• Hoppfulla Fia

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Jenkis skrev 2014-05-07 08:21:17 följande:
    Då är vi två i tråden då (kanske fler?) som resonerat så.

Däremot kan jag i efterhand bli lite avundsjuk på alla er som fått "bästa" resultat o.s.v. Det är ju en trygghet i sig.

Får behärska mig till RUL Där visualiserar jag fram ett perfekt liten pigg bebis.

Vi har inte heller gjort KUB. Skulle ändå inte kunna ta bort det, nu när vi kämpat så länge. Skulle varit skönt att ha fått sett den lille dock, men min kille vill absolut inte göra UL i onödan. Men vist är jag lite avis på alla er som har fått så fina resultat.
  • Hoppfulla Fia
    Pluttemor skrev 2014-05-07 17:55:51 följande:
    Hörreni tjejer! Jag får sjukt ont i ryggen såfort jag går mer än 100 meter typ. Värken e som ett kontant tryck i nedre delen av ryggen och försvinner när jag sätter mig. Är det de här som kallas för foglossning. Har inte upplevt något liknande med sonen och heller inte tidigare i graviditeten. Har haft så i 3 dagar nu

Men fy så jobbigt. Har ingen aning då jag inte själv haft foglossning men det är väl inte omöjligt. Kan du jobba nu då? Det finns ju bälten att köpa för att hålla ihop bäckenet. Hoppas det blir bättre snart. Kram
  • Hoppfulla Fia

Åhh. 3 långa veckor kvar till RUL och jag kommer hinna gå in i vecka 20 innan vi får se det lilla pyret igen. Har också börjat titta runt på grejor, men jag vågar absolut inte köpa något än på länge. Har en kompis som ska sälja av och jag tror hon har allt utom vagn. Tror jag är påväg in i den bättre fasen av graviditeten för livet känns lite lättare trots allt skit på jobb etc. Glad att ni finns!!! Kram

• Hoppfulla Fia
    Sillavi skrev 2014-05-16 09:35:23 följande:
    Är under isen, galet illamående - kan knappt jobba. Vad tar man mot det? Hatar tabletter spe under grav. Ska man ringa BM

för mig funka vanlig mat bäst fast i mindre portioner och oftare. Gärna varje timme . Mellan maten åt jag läkerol, vilken även har varit det ända som funkat mot min extremt förstoppade mage, så dubbelt plus. Sen åt jag mycket nötter, torkad frukt, vanlig frukt och drack juice för surt är gott. Stoppa i dig allt du kan och så ofta det bara går. Hoppas det blir bättre snart. Styrke kram
  • Hoppfulla Fia

Helg, bra väder och så har jag börjat kolla på Home land och har nästan två hela säsonger att titta på. Lyckan är enorm. Nu skulle jag bara ha någon som laga mat åt mig å tvättade så skulle lyckan vara total. Känner inga rörelser än men känner av livmodern och att jag har något där inne. Det är verkligen fantastiskt. Tänk att vi ska bli mammor. Helt galet underbart!! Kram å trevlig helg på er allihopa

• Hoppfulla Fia
    Jenkis skrev 2014-05-18 15:59:27 följande:
    Hur mycket har ni gått upp i vikt och i vilken vecka är ni då?

Jag har lyckats gå upp ett kilo på en vecka... Men innan dess hade jag inte gått upp något alls på nästan två veckor.

Vägde mig i morse 17+6 och har gått upp fem kilo nu. Gravid-BMI på 22,2 nu och hoppas stanna på 26,3.

jag har gått upp ca 3,5 kg 16+4, så det är väl ungefär lika mycket som du.

Vist är det underbart att det äntligen blivit lite varmt. Bara njutit hela helgen. Mår inte illa bara jag äter ok och magen har tagit ett stort steg framåt så nu ser jag faktiskt gravid ut, inte bara fet Hoppas att ni andra har haft en härlig helg.
  • Hoppfulla Fia

Stort grattis och välkomna hit ni som är nya och jätte grattis till er dom varit på UL och sett era små undervärk.

Lillebrorsfaster skrev 2014-05-20 20:37:13 följande:
    Jag ska också göra RUL i vecka 20 (19+1)...

Jag också! 19+1. Bara 15 dagar kvar...

Gick hem från jobbet idag. Var på vårruset i går och fick ganska ont i fogen fram efter lite jogging. Fast mest för att jag faktiskt känner att jag inte pallar med den höga arbetsbelastningen längre. Fick den 1 maj ansvaret för 2 särskilda boenden till. Har inte fått någon ordentlig hjälp att strukturera om mina arbetsuppgifter eller vad jag ska ta bort från mina arbetsuppgifter jag hade innan. Kände som om det med nöd och näppe funka innan och min närmsta kollega är fortsatt sjukskriven för utbrändhet. Jag har fått en vikare istället för henne nu, men det kostar nästan mer än vad det smakar i tid och energi och hon byts ut mot en ny om ett par veckor och då blir det till att börja om på noll med inskolning igen... Funderar på att försöka bli sjukskriven på deltid, men risken är att jag får göra lika mycket, fast på mindre tid och med minde betalt. Nu har jag fått spy lite galla. Skönt!
  • Hoppfulla Fia

Tack Lillebrorsfaster! Ska försöka att stå emot, men det är svårt när vi är så få som jobbar. Gör inte en person vad den ska faller hela skiten liksom och sen jag vart gravid har det känts som mitt ansvar att det inte blir så, efter som min närmasta kollega varit sjukskriven. Men jag ska ta mig en funderare över helgen å den kanske prata med min chef på måndag. Fick tid hos sjukgymnast i morgon för foglossningen i varje fall

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015