Hey Jude!
Nyb
Hurra vad kul att du är här igen!
Nyb
Hurra vad kul att du är här igen!
nyb
tillbaka!
Apropå balkong, någon här som vet var man kan köpa myggnät som man sätter upp med kardborreband - alltså så att kardborrarna kan sitta kvar men att man sätter upp nätet varje gång man öppnar? Bor på första våningen nu med bara fransk balkong (snyft) och det skulle vara lite för lätt för katterna att hoppa ut och försvinna. Kan Clas Ohlson ha kanske? Järnaffärer?
Nyb
Ja, det känns lite oroligt tycker jag med. Var bor din svärmor?
För övrigt har sambon fått jobberbjudande om jobb på annan (liten) ort. Jättebra jobb men jag vill inte flytta och inte han heller. Alternativet är att veckopendla vilket jag tror att vi fixat om det varit kanske ett halvår eller max ett år. Men nu är det isf på obestämd tid och det tror jag inte att vårt förhållande fixar i nuläget - inte helt lätt att jobba på att få mer kvalitetstid med varandra om man skall ses 1-2 dagar i veckan och dessutom ha tid för vänner och annat. Dessutom blir det svårt om man någon gång vill försöka få barn, lite regelbundenhet i samlivet hade ju varit bra då . Samtidigt vill jag inte vara den som står i vägen för honom så jag känner mig ogin och hemsk som säger de här sakerna till honom, det är ju inte så att han skall välja mellan mig och jobbet...tycker bara att det måste finnas sådana här jobb närmare om det nu är så att han vill byta. Han har alltså inte sökt jobbet utan blivit headhuntad vilket självklart är oerhört smickrande. Även om jag är glad för hans skull känner jag mig ledsen och hoppas att han tackar nej. Är det hemskt?
Kiralves
Ja, jag har sett det någonstans...skall bara komma på var
KidA
Tack, nästan rätt . Måste sitta fast runtom hela, annars tar de sig ut nånstans
Elims och Chaia
Jag tror att han är jättesmickrad (med all rätt) och dessutom mer positiv än jag - han har oftast inställningen att allt löser sig om man vill. Jag med mitt judiska arv är superpositiv i jämförelse med min mamma och mormor, men negativ för ofta i sambons ögon . Men tar han jobbet kommer han ju inte att kunna skaffa sig vänner där så lätt eftersom han då är chef och det är ett sådant företag att man inte skaffar sig vänner bland sina "underordnade" (kom inte på något bättre ord). Mycket av hans sociala liv går förlorat och sen är det ju det där med barn i framtiden...
Vi får se. Men jag hoppas att han tackar nej och istället stärkt av det här i så fall börjar söka andra, liknande jobb i närheten. Han har aldrig sökt ett enda jobb i hela sitt liv utan blir alltid headhuntad så han vet nog inte hur man gör . men det kan ju vara en ny erfarenhet som är bra den också
Ja, allra helst i den hålan det gäller
Mogenfajga
Elims
Jobbar och är frisk men inte helt återställd än. Väldigt trött och matt och saknar ork, men så är det tydligen i 2-3 veckor efter en lunginflammation. Så om 2 veckor är jag i grym form igen .
Chaia
Hur går det för er? Har du resfeber?
Chaia
Vad skall du köpa? Något mer än mat?
Elims
Jepp, det visste jag. En av de stora fördelarna med vår religion och en väldigt stor anledning att fortsätta försöka övertala sambon (fast jag skojar mest med honom när jag säger det) att konvertera