Hey Jude!
Hattifnatt
Jag antar att Faigele är smeknamnsvarianten på jiddisch av samma namn, åtminstone låter det så i mina öron. Någon annan här som är bättre på jiddisch som vet? Jag kan ingenting trots att det var min mammas första språk och det enda hon och mormor talade med varandra.
Apropå blivande sambon, som flyttar in på onsdag, känns det ok att skriva så - även om det inte är läge än för några gratulationer eller hurrarop. Vi har fortfarande otroligt mycket att jobba med och får fortsätta med det även om vi bor tillsammans. Visst är det ett framsteg att flytta ihop igen men det är nog först när vi kommit förbi allt det här som vi kan titta tillbaka och se var vändpunkten var. Och vi har en rätt lång bit att vandra innan vi når den (vändpunkten alltså) tror jag. Vad rörigt det blev, hoppas att du förstår hur jag menar. Men visst känns det roligt och spännande också - även om det inte känns som om något är "färdigt". Han är fortfarande den enda man jag skulle kunna tänka mig som far till mina kommande barn och det måste ju betyda något . Framförallt skulle jag ju få så fina barn med honom som pappa