaia
    Vet du om man kan göra egen (färsk) pasta utan ägg? Hade vegansystern över på fika precis och kom in på den diskussionen med anledning av att sambon fått en pastamaskin. Den enda pastan jag vet att man kan göra utan ägg är gnocchi, men hur är det med annan? (Hon blev nämligen väldigt sugen på att köpa en pastamaskin till sig själv oxå )

• bubele

Hej, nu måste jag bara beklaga mig lite: jag har ju inte känt mig bra alls efter influensan, jättehostig och trött och som om jag inte fått tillräckligt med luft + att jag knappt orkat vara uppe. Eftersom jag inte orkade gå till jobbet i går så gick jag till vårdcentralen i dag, och jag har lunginflammation! Jag tycker jättesynd om mig själv och är superstressad över allt jag borde göra på jobbet, har ju egentligen inte tid att vara hemma en hel vecka till! Fast det måste jag ju. Men ändå.

• bubele

KidA
    Tack

Kommer de redan i dag? Är inte sedern i morgon? Eller tänker jag fel nu?

• bubele

Chaia
    Och att festa till det på antibiotika

• bubele

Tutim
    Skönt att höra att ni har det bra

Chaia
    Vi hade tänkt det, bara jag och sambon men nu vet jag inte om jag orkar. Han är i Sthlm i dag och jobbar och kommer hem sent och jag är ju alldeles matt och bara hostar så fort jag rör mig. Men annars kanske det får bli en light-seder med bara geflte fish och matze . Min mamma bor ju inte här i stan (och firar tyvärr inte heller, lång historia som nog handlar om revolt mot superkontrollerande och krigstraumatiserade föräldrar), min pappa är inte heller här och mina småsyskon på pappas sida firar med sin mamma (vi är inte bästa kompisar, fast det beror inte på mig). Min andra syster här i Gbg (samma mamma) vill jag inte bjuda hit och smitta ner. Men hon hade å andra sidan inte vetat att det var pesach om jag inte berättat det, hon är tyvärr inte heller så intresserad. Sådär, nu har jag gett en kort fråga ett vääääldigt långt svar

Vem är det ni skall till? Svärföräldrarna?

• bubele

Chaia
    Vad mysigt med så stor släkt! Jag saknar verkligen att ha det, eller i a f släkt som inte bråkar med varandra

• bubele

Elims
    mamsen säger typ "ligg ner och ta det lugnt och glöm inte att äta när du tar antibiotikan för annars får du jätteont i magen". Och så säger jag "mmm" och så säger hon "ja, jätteont får du annars"

• bubele

Fast det roligaste var att när jag ringde och mammas man frågade hur det var med mig och jag började berätta, så sa han med en gång att "ok, du skall få prata med din mamma". Innnan jag ens frågat efter henne

Svar på tråden Hey Jude!