• Hoppfulla Fia

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Lokattis skrev 2014-06-04 18:43:23 följande:
    Har tagit uppföljningsprover idag (tsh igen, antikroppar och t4fritt) och börjar med levaxin ikväll. Är i v. 11+1.

Skönt att det upptäcktes så snabbt och att du kommer igång med medicin. Då är det säkert ingen fara med med bäbisen. Din prover såg väl också bra ut innan du började? Jag hade tsh på 2,42 i november.
  • Hoppfulla Fia
    Lokattis skrev 2014-06-05 12:49:32 följande:
    Nu har jag varit på VUL och det såg inte bra ut. MA, fostret var som v9+4 men skulle ju egentligen vara 11+2. Inget hjärta och helt stilla... Det blir skrapning på måndag, sjukskrivning i minst en vecka och rosevin i sommar. Hoppas kunna ansluta mig till tråden igen i höst. Hoppas det går bättre för dig, Längtar.

Kram till er alla!

Fy va tråkigt. Förstår att det är tungt. Hoppas allt går bra framåt och du är här igen till hösten. Massor av kramar!
  • Hoppfulla Fia

Har varit på RUL nu och allt så först bea ut. Alla inre organ, kärl osv var på plats och bäbisen var stor och fin ut. Dock var det 11 dagar i skillnad mellan lårben och huvud och huvudet var lite runt. Det skulle kunna vara tecken på krom avvikelse och vi fick nu tid på måndag då en läkare ska titta på den lille. BM som gjorde undersökningen sa att vi inte skulle oroa oss och att det kan vara en ärftlig sak med stort huvud och det inte var någon stor avvikelse men att hon vill att en läk skulle undersöka. Kände att jag ville dela med mig till er men vill absolut inte höra några som helst skräckhistorier eller dyligt. Jag behöver bara få ur mig min lilla gnagande känsla av oro. Om någon har varit med om liknade eller känner någon son har det och där barnet fötts helt friskt får ni givetvis gärna dela med er, det behöver jag höra, men skräck historier gör ingen nytta. Skiter det sig så gör det det ändå och jag vill hellre köra huvudet i sanden så länge det går.

Kramar till er allihopa och tack för att ni finns. Den här tråden har varit guld värd många gånger.

• Hoppfulla Fia
    Linblå skrev 2014-06-05 20:14:44 följande:
    Idag var vi på ultraljud igen och allt såg bra ut. Den ena låg en dag minus och den andra på sex dar plus. Allting på rätt ställen och bra flöden och fostervatten. Dom såg så söta ut när dom låg med huvudena tätt ihop. Magen börjar synas men är på inget sätt i vägen än. Att man kan må så bra är ju lite häftigt. Hoppas det håller i sig läääänge än.

Härligt!!!
  • Hoppfulla Fia

Tack Lillebrorsfaster! Jo, har hört enh elfel historier där de misstänkt det ena och andra och det inte har varit något, så det känns skönt å veta att de kan ha fel...

Känner mig lite lugnare nu än i torsdags och fredags. Har mått helt ok i helgen och börjar återfå lite energi efter att jag gick ner i tid. Fan, alla borde jobba halvtid, det är ljuvligt. Jag kanske inte är riktigt lika pigg som Linblå, men en prommis på 5km vart det igår, men det tog en 1h och 15 min...

• Hoppfulla Fia

Hemma från uppföljande ul och det såg bra ut. Fortfarande lite stort huvud 20+2 (jag är 19+5) och lite korta lårben (19+1), men det skiljer bara 8 dagar och det är inom spannet för vad som är ok, men fortfarande en eventuell mjukmarkör. Allt annat såg toppen ut, hjärnan har alla delar, nackspalt var bra och bra med vätska huvudet. Hjärtat såg fin ut och alla kärl hade gott flöde vad hon kunde se. Så tittade vi på ansiktet i 3D och där inga avvikelser typ gomspalt etc. Det var den sötaste lille kille jag sett. Han låg och drog sig i ena örat, smaskade och andra hande hade han i näsan å munnen. Helt underbart. Är så glad!!! Imorgon ska jag träffa en läkare angående min tyreoidit och få reda på om Lillkorven behöver följas upp något extra. När det är klart ska jag också börja shoppa vagnar och andra grejer... Tack för ni finns!!

• Hoppfulla Fia

Jag och min karl brukar skoja om att vi faktiskt inte har en aning om om det är vår unge där inne just eftersom vi gjort IVF. Vi var ju liksom inte "där" någon av oss när han blev till...höhöhö.

Vi är inte heller gifta, har inte ens tänkt på hur det påverkar barn å framtid. Kanske dags att börja fundera på det Sen har jag hittat en begagnad Kronan duo vagn med massor av extra grejor till för 2500. Om vi skulle köpa ny skulle det bli 11 000. Min man ska kolla på den i morgon så allt ser bra ut. Hoppas för någon ny har vi absolut inte råd med.

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015