Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
I måndags kom vår son och lillebror till världen! 3700 g 50 cm
Mår bra, men är trött och har värk efter snittet. Kram till er alla
Kram
I måndags kom vår son och lillebror till världen! 3700 g 50 cm
Mår bra, men är trött och har värk efter snittet. Kram till er alla
Jobbig natt med liten Adam som inte vill somna om.. Idag ska vi till öppna förskolan för första gången då jag inte har någon direkt mammagrupp utan vi med bebisar 0-6 mån träffas där på torsdag fm. Ska bli spännande!
Vad ska ni andra göra idag?
Kram
Hej!
Vi ska också till öppna förskolan idag, med mammagruppen. Vi är 8 stycken, alla med första barnet, det var tydligen en hel del bebisar som föddes här i augusti/september. Ska bli kul och spännande.
Hoppas verkligen att Adam snart får lite mer rytm, så att ni får lite mer sömn.
Inte lätt det där! Tänkte fråga (du har säkert hört det redan) om han somnar under dagen och du kan lägga honom: låter du honom då sova i ett rum med dagsljus? Tydligen ska det hjälpa bebisen att skilja på dag o natt. Att de bara sover i ett mörkt rum när det är dags för natten. Beror så klart på barnet, en del sover ju mycket mer på dagen och tar längre tid på sig att anpassa rytmen.
Annars är det väl en tidsfråga (kanske ingen tröst när man lider av sömnbrist),vi märker mer o mer att Victor vill vara med o vaken på dag och sover längre o längre pass på natten. Det som är lite knepigt är att läsa honom och inte vänta för länge med nattning då han hinner bli övertrött. Vi vill gärna försöka natta honom lite senare, men vi mörker att man får ta bebissteg med det ????.
Hoppas du hinner få lite vila under dagen! Öppna förskolan om inte annat borde trötta ut våra små!
Ha en skön dag, kram!
Usch! Jobbigt! Men kan trösta dig med att det kan vara helt annorlunda nästa vecka. Det enda man vet är att saker och ting förändras. Ena dan sover de inte alls (Lovisa har sovit 2 tim idag, också jättelite) och nästa sover de hur mkt som helst. Hoppas det snart förändras! Kram ps. Om han somnar när han ammar kanske du ska testa att låta honom sova vidare? Inte rapa, byta blöja el liknande utan bara låta honom vara.
Ok! Ja, då är det inte mycket mer att göra, du gör ju allt du kan, bara vänta ut honom, det kommer att förbättras med tiden.
Härligt att du fick sova lite! Victor har varit helt otröstlig ett bra tag idag, hela dagen blev lite upp och ner vänd då vi inte kunde vara hemma (hantverkarna som sågade fogen i badrummet, lät helt förskräckligt). Naturligtvis måste jag iväg med hunden en stund i kväll, hoppas att Victor somnar som vanligt. Tur att jag är bara 5 min med bil ifrån i fall det krisar...
Öppna förskolan var trevlig, vi fick en introduktion och jag har hamnat i en trevlig mammagrupp. Bjöd alla på fika om två veckor, så vi hinner lära känna varandra lite mer. Det blir alltid lite krystat i början, så kände att det kanske kunde vara en kul idé. Öppna förskolan ordnar någon aktivitet varje dag, bakning, sångstund, sagostund osv...Fredagar brukar vara utflykter fast inte på vintern. Så jag tror vi kommer säkert att hänga där lite när Victor blir lite större .
Hur var det hos er? Du var väl också där idag?
Kram!
Jag håller på att bli helt iq-befriad! Helt mosig i huvudet och hänger knappt med när sambon försöker prata med mig. Orkar inte titta på något krävande på tv utan blir mest gamla Vänner avsnitt och annat lättsmält . Diskutera något annat än direkt relaterat till spädbarn är helt uteslutet. Sömnbristen och amning gör en inte intelligent direkt..
Tack för svar Irma och VSG!
Då var det som jag misstänkte då. Att jag varit lite för "lössläppt".
Har en kompis som rekommenderade Willys blöjor. Inte p.g.a. priset utan för att de satt bra på hennes son, så nu har jag köpt ett paket sådana med. Annars har vi kört Pampers här. Tyckte nr1 satt bättre på W än Libero nr1, men det där kan ju variera med kroppsform och ålder på samma barn liksom. Likaså har jag hört att pojkar och flickor kan behöva lite olika blöjor.
Tack för svar Irma och VSG!
Då var det som jag misstänkte då. Att jag varit lite för "lössläppt".
Har en kompis som rekommenderade Willys blöjor. Inte p.g.a. priset utan för att de satt bra på hennes son, så nu har jag köpt ett paket sådana med. Annars har vi kört Pampers här. Tyckte nr1 satt bättre på W än Libero nr1, men det där kan ju variera med kroppsform och ålder på samma barn liksom. Likaså har jag hört att pojkar och flickor kan behöva lite olika blöjor.
Danisen hur gick det idag?
Hur har dagen varit för er andra, gravida och nyblivna mammor?
Vi har varit på BVC idag, Adam väger nu 4280 gr och är 58,5 cm lång. Stora killen! Amningen går bättre och bättre och hitintills idag har jag inte behövt ge någon ersättning. Han är fortfarande svårtolkad och man vet inte riktigt om han är mätt eller inte och äter långsamt men känns ändå som vi gör framsteg. Han sov ca 2 h på eftermiddagen så jag fick mig nog 1,5 h sömn jag med idag, jätteskönt! Ikväll ska vi mysa här hemma med lite gott och i helgen kommer vi få besök av vänner som vill hälsa på Adam så det känns kul att det händer lite.
Jag har en infektion i snittet och har fått antibiotika, mitt crp va högt. Inte så konstigt att jag haft så ont!
Tackar som frågar <3
Vilka blöjor använder ni? Undrar av ren nyfikenhet hehe.
kram
Vad härligt att det börjar lossna lite! Som du slitit!
Jag håller med. W är också svårtolkad, men tids nog kommer jag nog förstå lite bättre.