Vad kul att fler har hittat hit! Hoppas vi kan följa varandra här nu, så blir det i inte så ensamt! :)
melissa8601 skrev 2014-03-09 18:47:24 följande:
Hej!
Kul att hitta en sådan tråd :) Hoppar in här. Vi kör på Menopur och ovetrelle, sedan försöka själva.
Jag har ingen egen ÄL eller mens, annars inget "fel" på oss Vi går på Sopihahemmet i Sthlm,
Försök 1: Dec 2013
Sprutade 75 IE 6 dagar, sänkte till 37 IE, 5 dagar.
1 ägg på 16mm. Ovetrelle. Fick ingen mens och negativt på stickan.
Försök 2: Jan 2014
Sprutade 37 IE 6 dagar, inget alls hade hänt. Höjde till 75 i 11 dagar.
2 ägg på 20mm. Ovetrelle. Fick mens 8 dagar efter ÄL (wtf?!)
.Försök 3: Feb 2014
Sprutade 75 IE 11 dagar,
3 ägg på 14mm, 17 och 18 mm. Fick liggförbud. Tog ändå Ovetrelle.
Fick mens 7 dagar efter ÄL (wtf igen?!) Hinner ägget ens fästa då????
Vi har bokat ny tid 31 mars, jag vet att det är lite fjantigt men vi vill inte att vårt barn ska riskera att födas på julafton...
Melissa, jag går också på Sophiahemmet och tar Menopur och Ovitrelle. Första försöket hade vi i januari. Jag sprutade sju dagar fick ett ägg på 16mm. Efter Ovitrelle, fick jag mens exakt 14 dagar efter förväntad ägglossning. Men självklart då, inget plus.
Andra försöket i feb, samma dos 75IE, men jag reagerade inte alls. Sprutade i över 3veckor innan de avbröt. Nu väntar vi på att få sätta igång igen. Måste vila kroppen. Ska på besök på torsdag och se om jag kan sätta igång direkt eller ta provera.....: (
LindaML skrev 2014-02-27 17:56:41 följande:
Jaha :) jag ska på VUL på måndag. Dag 7 med sprutorna. Hoppas på bra svar då :)
Ja min läkare sa till mig att ovitrellen borde fungerat på mig men som du säger så är kroppen ingen maskin så det är bara att rätta sig efter den.. Hur ologiskt det än må vara
Hur går det för dig LindaML? Fick du bra svar på VUL?