Inlägg från: attlangta01 |Visa alla inlägg
  • attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Melissa: Bim var idag, så kom en dag för tidigt bara. 
    Det var femte försöket. 

Börjar bli så less på detta nu. Jag börjar på riktigt känna mig deppig. Igår var första gången som jag grät när jag pratade med min sambo på vägen hem och berättade att mensen kommit. Känner mig fortfarande helt urlakad på energi. 

Jag börjar bli rädd att vi aldrig kommer lyckas.....

• attlangta01

Vattenlilja, jag skriver mkt när jag är deppig : ( 
    Har din mens kommit ännu? Tänkte att vi kanske kan följas åt den här gången : ) Jag ska börja spruta på fredag. 
    Jo, jag har ju en solskenshistoria hemma, så jag vet att det kan gå. Jag försökte med tabletter, sprutor, insemination, ivf med mitt ex i över tre år. Lyckades få ett MA av alla försöken. 
    Sen träffade jag min sambo och då lyckades vi på första omgången hormonbehandling, alltså så fort jag fick en ägglossning. 
    Nu börjar jag dock bli rädd att det verkligen bara var en lyckoträff den gången. Då jag vet att jag försökt länge länge innan, utan resultat. 

Melissa: När jag träffade min sambo så visste inte ens han om han ville ha barn, ironiskt va ; ) Sen fick vi vår lilla son och han avgudar honom. Men sen ville han inte ha fler. Det ville dock jag. När vi började försöka i jan. var han fortfarande lite osäker på om han ville. NU vill han dock ha syskon. Men han skulle inte lida av det på samma sätt som jag skulle om vi inte kommer lyckas. Så nej, han är inte ledsen på samma sätt som jag. Han ser mer ett syskon som bonus. Han lider mer av att se mig längta och bli så ledsen. 
    Hur är det för din man?

• attlangta01
    Vattenliljan skrev 2014-09-05 13:09:52 följande:

Suck! Nu kom mensen, och det är väl bara bra, men självklart fick jag inte tag i kliniken. Ringde ett antal gånger, men eftersom de bara har en timmes telefontid på fredagar är de väl rätt nerringda under hela den timmen verkar det som. Får ringa på måndag och hoppas att de har en tid för VUL åt mig på tisdag. Det är ju tisdag eller onsdag jag ska börja spruta. Men det ordnar sig nog.

Jag mailar alltid och frågar om tid. Du går väl också på Sophiahemmet? De svarar hur snabbt som helst på mail, hela dagarna. Bara ett tips.

Tjockisbullen: För mig innebär också graviditet ömma bröst. Har haft det vid alla tre graviditeter och aldrig när jag inte är gravid.
  • attlangta01
    Tjockisbullen2012 skrev 2014-09-05 19:45:29 följande:

Jag mejlar också alltid! Får svar direkt och är det några konstigheter så ringer de upp. Och så behöver man inte heller tänka på någon telefontid. :) kan också tipsa om de!

Attlangta: har du fått ömma bröst innan bim alla gånger också? Får du ömma bröst av ovitrelle också?

Tjockisbullen2012, ja, jag har alltid fått det innan bim, dock inte så långt innan. Har aldrig fått det av ovitrelle.
  • attlangta01
    Tjockisbullen2012 skrev 2014-09-12 06:53:45 följande:

Gjorde ett test i morse som visade jättesvagt positivt. Just nu är jag inte speciellt hoppfull ändå eftersom jag små blöder och testet är så svagt. Vågar helt enkelt inte hoppas. :(

Hej Tjockisbullen.

Småblödningar vid ett strarkt plus hade varit ok. Men då du har fått ett svagt plus förstår jag att du har svårt för att vara hoppfull.

Men jag håller alla tummarna för att det är ngt litet som växer där inne.

Kram på dig!
  • attlangta01

Åh vad kul att vi fått två pluss! Det inger ju onekligen lite hopp om att det faktiskt kan fungera!

Stort grattis till er båda!

Tjockisbullen, det var inte min mening att vara negativ förut. Jätte kul att vi har ngn här med positiva erfarenheter. Jag håller verkligen tummarna!

Melissa, håller även tummarna för dig självklart!

Själv var jag på VUL idag och ska ta ägglossningssprutan på söndag.

Just nu är jag full av hopp. Men om några dagar när jag är utom all kontroll så kommer jag bli negativ igen...

