Irma01 skrev 2014-11-20 08:30:04 följande:
Hej tjejer!
Tack för era ord, vad skulle man ta sig till utan denna tråd?!
Känns lite bättre efter en god natt sömn, vet inte om Victor var extra "snäll" för att han kände att mamma var trött och ledsen, men han vaknade bara kvart över tolv och sedan kvart över sex. Kanske hade det att göra med vaccinet att han var tröttare än vanligt? Blev så rörd när vi var på BVC, då sköterskan utbrister efter att han har fått sprutan "Han litar verkligen på dig, det är så fint att se", då Victor slutade direkt att gråta när jag kramade honom. Mamma hjärtat behöver inte mycket mer än så
Nåväl, pratade med maken och sa att jag känner att han försöker lägga ansvar om beslut han måste ta på mig och att jag faktiskt inte ha orken för det just nu. Det verkade gå in, så jag hoppas bilresan går bra. Vi är ju väldigt olika, jag har ingen stor bekräftelse behov men han har det och ibland blir det en hel del missförstånd. Känns nästan som jag är mannen och han kvinnan i relationen ibland just när man tänker på det där med känslor... Eller kanske har jag fått lära mig tidigt att "bita i det sura äpplet" och han är mer "jag gör detta om det är roligt annars låter jag bli". Klart att det blir konflikter ibland!
Men han är en fantastisk människa på många plan och det är väl viktigt att stanna upp och tänka på varför vi valde varandra för så länge sedan.
En sak blir jag dock väldigt förvånad över och det är hur vissa män kan bara totalt glömma bort att vi fortfarande är påverkade av en del hormoner och undra varför man är "så känslig", ha "kortare stubin" osv... ööh??? Hormoner, faktum att man inte har haft en hel natt sömn sedan ett bra tag och vet med sig att det inte kommer att hända på ett bra tag till? Är det så svårt att inse?
Jaja, ibland blir jag oerhört frustrerad men livet utan honom vore alldeles för tråkigt!
Nej, dags att börja dagen, ute med hunden först och sedan packa (självklart skulle jag vänta sista minuten!)
Kram på er tjejer
Du är så klok Irma! Roligt att det gick så bra på bvc också. Hoppas att ni får en trevlig resa och att ni kan prata om annat som sagt. Hur långa pass kör ni med Victor? Vi.planerar resa med bil i början på nästa år så intressant att veta.
Kram