• johjen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Glader, Adam spyr också en hel del och har väl gjort det i 2 veckor nu och han är 5 veckor och 2 dagar idag. Läskigt när det kommer upp ur näsan tycker jag och det känns som han inte kan andas riktigt. Men fullt normalt enligt Bvc-sköterskan! Antingen så är magmunnen inte helt färdigutvecklad eller så är det överskott som kommer upp. Jag försöker tänka på att hålla honom upprät efter han har ätit men det kan ju komma spy ändå.

Kram

• johjen

Usch känner mig hängig och har lite ont i halsen.. Så rädd för att bli sjuk! Svårt att Adam inte skulle bli smittad av mig i sådana fall? Något man kan göra för att undvika detta?

• johjen
    villsågärna38 skrev 2014-11-15 19:58:44 följande:

Usch va jobbigt! Håller tummarna att det inte bryter ut! Kram

Ja det hoppas jag med! Men visst måste jag fortsätta amma ändå? Om jag blir sjuk menar jag.

Kram
  • johjen
    Lokattis skrev 2014-11-16 12:51:59 följande:

Urk, idag är en sämre dag. Verkar som jag drabbats av något slags varannan-dags-illamående. Har tagit en postafen som jag hoppas ska ta udden av det hela. Blir bara att ligga på soffan idag. Ikväll ska vi skjutsa in min pappa till sjukhuset för operation och då ville han äta ute innan. Hoppas jag klarar av det... Imorgon går jag in i v12. Men som sagt, om jag mår så här dåligt nu så lär jag ju iaf fortfarande ha ett levande knytt i magen.

Jag mådde dåligt till vecka 13 ca så håll ut! Sen kommer en lång period när man mår ganska bra förhoppningsvis.
  • johjen

Adam och jag sov 2 h nu mellan 11 och 13 och natten varit ok så känner mig inte sämre idag i alla fall. Nu hoppas vi att jag inte blir sjuk!

Ska ha besök av min kusin och hennes familj kl 15, ska bli kul. Adam har en syssling som är ett år och de kommer säkert bli bra kompisar sen.

Trevlig söndag på er!

Kram

• johjen

Hur gör ni som har nyfödda, åker ni och handlar på Ica med dem? Med tanke på förkylningstider mm..

• johjen
    villsågärna38 skrev 2014-11-17 13:24:46 följande:

Yes. Men här har vi ju även dotter som går på dagis. Maken jobbar heltid. Orealistiskt att han även ska handla då jag är hemma. Då hinner han ju inte umgås med oss så ja, jag handlar. Gör det på fm då det är lite folk i affären. Förkylningstider är det ju hela vinterhalvåret så isf får man ju inte lämna hemmet. Jag shoppar kläder också, på galleria osv, även varit på ikea. Undviker däremot barnrum/lekrum och öppna förskolan

Ok! Precis sambon har handlat hitintills men det tar tid från vår gemensamma tid vilket vi båda tycker är tråkigt. Jag bor ju på Orust och så här på lågsäsong och ibörjan på veckan är det ganska lugnt i affären så funderar på att åka dit en sväng. Öppna förskolan har jag ju varit på redan men då var det bara bebisar mellan 0-6 månader där. Igår hade vi besök av en barnfamilj men båda barnen var friska fast de kan ju bära på något men man kan ju inte skydda sig mot allt.
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2014-11-17 13:50:57 följande:

Nä precis!! Man måste hitta sin strategi helt enkelt, vad som passar ens familj bäst. Sen kan man ju beställa på nätet också. Kram

Önskar vi kunde beställa på nätet men ingen utkörning här på landet tyvärr.

Kram
  • johjen
    Jenkis skrev 2014-11-18 06:26:18 följande:

Man skulle ha hemtjänst nu Någon utomstående som städar, handlar och lagar mat. Vi har nästan bara pensionärer här på gatan, så hemtjänsten är här flera gånger per dag. Tror jag skall ta ett abonnemang

Bra idé! Bor ju också omgiven av pensionärer så hemtjänsten kan ju ta en sväng förbi mig också på dagarna!
  • johjen
    Bell13 skrev 2014-11-18 08:45:10 följande:

Jag vet inte var du bor men jag beställer mat från mat.se och det är det bästa jag gjort.

Jag jobbar inte nu och min sambo jobbar mer än heltid med sina företag så för att inte känna mig helt onyttig så behöver jag göra "mina sysslor"

Kanske är ett alternativ för dig att få maten hemkörd. När jag veckohandlar blir det 5 papperspåsar och med min foglossning fixar inte jag att bära.

Tack för tipset! Hade gärna fått maten hemkörd men som jag skrev tidigare bor vi på landet utan hemkörning så får snällt palla sig till affären. Premiäbesäk igår för Adam och han sov sig igenom hela besöket så det gick bra!
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015