Inlägg från: attlangta01 |Visa alla inlägg
  • attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Vattenliljan, testat ännu? Jag har däremot börjar få den vanliga mensvärken. Ont i mage och nedre rygg : (

• attlangta01

Det låter onekligen bra för dig Vattenliljan.

Själv blev det inget för oss denna gången heller... ; ( Så ledsen och besviken och just nu känns allt väldigt tungt och hopplöst

• attlangta01
    Tjockisbullen2012 skrev 2014-06-18 00:10:27 följande:

Får ingen av er ägglossning på egen hand? Jag har haft ägglossning av mig själv de månader jag inte sprutat de senaste månaderna så jag hoppas verkligen jag får de nu med under sommaren. Men det skulle inte förvåna mig ett dugg om min kropp bestämmer sig för att strejka igen. Håller tummarna för att vi alla ska lyckas i sommar utan sprutor! :)

Jag ägglossar inte naturligt. Jag har jätte problem med småblödningar när jag inte går på hormoner. Småblöder så gott som hela tiden. Har ngn annan här några sådana problem?

Vet dock att jag ägglossat en gång naturligt iallafall, då jag i dec 2010, blev gravid naturligt. Slutade dock i tidigt MF.

Men det var troligen en engångshändelse : /

Tar självklart också (ofrivillig) paus nu och hoppas på ett litet mer lyckosamt andra halvår ; )
  • attlangta01
    Vattenliljan skrev 2014-06-22 15:52:43 följande:

Vad hände med den här tråden? Har alla fått plus eller mens? Jag går fortfarande och väntar på en störtblödning, övertygad om att jag fått MF/MA... :(

Har du fortfarande inte fått någon mens? Har du tagit något mer gravtest? Du kanske är gravid annars och testade för tidigt sist?
  • attlangta01
    Tjockisbullen2012 skrev 2014-06-22 19:25:40 följande:

Vattenlilja: konstigt att du inte fått någon mens ännu. Kanske ägget aldrig släppte?

Min mens har slutat och jag ska börja med ägglossningssprutor om ca 2 dagar. Jag hoppas på egen ägglossning denna vecka men försöker att inte ha för höga förhoppningar.

Tjockisbullen, vad är ägglossningssprutor och kan du ta det utan kontroller hos kliniker, hur fungerar det?

Vattenlilja, men då kan du alltså vara gravid juh!!!! Ingen mens ännu, jag förstår inte hur du inte kan ha tagit ett test : )

Lycka till!
  • attlangta01
    Hej 
    Vattenliljan, jag förstår till viss del din panik över att testa. Jag har också känt lite så ibland, just nu kan du i alla fall leva i tron att du är gravid (vilket du faktiskt även kan vara!!) vilket är en ganska härlig känsla. 
    Har du några som helst symtom? Känningar i bröst, illamående? 
    Jag hade nog tänkt lite så här. Om jag tar ett test och faktiskt är gravid så kan du börja njuta på riktigt och slippa den här ångesten. 
    Om du får negativt igen, så är kliniken fortfarande öppen och då kan du kanske hinna med att få komma på en undersökning så kan du kanske få något svar på varför den inte kommit igång. Fick du ingen ägglossning? Eller har du fått ett missfall, eller håller på att få ett mf? För mig hade det varit väldigt viktigt att få de svaren, för att det är bra att veta inför kommande behandling. (Vilket du kanske inte ens behöver : ) )
    Om du väntar för länge med att testa så kanske de inte har några tider till dig för en koll?..
    Om du är gravid så borde det ju def visa nu. För nu är du väl nästan en vecka efter BIM?
    Jag hoppas i alla fall att du får ett pluss  : ) och inger lite hopp till oss andra att det kan gå efter en del kämpande! 
  • attlangta01

Tjockisbullen, visst har du PCO också? Fungerar det med ägglossningstester då? Har fått info om att vi med PCO inte kan ta såna? För att vi utsöndrar vissa hormoner som gör att det visar som att vi har ägglossning hela tiden....

JenMark, blir nya försök för oss också i aug. Jag har ju så himla oregelbunden mens och ibland bara småblödningar, så brukar oftast få börja behandling med provera, efter jag haft uppehåll. Jag har ett paket provera hemma, men däremot så sa läkarna inte något om detta till mig innan de stängde. Tror ni att jag vågar ta dessa i början av aug (om jag inte fått ngn mens) Eller vågar man inte det? Har läkaren sagt till dig att du kan ta provera, eller är det eget initiativ från dig?

• attlangta01
    Vattenliljan skrev 2014-06-24 08:59:17 följande:

Testet var väldigt tydligt negativt precis som jag trodde, men man blir ju ändå ledsen. Jag antar att det betyder att jag inte haft någon ÄL, eftersom jag är på BIM+8 och inte fått någon mens. Så orättvist! Utan ÄL har man ju 0 chans. Ska ringa fertilitetsmottagningen så fort de öppnar. Är rädd att de inte har några lediga tider före stängning, men då hoppas jag att de åtminstone kan skriva ut Provera.

Vad ledsen jag blir för din/er skull! Hoppas du får komma på en koll.
    Jag gillar din videoblogg föresten. Jätte modigt av dig!

Hoppas verkligen vi alla kan ha lite tur nu framöver!

Kram på er alla fina tjejer : )
  • attlangta01
    Vattenliljan skrev 2014-06-24 13:03:11 följande:

Är det förresten någon mer här som går på Sophiahemmet? Ni måste ju inte säga det då om ni inte vill, jag är bara nyfiken i en strut. :)

Jag går också där och Claes är också min favorit, alltid så positiv och hoppfull : ) Börjar även gilla Arthur.
  • attlangta01

Jag sätter förhoppningsvis också igång igen i augusti, om min kropp inte beter sig konstigt. : )

Håller också gärna fortsatt kontakt, är ganska ensam i detta träsket. Skönt att kunna ventilera sig. Känner ingen irl som har några problem. Jag har lyckats hamna bland alla människor som blir gravida bara någon tittar på dem ; )

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?