• Hoppfulla Fia

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Jag är 36 och min kille är 42. Ska börja jobba om ett par timmar och är så himla trött och ynklig. Har ingen lust att möta världen idag alls :(

• Hoppfulla Fia
    tusa skrev 2014-02-24 09:38:46 följande:
    TD idag och testar fortfarande positivt, strecken blir starkare och i denna takten blir T-strecket nog lika starkt som C-strecket imorgon eller övermorgon!

Mailat kliniken på morgonen och väntar på svar om när jag får göra VUL, om jag ska ta nåt hcg och hur länge till jag ska hålla på gegga med Lutinus!! 

Såå idag är jag alltså officiellt gravid!  och nästa milstolpe blir VUL...jag längtar efter att få se 2  picka på!!

Idag lyser vårvintersolen och jag ska nu ut på vandring 

Kram Moolie, din dramadrottning! ...kommer saaakna dig och din energi 

Grattis!!!
  • Hoppfulla Fia
    Linblå skrev 2014-02-24 16:47:28 följande:
    Nja. Jag försökte på normal väg med ett ex i ett år utan att lyckas. Vi gick åt skilda håll av andra anledningar och jag träffade en ny man. Fick reda på att jag hade endometrios som behöve opereras. Hade otur och fick en infektion. Efter det har jag gått på hormoner för att stänga av mensen. Och så ville vi skaffa barn och gick till ivf direkt. Äggplockning i Nov/dec och första färskförsöket misslyckades. Men nu första frysförsöket verkar ha tagit. De satte tillbaka två halvkassa embryon. Får se om båda ville stanna,

Stort grattis till plusset. Det är första gången det lyckas för mig också. Vist är det fantastiskt!
  • Hoppfulla Fia

Är på jobbet och kan knappt hålla ögonen öppna, så himla trött. Vi har en massa annan frånvaro på jobbet så det är inte läge att gå hem heller. De får hålla tillgodo med halvfart heltenkelt. :)

• Hoppfulla Fia
    Linblå skrev 2014-02-24 16:47:28 följande:
    Nja. Jag försökte på normal väg med ett ex i ett år utan att lyckas. Vi gick åt skilda håll av andra anledningar och jag träffade en ny man. Fick reda på att jag hade endometrios som behöve opereras. Hade otur och fick en infektion. Efter det har jag gått på hormoner för att stänga av mensen. Och så ville vi skaffa barn och gick till ivf direkt. Äggplockning i Nov/dec och första färskförsöket misslyckades. Men nu första frysförsöket verkar ha tagit. De satte tillbaka två halvkassa embryon. Får se om båda ville stanna,

Stort grattis till plusset. Det är första gången det lyckas för mig också. Vist är det fantastiskt!
  • Hoppfulla Fia
    Pluttemor skrev 2014-02-25 08:51:19 följande:
    För mig handlar dagarna om att veta vad jag kan äta och inte kan äta.. *suck* men ändå det jag vill känna  

Jag kan i princip inte äta någonting och det har bara blivit värre och värre. 

Jag kan absolut inte äta något som är sött, inte ens frukt, bara att tänka på bananer äpplen och päron kan få mig att känna illamående, den enda frukten jag kan äta är typ grapefruite och riktigt sura apelsiner. 

Jag har avsmak för kött och kyckling och all fet mat! 

Det jag kan äta kokt potatis, lite kokta grönsaker, men inga ärtor eller majs eller sånt som e sött, och jag kan äta vit pasta och vitt bröd med smör. 

lite fisk e ok och kaviar.. 

någon som har tips på bra mat? 

tabouleh med mycket citron och färsbiffar med spiskummin och chilli. Surt:)
  • Hoppfulla Fia

Har köpt nya billiga test från nätet. Har haft fina starka plus i helgen med CB och när jag testade med de nya i morse vart det endast ett svagt streck. Lite lätt panik igen. Såg att det var någon annan som hade samma typ av test. Små små stickor med rosa/lila streck. Känns det igen? Blir era plusstreck också mycket svagare än kontrollstrecket? Eller håller mitt hcg på att sjunka? :(

• Hoppfulla Fia
    Pluttemor skrev 2014-02-25 13:03:46 följande:
    Tror inte att du behöver vara orolig över testet. Olika test visar olika starka streck.

lisodan skrev 2014-02-25 14:08:38 följande:
    Tror inte du behöver oroa dig. Jag hade svaga streck länge med de billiga testerna. Långsamt blev de starkare. Nu är strecket starkare än teststrecket. Men det började det bli först en vecka efter testdag kanske. Min klinik avrådde mig faktiskt från att köpa CB. Visar stickorna gravid så är man gravid, så onödiga pengar att betala. Vill man dubbelkolla igen med stickorna kan man testa 2-3 dagar senare för att se att det blir starkare av ökad HCG nivå. Sen om man vill köpa CB ska man såklart det också.

Tack! Då känns det lite bättre. Är ju faktiskt bara på TD+2 (vecka 4+6) så det är kanske normalt att inte ha så höga hcgnivåer än. Kram på er allihopa. Det är så skönt att bara få skicka ut paniken när den kommer å få en massa lugnande ord tillbaks!!!
  • Hoppfulla Fia
    Pluttemor skrev 2014-02-25 13:03:14 följande:
    Hoppfulla Fia: tabole e gott och spiskummin och citron men inte färsbiffar inte just nu alla fall

Men lax till är jättegott!
  • Hoppfulla Fia
    Pluttemor skrev 2014-02-25 18:27:14 följande:
    Lax av alla fisksorter kan jag inte äta. Det e för fett. har blivit extrem verkligen

Men då! Då får du hoppa animaliska proteiner då och ta lite böner i istället????
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015