Inlägg från: Chaia |Visa alla inlägg
  • Chaia

Hey Jude!

Jodå, jag vet vad det är.. Jag har t.o.m. badat mikvah

Är det vanligt att man har hjälp av någon den första tiden i hemmet? Det låter lite klurigt att sköta ett nyfött barn utan att nudda varandra, men det kanske bara är okunskap från min sida? Intressant iallafall

• Chaia

Jag hade ju sett på tv någon tjusig mikva i USA.. blev lite besviken på mini-mikvan i Stockholm Inte den tjusigaste kanske..

Alltså, jag var inte medveten om att man inte fick röra varandra överhuvudtaget.. Trodde att "röra varandra" var mer i äktenskaplig betydelse. Det är väl som du säger.. Är man van så är det säkert inga problem

• Chaia

Ja, jag kan verkligen förstå poängen med dessa lagar

Oj, vad klockan blivit mycket.. Kanske är dags att krypa till kojs?

• Chaia

Hej på er alla!

Nu sitter jag ner vid datorn med en stor kopp te med mynta. Så gott Känner mig genomfrusen efter en promenad ute i vintervädret. Vill verkligen ha vår!!

• Chaia

Usch, det där låter jobbigt Monsa Ibland känns det bättre om man får gnälla lite

Hur känns brillorna idag kidA?

• Chaia

elims:

Pasta (gärna marinerad), coctailtomater, finhackad rödlök, majs, paprika och ruccola.

Kanske en currysås baserad på sojayoghurt (alpros naturella) och majonäs?

• Chaia

Blääää.. Jag har en massa tvätt att vika, så tråkigt.. Varför kan inte tvätten vika sig själv (ännu hellre stryka sig själv)?

• Chaia

elims:
    Åh, kan du inte tala om hur ni gör lemonaden? Det låter ju jättegott! (Jag får snart lägga in mig på klinik för nana-avgiftning )

tutim:
    Nä, vad trist Du får komma till Stockholm, elims ska tydligen klä ut sig till oigenkännlighet )

Svar på tråden Hey Jude!