Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
Eftersom jag fått missfall innan vågar jag inte riktigt hoppas på att det här kommer vara. Men jag ska försöka vara optimisk och inte gå runt och vara rädd.
Innan jag blev gravid med min son tog jag tre kurer Pergotime (fick aldrig ägglossning av dem) och fyra eller fem Puregonkurer (utan inseminering). Sonen blev till på första IVF-försöket. I juli 2013 när han var tre månader gammal var vi redo att börja försöka igen. I augusti fick jag en Proverakur. Vi försökte med Puregon på Sophiahemmet men det blev aldrig nån ägglossning (äggblåsorna började blöda ut tillslut för att jag tog hormoner så länge utan att det växte ordentligt). Vi bestämde oss för att vänta till januari då jag skulle få sätta in ett av mina frysta IVF-embryon. Så det gjorde vi i januari 2014. Jag blev gravid men fick missfall i februari. Satte in ett till ägg i mars-april men det blev inget. Sen gjorde jag en Puregonkur på Sophiahemmet i juni. Det blev inget. Och så nu den här i oktober-november. :)
Och jag tror verkligen att det kommer gå vägen den här gången. Man kan inte ha otur hur länge som helst! Jag är så glad att det fungerade för er. Det visar ju att det trots allt går, det inger mig lite hopp! :) Även om jag gjort betydligt fler behandlingar än er..... : /
Är ert "problem" bara pco?
Vårt problem är "bara" pco, men börjar bli rädd att det är något annat också, då det inte händer något....
Men nu ska jag inte vara negativ, du har ju plussat! Jätte kul! :)