Inlägg från: marcink |Visa alla inlägg
  • marcink

Hey Jude!

förresten nyb, vi har ju samma soffbord som ni. hur tusan lyckas ni hålla ordning på hyllan under? går det?

• marcink

vi kan kolla med norrköping, annars kanske min mamma kan ta med sig matze när hon kommer ner.

• marcink

kida: pratade med mamma idag, man kan tydligen köpa matze på saluhallen i uppsala, så hon ska göra det. det finns ju delikatessbutiker här med, så det är inte helt omöjlgit att det finns här i stan. ska höra med församlingen i norrköping imorgon tänkte jag.

• marcink

kida: nja, vi skulle ju tjuvstarta lite. det var jag och hon pratade om iaf. men min mamma är ju rätt virrig som du vet.

• marcink

Haha, ja, högtider hos min mamma är verkligen så som kidA beskrev. Vi lagar mat, vi pratar om mat, vi läser lite ut en judebok och sen äter vi. Men det är ju det det handlar om, att vara tillsammans och ha det trevligt lite så där.

Prinsen av Egypten var skitsmart ide, det har jag inte tänkt på. Vi får väl se hur det går med Pesach, men jag har en rätt liberal syn på det här. Bara vi vet vad vi är (judar), vad vi borde fira (pesach) och hur man borde göra (rätt) så kvittar det hur det blir sen. :)

• marcink

kida: näe, jag vet. men jag är lite punk (jag har ju redan blivit tillsagd om det av någon tjurig moderator :)) :)

• marcink

hattifnatt: jag glömde ringa norrköping. påminn mig imorgon så gör jag det.

• marcink

kidA: knedel är dina älskade matze-bollar.

Svar på tråden Hey Jude!