Hey Jude!
nu är jag lite avis. en polare till mig ska till israel. först israel, sen strandhotell i egypten, sen israel igen, sen tio dagar i usa. han betalar inte ens för det. och han är inte ens jude! :D
nu är jag lite avis. en polare till mig ska till israel. först israel, sen strandhotell i egypten, sen israel igen, sen tio dagar i usa. han betalar inte ens för det. och han är inte ens jude! :D
chaia: ett annonsbolag som gör reklam på en stor site vi pillar med betalar rubbet! :D
vi har precis käkat kebabrulle och kollar på top model. det är vårt favoritprogram att äta skräpmat till, sitter finfint!
fajga: Klart vi gör, du är ju poppis här nu.
fajga: eh, jag är blåst efter en heldags arbete. jag trodde du menade om vi sa "hej" till samma tjej här, och det gjorde vi ju (till dig). :)
men nja, vi brukar inte heja på samma brud i top model faktiskt, men det gör inget för jag har ju min favorittjej här i soffan redan.
kida: det är nu du ska säga awwwwwwwwwwwwwwwwwwwww och så...
min åsikt är att man är jude om man är jude av börd eller tro och känner sig som jude. sen krävs det lite mer om man ska delta i församlingsaktiviteter, men man kan ju vara jude ändå.
någon som vet, finns det ett israeliskt klädmärke som heter någon som låter som "ma hamat sav"? ska tydligen rikta sig till kvinnor 35-50 eller så.
kida: haha, ja det var min första tanke.
elims: bra att du sa till! jag minns mina morföräldrars syskon, föräldrar och släkt, som blev mördade i majdanek, treblinka och ghettona i lodz och warszawa. de enda återstående var mina morföräldrar och ett fåtal av deras syskon.