Inlägg från: marcink |Visa alla inlägg
  • marcink

Hey Jude!

nu är jag lite avis. en polare till mig ska till israel. först israel, sen strandhotell i egypten, sen israel igen, sen tio dagar i usa. han betalar inte ens för det. och han är inte ens jude! :D

• marcink

chaia: ett annonsbolag som gör reklam på en stor site vi pillar med betalar rubbet! :D

• marcink

vi har precis käkat kebabrulle och kollar på top model. det är vårt favoritprogram att äta skräpmat till, sitter finfint!

• marcink

fajga: Klart vi gör, du är ju poppis här nu.

• marcink

fajga: eh, jag är blåst efter en heldags arbete. jag trodde du menade om vi sa "hej" till samma tjej här, och det gjorde vi ju (till dig). :)

men nja, vi brukar inte heja på samma brud i top model faktiskt, men det gör inget för jag har ju min favorittjej här i soffan redan.

• marcink

kida: det är nu du ska säga awwwwwwwwwwwwwwwwwwwww och så...

• marcink

min åsikt är att man är jude om man är jude av börd eller tro och känner sig som jude. sen krävs det lite mer om man ska delta i församlingsaktiviteter, men man kan ju vara jude ändå.

• marcink

någon som vet, finns det ett israeliskt klädmärke som heter någon som låter som "ma hamat sav"? ska tydligen rikta sig till kvinnor 35-50 eller så.

• marcink

kida: haha, ja det var min första tanke.

• marcink

elims: bra att du sa till! jag minns mina morföräldrars syskon, föräldrar och släkt, som blev mördade i majdanek, treblinka och ghettona i lodz och warszawa. de enda återstående var mina morföräldrar och ett fåtal av deras syskon.

Svar på tråden Hey Jude!