Inlägg från: bubele |Visa alla inlägg
  • bubele

Hey Jude!

Hattifnatt
    Jag antar att Faigele är smeknamnsvarianten på jiddisch av samma namn, åtminstone låter det så i mina öron. Någon annan här som är bättre på jiddisch som vet? Jag kan ingenting trots att det var min mammas första språk och det enda hon och mormor talade med varandra.

Apropå blivande sambon, som flyttar in på onsdag, känns det ok att skriva så - även om det inte är läge än för några gratulationer eller hurrarop. Vi har fortfarande otroligt mycket att jobba med och får fortsätta med det även om vi bor tillsammans. Visst är det ett framsteg att flytta ihop igen men det är nog först när vi kommit förbi allt det här som vi kan titta tillbaka och se var vändpunkten var. Och vi har en rätt lång bit att vandra innan vi når den (vändpunkten alltså) tror jag. Vad rörigt det blev, hoppas att du förstår hur jag menar. Men visst känns det roligt och spännande också - även om det inte känns som om något är "färdigt". Han är fortfarande den enda man jag skulle kunna tänka mig som far till mina kommande barn och det måste ju betyda något . Framförallt skulle jag ju få så fina barn med honom som pappa

• bubele

Hallååååå

*nu ekar det här inne igen*

Får äta lite linssoppa istället

• bubele

Monsa
    Tack. Kul att se dig här igen

Chaia
    Nä, tyckte den var lite tråkig. Definitivt inte värd fem viktväktarpoints

• bubele

Elims
    Funderade faktiskt på om jag skulle sätta till ett t på slutet där

• bubele

Elims

Ni som bor i Sthlm, nån aning om vem den här killen är?
    kinky-afro.blogspot.com/

Vissa av inläggen är verkligen sådär....men andra är riktigt roliga

• bubele

Jag menade inte att ni skall berätta att "ja visst, han heter .... " osv, tänkte bara om han var känd i de judiska kretsarna...verkar ju vara nån som sticker ut

• bubele

KidA
    Det är blivande sambons favoritblogg för tillfället...den där raden med det judiska fläsksvärdet (står i inlägget om nazimodet)har jag hört citeras ett par gånger

• bubele

Nyb
    Ja kanske det, fast i dag är det inget mys...han kom just hit med torrhosta och värk i kroppen så jag har stoppat om honom i soffan och tvingat i honom lite linssoppa (vet att jag borde göra kycklingsoppa ist men orkar inte)

Hur mår du förresten? Är du frisk?

Vill inte ha snö men regn...jag har inte ett enda par vinterskor kvar som inte läcker in efter den här vintern

• bubele

Nyb
    Han vill ha glass, han hälsar och tackar för att du kom med en så bra idé

Svar på tråden Hey Jude!