• johjen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

God morgon eller förmiddag!

Usch måste få gnälla lite igen..

Adam verkar vara en bebis som är vaken ganska mycket. Igår sov han 1-2 h på fm 30 min när vi var ute och gick och 1 h mellan 15-16. Sen var han vaken eller ammade! Det måste väl vara så att han sover en del vid amning annars hade han inte fått all sömn han behöver..

Igår badade vi honom kl 20 jag ammade därefter sen tog sambon honom och gav ersättning, allt detta i sovrummet. Kl 22 har han ännu inte somnat, visst han nickar till en stund men vaknar lika fort igen. Jag tog över kl 22 och fick amma honom till söms och han somnade kl 23. Vaknade kl 02:30 och var vaken till 04 och sen vaknade han kö 06 igen och sen kl 07;30 och nu verkar det som om han har somnat igen och jag ska försöka sova lite. Så jobbigt att han inte kommer till ro på kvällarna och funderar på att strunta i all strategi så jag och min sambo får någon tid ihop..sen försöker jag göra allt för att han ska nöja sig med bröstet och bli mätt av bara det men det verkar inte funka hur jag än gör. Igår försökte jag utesluta ersättning vid några mål och då fick jag amma i em timme och han var ändå inte riktigt nöjd.. Usch lite deppig idag men som sagt ska försöka sova lite så blir det säkert bättre efter det.

Kram

• johjen
    glader skrev 2014-11-12 10:36:18 följande:

Vad märkligt det är hur det varierar från dag till dag! Hade ju en vakennatt häromdagen och var helt knäckt... Inatt har hon ätit 22 och 04 sovit däremellan och sover än!!!

Borde jag väcka henne kanske?? Jag har sovit 4+4 timmar inatt, helt galet vilken lyx!

Väck henne inte!! Njut!!
  • johjen

Men så får man världens underbaraste leende av sin bebis och kärleken bara lyser i ögonen och då stannar tiden och man bara njuter och blir så lycklig! <3 Tack Adam, nu fick mamma ny energi!

• johjen
    villsågärna38 skrev 2014-11-12 11:51:46 följande:

Ja det är underbart värt allt!! Storasyster sa "Jag älskar dig min lilla mamma" i morse när hon vaknade. Det är ju också så hjärtat smälter!!!

Underbart! Tänk när de små liven börjar prata också!
  • johjen
    Irma01 skrev 2014-11-12 12:00:42 följande:

Förstår vad du menar!

En fråga angående ditt tidigare inlägg: när du skriver att Adam är vaken, hur är han då? Skriker han så fort du inte är nära? Eller är det mer att han har ögonen öppna och tittar men utan att vara speciellt upprörd? 

Kram

Nja han är missnöjd om jag inte är nära eller att sambon har honom, det funkar en stund sen måste han till mig igen. Kan inte lägga honom i babynestet och han ligger där nöjd, det funkar inte. Så ja han måste vara nära mest hela tiden.
  • johjen
    Danisen skrev 2014-11-12 16:53:46 följande:

Har du bärsjal?

Både sjal och Babybjörn. Sjalen skriker han o men Babybjörnen funkar ibland.
  • johjen
    Danisen skrev 2014-11-12 14:27:16 följande:

Maja väger nu 3400gr, i fredags vägde hon 3215gr och födseln 3158gr hehe. Så nog får hon i sig som hon ska tösen <3

Bra jobbat!
  • johjen
    glader skrev 2014-11-12 15:49:07 följande:

Åh så härligt! Det får hon helt klart... Hoppas hon fortsätter tjocka på sig

Här sköter sig inte tjejen lika bra... Hade idag bara gått upp 100 gram på en vecka så det är i minsta laget Väger nu 2700 ungefär. Så nu blir det tätare kontroller på bvc. Usch vad man blir orolig direkt för minsta lilla!!

Förstår din oro och du som sliter så hårt med amningen och ersättning! Sa de något på bvc om du skulle ge mer ersättning eller du kanske ger henne det vid varje mål? Hoppas hon ökar mer i vikt till nästa gång. Kram
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2014-11-12 17:32:21 följande:

Babynest funkar bara när Lovisa ska sova numera. Tror hon blir uttråkad. Hon vill ligga i babysittern eller Mamaroo och titta på nåt. Testa det! Kram

Har ingen babysitter ännu men ska få en av en kompis men ska bara få tid att hämta det först.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015