Inlägg från: Chaia |Visa alla inlägg
  • Chaia

Hey Jude!

mayasmama: Nä, vad trist Det är ju typiskt att hon skulle bli sjuk just nu!! Hoppas att hon kryar på sig snart! Sedan håller jag med elims - Shira är superfint!!

fajga: Jaså, du fyller år i morgon??!! Grattis i förskott!

elims: Så nu sitter vi här igen Tack för omtanken med gottepåsen, blev väldigt rörd faktiskt

• Chaia

elims

Jag hade verkligen trevligt! Dumt nog hade jag föreställt mig att alla skulle stirra på mig och undra vad jag var för en konstig prick (tycker tyvärr att det kan vara så ibland).. men så var det ju inte alls. Trevlig stämning helt enkelt!

Otroligt omtänksamt av dig att tänka på min dotter när du bakade!

Skulle maken ut och partaja eller var han bara tvungen att stanna kvar för att städa?

• Chaia

En kopp te är ju aldrig fel, speciellt inte i detta ruggiga väder.

När bröt ni fastan i dag förresten? Hade ni inte ätit något innan hamburgaren?

• Chaia

Hmmm.. Det är nog ett gränsfall.. Kan ha varit tre timmar sedan eller lite mindre kanske.. Har tyvärr inget bättre svar.

• Chaia

Hej hopp tutim!

Här har vi en fin-fin Purim, men nu börjar jag faktiskt bli trött. Är nog dags att krypa ner i sängen hos snarkande make och dotter

• Chaia

fajga:

Grattis på födelsedagen!! Hoppas att du får en fin dag med mycket uppvaktning!

Hattifnatt:

He he.. Du har också fastnat i nana-träsket alltså??!! Vi får skylla på elims

På vårt ICA köper de nog in nanan i lösvikt och paketerar själva i vanliga 1-literspåsar.

Nu var det visserligen svärmor som bakade till oss, men jag tror nog att hon körde vallmofröna i matberedare för att mala dem. Sedan ska de ligga i blöt också tror jag..

elims:

Har du varit på megillaläsningen?

• Chaia

ellinorsmamma

Usch, stackars er! Dessa inlfluensor och magsjukor är det värsta som finns!! Hoppas att ni snart blir friska!

Vad är pereg? Är det fyllningen eller degen eller vad??

Tyvärr har jag inget bra presenttips, men någon annan vet säkert!

• Chaia

Personligen har jag inte så mycket negativa erfarenheter, men min svägerska har fått hakkors ritat på sin ytterdörr och diverse "judeskämt" upptryckta i ansiktet på arbetet.

Det jobbigaste för min del har nog varit att lyssna till allt anti-Israel-snack som många håller på med innan de vet min bakgrund. Dessutom tycker många att man är en barnmisshandlare ifall man tänker omskära sina söner. Det svider ju lite

Svar på tråden Hey Jude!