• miap01

Gravida 30+ som kämpat & längtat länge efter plus

Anceka m D skrev 2014-03-13 16:48:49 följande:

Vilken toppenvecka det ska bli nästa vecka, med två fina KUB-ultraljud! smile1.gif

Hur långt har du kommit nu baktakt? Har ni bokat något tidigt ultraljud?

Ja, nästa v händer det grejor :)

Har mått illa till och från idag, och nu känns det inte alls kul, mår som en kossa :).

Min man ska jobba borta måndag till onsdag, kan ju bara hoppas det lagt sig tills dess. Kvällstrött är jag fortfarande, kissar på nätterna, och precis som du baktakt blir jag grymt andfådd för ingenting. Bara av att gå blir jag helt förstörd!!
  • miap01
    Baktakt skrev 2014-03-14 08:03:35 följande:

Ska in till BM nu!

Lycka till!!
  • miap01

Här har jag inte kunnat knäppa några byxor på hur länge som helst. Men vill vänta med att beställa grav kläder till efter ul på torsdag.

Lycka till imorgon Anceka!! Det kommer säkert gå hur bra som helst.

Själv är jag gräsänka till onsdag, så jag är värd ul och en semesterdag på torsdag :)

• miap01

Åh grattis lilla kakan!! Jag har snittats med båda mina i v 35, vi har mått hur prima som helst.

Grattis till fint kub anceka. Då kommer väl min ålder också dra ner efter som vi ligger lina där :) ska bli spännande att se skillnaden siffrorna.

Jag vill också handla precis som du baktakt, finns ju så mycket fint! Men ska som sagt vänta med all shopping till efter kub. Mina barn har ju kommit lite tidigt, precis som denna kommer göra, med planerat snitt, så jag raggar kläder i typ stl 40-45 :)vet att name it. har. Mina har vägt 2400 och 2300g. Och varit 45 och 44 korta :)

• miap01

Vi har inte behövt någon hjälp till våra barn, inte innan snittet och inte efter. Jo sonen fick sondmatas två v eftersom han somnade under matning, han var lite trött bara :) men dottern har varit som vilken bebis som helst bara lite mindre. Vi har inte behövt vara längre på kk pga dem heller. Men vi har haft bebisar länge :) de har liksom inte blivit stora så snabbt.

Jag hade nog inte gått vidare, bara att behöva ta ställning mer än en gång hade inte känts tätt. Min systers son föddes med klumpfötter pga att min syster hade virus under graviditeten, men idag är han en helt frisk kille! Det jag menar är att de målade upp det värsta med läpp och gumspalt mm, men inget av det hade han. Hade man tagit bort ett barn pga att de trott att det var fel, hade man nog undrat hela livet om man gjort rätt.

Jag är grymt nervös inför imorgon, inte direkt för siffrornas skull, utan med för att bebisen inte ska leva eller så, mår dåligt av bara tanken.

Ja baktakt när man är gravid så vet i tusan om man är speciellt pålitlig..

• miap01

Jag är mest ute efter att få se om det lever och mår bra. Får jag låg risk kommer jag ta det beskedet, och inte göra mer med det.

Jag har ett medfött hjärtfel, och skulle det visats sig på ul så hade de förmodligen kopplat det samman med Downs, då de flesta med kromosomavvikelse också har hjärtfel. Nu fanns det väl inte så bra ul för 33 år sedan, tur var väl kanske det för min del :)

Sen är det helt klart helt upp till var och en hur man gör med de resultaten, alla har olika erfarenheter och bagage som påverkar alla ens beslut i livet.

• miap01

Jag har nog mått mer illa men under en kortare period. Och så har jag kräkt mer intensivt, flera gånger i rad, sen har det varit bra.

V 14+0 idag. Hoppas allt är bra med pyret, att vi får en fin bild vi kan visa barnen när vi berättar att de ska få ett syskon :) Men är fortfarande ruggigt nervös, bara 2,5 timmar kvar :/

Tänkte på det igår också Anceka, även om siffrorna inte blir så höga som man hoppas, men ändå låg risk, så får man kanske nöja sig, risken för missfall vid fvp finns där ju också, och precis som du skulle jag nog inte förlåta mig själv om det hände något men vårt friska barn som vi kämpat så för att få.

• miap01

Äntligen klara:) allt såg jättefint ut och vi har verkligen en livlig bebis :) fick 1: 5610 för trisomi 21. Så vi känner oss väldigt nöjda :)

• miap01

Ja det känns super. Och efter förra ul skulle jag vara i v 13+0 idag, nu mätte jag till v 13+1 så den växer som den ska också :)

Svar på tråden Gravida 30+ som kämpat & längtat länge efter plus