Hey Jude!
hattifnatt: streamad tv innebär tv-sändningar över internet, ja. det verkar rätt fräckt. de israeliska kanalerna fungerar fint, men jag kan inte ett ord hebreiska så det ger mig inte så himla mycket tyvärr. :)
hattifnatt: streamad tv innebär tv-sändningar över internet, ja. det verkar rätt fräckt. de israeliska kanalerna fungerar fint, men jag kan inte ett ord hebreiska så det ger mig inte så himla mycket tyvärr. :)
nyb: ang agnes pendling så åker agnes pappa ena vägen och vi (för tillfället jag) andra. vilken väg vi åker beror på arbetstider osv. det fungerar faktiskt oväntat bra, men restiderna suger rätt hårt. tidigare brukade jag och therese åka båda två, och stanna i göteborg över helgen. det var rätt trevligt, men bekantskaperna förändras, och nu har vi noah här med, så nu blir det dagsturer istället.
tutim: är det fel på ramminnet kommer datorn vägra starta tills du ordnat det. lättast är att öppna burken, peta ut ram-minnena och knäppa dit dem igegn, och kolla om det fungerar sen. lätt gjort, bara man vet hur man gör... :)
tutim: generellt sett är ram-minnena rätt smarta. datorn kan inte gå igång om det är något fel på dem, helt enkelt. men visst, det är ju ett litet "smygfel" iom att det förhoppningsvis är lätt åtgärdat (du sätter i ram-minnena ordentligt, alternativt byter ut det som är trasigt mot ett helt).
tutim: ram-minnet är i allra högsta grad en grej-sak. en tingest alltså. lite förenklat sätter man in det i datorn som en legobit, det finns speciella ställen där man klickar in det. det kan inte bli fel, så länge man har rätt delar. :)
här ska vi strax krypa i säng. det är lite kvällsmatning av noah bara, och sen hoppar vi vidare.
sov gott!
tråkigt med maya, måste jag säga. jag har fett många roliga minnen från purimfesterna när jag var lite, så det är verkligen trist om man blir sjuk.
välkommen hit chana! vi börjar ju bli ett riktigt stort gäng nu faktiskt.
hej! vad roligt med nya ansikten i tråden! välkomna hit, hoppas ni har lika trevligt som alla vi andra. vi börjar ju bli ett ordentligt gäng här, vad ska vi göra av det här tycker ni?
och dessutom är en del församlingar/trosriktningar mer liberala i tänket kring judisk börd, så det räcker om det räcker om bara fadern är jude. antar att det beror på brist på judiska kvinnor eller någon form av enkelhetstanke kanske. judiska församlingen i stockholm kör väl på det här, som är lite tilltalande för mig, eftersom jag är jude och min fru kristen (iaf av börd). vår son är ju givetvis jude, eller iaf av judiskt blod
tack tack, det var inte särskilt oväntat så det är inte så himla dystert, men det är klart det är trist. måste dock säga att jag tycker att judiska sjukhemmet skött allt snyggt under tiden han bott där.
elims: jag har ingen aning om hur svårt det är att få plats där, men det är klart att det vore bra om de som ville kunde få flytta dit. min mamma och moster tjatade till sig en plats åt morfar, men det tog sin tid.