Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
God morgon eller förmiddag!
Usch måste få gnälla lite igen..
Adam verkar vara en bebis som är vaken ganska mycket. Igår sov han 1-2 h på fm 30 min när vi var ute och gick och 1 h mellan 15-16. Sen var han vaken eller ammade! Det måste väl vara så att han sover en del vid amning annars hade han inte fått all sömn han behöver..
Igår badade vi honom kl 20 jag ammade därefter sen tog sambon honom och gav ersättning, allt detta i sovrummet. Kl 22 har han ännu inte somnat, visst han nickar till en stund men vaknar lika fort igen. Jag tog över kl 22 och fick amma honom till söms och han somnade kl 23. Vaknade kl 02:30 och var vaken till 04 och sen vaknade han kö 06 igen och sen kl 07;30 och nu verkar det som om han har somnat igen och jag ska försöka sova lite. Så jobbigt att han inte kommer till ro på kvällarna och funderar på att strunta i all strategi så jag och min sambo får någon tid ihop..sen försöker jag göra allt för att han ska nöja sig med bröstet och bli mätt av bara det men det verkar inte funka hur jag än gör. Igår försökte jag utesluta ersättning vid några mål och då fick jag amma i em timme och han var ändå inte riktigt nöjd.. Usch lite deppig idag men som sagt ska försöka sova lite så blir det säkert bättre efter det.
Kram