Har ni gravida några andra gravtecken ännu? Förutom pluss?

• attlangta01
    annaw85 skrev 2014-09-14 14:30:43 följande:

Melissa8601, det kommer flera plus om det ej går vägen denna gång! Förstår att det känns jobbigt :(

Vad tror ni alla om PCO och socker? Äter ni mindre kolhydrater eller äter ni allt? Jag tar Metformin som dem skrivit ut åt mig på Sophiahemmet. Har börjat få rätt ont i magen av dem dock :( Annars hjälper dem nog till en del mot sötsug! Jag vill ju fortfarande gå ned mer i vikt och då trivs jag bäst med att räkna kalorier men funderar på om jag ska börja utesluta kolhydrater snart. Den enda gången som Pergotime fungerade för mig var när jag inte åt så mkt kolhydrater om jag inte minns fel. Men samtidigt är det ju inte något som gynekologerna verkar rekommendera?

Jag äter allt. Har dock funderat på detta också, men är så svårt att ge upp detta socker, jag är verkligen sockerberoende!
    Jag frågade Arthur på Sophiahemmet om Metformin, men han ville inte det ännu..... Hur fick du dem utskrivna av dem? Var det de som föreslog eller du?
    Jag har förvisso inga kilon jag måste gå ner. Men det ska väl inte ha ngn betydelse. Är ju sockret som isf ska vara negativt i fertilitetssammanhang. Men Arthur var lite tveksam till det......
  • attlangta01
    snövit skrev 2014-09-15 12:49:32 följande:

Hej allihopa.. massa nya som skrivit här ser jag också..

Hur går det för dig attlangta01?

Och tjockisbullen2012: stort grattis, ser ju att du äntligen plussat!! :)

själv så har jag börjat om med puregonbehandligarna och fick ett fint ägg så jag tog ovitrellesprutan i tisdags, fick då superont i magen 7 timmar efter sprutan (skrev då och frågade här om de) ..kramper och kunde inte ens sitta ner.. fy så otäckt!!

efter de känner jag ingenting alls, möjligen lite lite molvärk som kommer till och från nu, och det är 6 dagar efter sprutan, är det någon annan som fått så men ändå vart gravida?

som ni vet känns denna längtan enorm och hemskt långt borta..

Lycka till allihopa.

Hej Snövit!

Har gjort insemination idag. Hoppet är högt som f-n, betyder att fallet blir hårdare om det inte går denna gången heller...

Ni som går på Sophiahemmet, jag hade Lena idag. Hon är så tafatt så jag blir galen!!!

Jag frågade om det fanns ngt jag skulle tänka på nu. Om det var bra eller dåligt att ha sex ikväll också.

Hennes svar var att det kvittar. Det förstör inget och det finns ingen risk för dubbla graviditeter om ni har det.

Det fattar jag väl!!!!! Åh
  • attlangta01

En fråga, eller två : )

Hur tänker ni om träning efter ägglossning? Jag har frågat flera gånger och läkarna säger att det är ok, men jag blir ändå rädd att jag ska förstöra nåt. Jag brukar löpträning några gånger i veckan, men oftast blir det bara mellan mens och ägglossning, sen vågar jag inte. Även om jag vill. Ngn som tränar här, hur gör ni isf?

Andra frågan, äter ni folsyra?

• attlangta01
    frucgsvensson skrev 2014-09-22 09:59:12 följande:

Hej! Kan jag hoppa in här? :) jag är på sprutdag 11 idag med 75IE menopur. Jag började med 50IE och var på VUL dag 9 och då hade två äggblåsor bara växt till 10mm :( fick därför öka till 75 IE och ska på ett nytt VUL på onsdag (24)

Det är föra turen med menopur på två år. Tog en rejäl paus efter sist. Hade pergotime innan och en gång med menopur, sen tog vi en paus

Är lite rädd att äggblåsorna inte ska ha växt någonting :( någon som har haft liknande situation och att äggblåsorna har växt på så få dagar med liten höjning?

Hej och välkommen hit : )

Sist var jag på mitt första VUL på sprutdag 6, då mätte hon en äggblåsa till någonstans runt 9-10mm. Jag fick en ny tid på sprutdag 9, då hade jag en på runt 15mm, så det kan gå fort :)

Lycka till!
Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?