Inlägg från: bubele |Visa alla inlägg
  • bubele

Hey Jude!

Elims
    jag är stum av beundran

• bubele

Nä...ligger bara i soffan som ett kolli . Hoppas det vänder snart.

Jepp, matplaneringen är imponerande. Önskar att jag kunde vara så strukturerad

• bubele

Elims och KidA
    Vilka bilder menar ni? Har du haft privat visning Elims?

• bubele

Chaia
    Jag tror att det börjar vända nu, har "bara" haft strax under 39 grader i dag. Men fy vad det är långtråkigt!!!!! Dessutom mår jag så illa att jag inte kan äta knappt, och antagligen mår jag illa för att jag äter så dåligt..en ond cirkel med andra ord. Försöker med banan och yoghurt och gröt och allt som jag tror skall smaka, men inget funkar. Något förslag?

Är du klar med dina tentor nu? Hur mycket är det du har kvar av utbildningen sen när du kommer igång igen?

• bubele

KidA
    Ja han är jättesöt .
    Hur går det för dig med matzan? Ingen chans att ni kan åka till Gbg /Sthlm och handla innan? Eller att någon kan göra det åt er?

• bubele

KidA och marcink
    Låter bra. Nya traditioner är bra . Hur gör ni med firandet, för om jag inte missminner mig var väl marcin ungefär lika religiös som jag (inte, alltså)? Läser ni hagadah och så vid sedern? Finns det något ni hoppar över, typ välsignelser eller så som annars skall läsas (jag vet inte vilka men elims vet säkert om det är några, hon är ju grym )?

Nyfiken fajga som äntligen börjar känna sig lite piggare om än långtifrån frisk

• bubele

KidA

Menar du boken "att vara jude i vardag och helg" eller vad den nu heter?

• bubele

Marcink
    Jag gillar din inställning

Vet ni, jag har ingen feber!!!!! Så imorgon blir det jobb igen tror jag. Om jag orkar. Är väldigt matt efter den här pärsen.

KidA
    Jag fick Placebos nya skiva i Londonpresent

• bubele

Mayasmama
    En jättestor kram till dig kommer här. Förstår att det är jobbigt när hon är borta men de tio dagarna kommer att gå fortare än du tror. Och tänk vad mycket roligt hon har att berätta för dig när ni ses!
    Pratar hon bra hebreiska förresten?

• bubele

Elims
    Todah rabah
    Nu skall jag bara försöka få igång aptiten oxå...nån som har nåt tips?

Och innan jag gör det skall jag gå och skälla lite på de två ögontjänarna till pälsbollar som nu är uppe på diskbänken båda två för att de tror att jag inte ser

Svar på tråden Hey Jude!