• Hoppfulla Fia

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Hjärtat brast lite idag och jag känner mig så ledsen för lisodans skull. Tänker på allt som kan gå fel, å på allt som av ett mirakel ibland fungerar som det ska. Hur självklart saker är för vissa å hur ohyggligt orättvist det kan vara för andra.

Tänker på känslan jag haft/har av att vara misslyckad som kvinna, eftersom jag inte klarat av att få barn. Att inte kunna känna mig delaktig i gemenskapen på något sätt. Har ibland haft lust å bara ta mitt pick o pack å dra, göra slut med mannen, säga upp mig får jobbet å tömma alla bankkonton. Vet liksom inte varför jag ska leva enligt normen när jag ändå inte kan leva upp till Svenson rollen. Ursch så ur jävligt det kan vara, livet.

Försöker känna tacksamhet över att det verkar gå bra så här långt, det är längre än jag kommit någonsin. Jag håller tummarna å hoppas att vi allihopa lyckas å i framtiden får våra efterlängtade barn.

• Hoppfulla Fia
    fruwiberg skrev 2014-03-05 05:11:00 följande:
    Ett litet litet hjärta tickade på skärmen!!

Kändes helt fantastiskt, och äntligen lite mer verkligt att det är något som växer inne i magen! Så nervös innan då jag fortsatt knappt har några symtom förutom tröttheten, men sen gick jag ut med lätta steg!!

Om två veckor ska vi berätta för familj och vänner, vi vill vänta lite till!

Jag håller tummarna för er andra!!

Stort grattis! Va härligt för er.
  • Hoppfulla Fia
    St0rken skrev 2014-03-05 10:13:00 följande:
    Jahapp imorgon är det min tur med VUL, å jag är så rädd och nervös :S

Ska tänka på dig/er i morgon å hålla tummarna
  • Hoppfulla Fia
    St0rken skrev 2014-03-05 10:13:00 följande:
    Jahapp imorgon är det min tur med VUL, å jag är så rädd och nervös :S

Ska tänka på dig/er i morgon å hålla tummarna
  • Hoppfulla Fia

Tusa: såg på listan att du hade BF 28/10. Jag trodde du låg ca 1 vecka för mig i tid? Jag gick precis in i vecka 7(6+0), är du då på 5+6? Jag är ju också testoman och min streck är inte lika starka som kontrollstrecket än. PANIK Jag som precis slutat testa varje dag efter ett CB som visade att jag hade hcg enligt rätt vecka... Suck, den sjuka oro hela tiden. Blir lite smått galen på mig själv

• Hoppfulla Fia
    tusa skrev 2014-03-05 17:53:08 följande:
    Snurrar ju, v.6+0 idag, går alltså in i v.7!!

Men då är vu ju på samma precis. Spännande!
  • Hoppfulla Fia
    Thesse86 skrev 2014-03-05 18:51:34 följande:
    När var första gången ni testade positivt? Jag tycker jag inte gör annat än att oroa mig att mensen ska komma...håller nästan på att bli knäpp...ibland kan jag få för mig att testet visade fel och att jag inte är gravid...

Håller på att bli fullkomligt tokig av allt detta. Det var betydligt bättre att bara vänta på att få testet, ångrar nästan att vi tog det. Har ju fortfarande 5 dagar till officiellt TD. Är det vanligt att man kan få missfall under denna tid innan TD? Tänkte när de sätter det så långt fram från ET. 

-Oroliga och nervösa knäppgöken ;)

Du låter helt normalt knäpp tycker jag Jag pendlar mellan hopp och förtvivlan flera gånger i timmen ibland. Jag fick plus på RD 12 19/2, hade TD 23/2. Har ingen aning om hur vanligt det är med mf eller liknande i vilka veckor. Försök att bara stå ut, det finns inget man kan göra för att påverka ändå :-/ Ja förutom de vanliga förhållningsreglerna angående mat etc..Du ska se att det är ett plus där när testdagen kommer. Kram
  • Hoppfulla Fia
    Lyckostjärna skrev 2014-03-05 19:36:11 följande:
    Jag testade positiv ruvardag 10 och jag är fortfarande gravid är i vecka 8 nu! Det är helt normalt och noja! Jag sa senast idag till mannen tänk att vi fortfarande är gravida tänk att vi lyckades? Vi är fortfarande i chockstadiet! Får se om vi förstår bättre när vi är på vårat tredje vul 11 mars

Hur kommer det sig att ni fått 3, tror jag minns ett tidigare, men tråden börjar bli för lång för att läsa bakåt
  • Hoppfulla Fia

Jag är livrädd Testade idag igen efter att och hållit upp i 3 dagar. Mina streck är inte starkare nu, utan precis samma. Blir alltid ljusare under testtiden- på 3 min och sedan lika starka efter typ 10, men då får man inte läsa av. Har fortfarande inga gravid symtom förutom ytterst lite i magen. Vill bara veta, hur det än går.

• Hoppfulla Fia

Jag är livrädd Testade idag igen efter att och hållit upp i 3 dagar. Mina streck är inte starkare nu, utan precis samma. Blir alltid ljusare under testtiden- på 3 min och sedan lika starka efter typ 10, men då får man inte läsa av. Har fortfarande inga gravid symtom förutom ytterst lite i magen. Vill bara veta, hur det än går.

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015