• Pluttemor

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2014-04-30 08:17:36 följande:
    Allt bra här annars förutom att jag har fått hemsk rosacea i ansiktet. Började då jag slutade med prednisolonet och ar accelererat. Är rödflammig i hela ansiktet. Huga smile4.gif Fick likadant då jag slutade i januari efter vårt FET men sen försvann det då jag blev gravid och förra graviditeten hade jag fantastisk hy!! Nåväl värt det såklart ändå men påverkar såklart humöret. Har testat att sluta med mjölk, socker och spannmål nu för att se om det kan hjälpa. Min hudläkare har skrivit ut en svavelsalva också (luktar skit!!!), vågar inte ge mig något annat nu när jag är gravid. Nåväl, ska ge kosten ett par veckor också och se om det hjälper eller om det är hormoner man inte rår på. Har hört att ekologisk jojobaolja el morotsfröolja ska vara bra att tvätta och smörja med också. Nån som har erfarenhet? Är inte van vid detta smile4.gif Kram från pizzaface
    Men ush vad tråkigt att vara sådär röd och irriterad. Jag har tyvärr ingen erfarenhet av det Hoppas att det blir bättre!! Kramar 

Idag har jag en nojdag! Jag har ont i ryggen och har inte kännt av mini  så som jag brukar göra varje dag  
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Pluttemor

Lokattis: grattis till graviditeten efter så mycket kämpande! Beklagar sorgen! Måste vara blandade känslor! Välkommen hit!

• Pluttemor
    glader skrev 2014-05-02 11:05:05 följande:

Hej svejs alla vackra gravvos! smile2.gif Bra här också! Hade en riktig pissdag igår, mådde kräkilla hela dagen och totalt tömd på energi men idag har jag städat, tränat och käkat gröt! Magen lyser dock med sin frånvaro... Nåväl, KUB om en vecka så det blir spännande!
    Idag bär det av till Stockholm och en helg däruppe! Ni som bor där i trakterna får gärna tipsa om vad man kan hitta på som är lagom jobbigt smile5.gif Fotografiska är alltid mysigt tycker jag men nåt mer ska man väl hitta på...
    Någon om er som har problem med torra slemhinnor och smärta vid sex (ursäkta det abrupta ämnesbytet Skrattande)? Nåt bra tips?

säger samma sak som Danisen, glidmedel ska vara bra
    villsågärna38 skrev 2014-05-02 10:06:40 följande:

Ja vet ju inte om det är kost el oljan eller hormonerna men huvudsaken det är bättre iaf. Tog på BB-creamen imorse och då syns inget alls!! Halleluja smile1.gif Imponerad av att du klarar av att vara uppe till 01 smile2.gif men lät kul med Rock of ages. Härligt att du snart kan blomma ut på jobbet!! Jag har fått en fin babymage nu. Är väldigt tacksam period nu innan man blir för stor. Snygg-gravidfasen brukar vi kalla det! Kram och hoppas ni har en solig dag på västkusten med!!
    Skönt att BB cream fungerar och döljer en del, Jag använder bodyshops BB cream! Helt underbar e den! 

Milo, som min son kallar magen och bebben för har varit lite mer sprattlig idag än igår, men det är inte kul när dom små liven inte väljer att röra på sig en hel dag! Eller så gör dom det utan att man känner  
  • Pluttemor
    glader skrev 2014-05-02 11:57:39 följande:
    Testat glidmedel smile5.gif och visst, det är lättare... men själva grundproblemet försvinner ju inte och det gör ändå ont Gråter Ska googla lite tror jag Drömmer
    ush vad jobbigt!
  • Pluttemor

Irma: jobbigt med svärmor som har cancer inget hit. Massa kramar till sig! Klart att man ska få klaga!

Lyckostjärna: jag behöver vakna och kissa en gång på natten men jag känner igen känslan på dagen av att behöva kissa flera gånger. Men det ska inte behöva göra ont i alla fall!

Jenkis: stark av dig att ringa och verkligen ta tag i problemet. Hoppas att du mår bättre snart! Många kramar till dig!!

• Pluttemor

Grattis lelle! Underbara nyheter! vi fick låg risk men dom sa aldrig någon siffra

Jenkis: hoppas att du får den hjälp du behöver! Hoppas att du mår bättre snart!

Till er andra: hoppas att alla mår bra och tar hand om sig själva!

• Pluttemor

Hörreni tjejer! Jag får sjukt ont i ryggen såfort jag går mer än 100 meter typ. Värken e som ett kontant tryck i nedre delen av ryggen och försvinner när jag sätter mig. Är det de här som kallas för foglossning. Har inte upplevt något liknande med sonen och heller inte tidigare i graviditeten. Har haft så i 3 dagar nu

• Pluttemor

Tack för era svar! Jag ska ringa min barnmorska imorgon och förklara hur jag känner... För jag kan verkligen inte gå mer än 100 meter utan att det börjar göra ont. Men jAg har inge problem med att sitta och kan därmed jobba i och med att jag jobbar på telefonikundtjänst.

• Pluttemor

Jenkis: har faktiskt inte hört något vad gäller höger eller vänstersida vid sömn. Har inte tittat mer än på nätet efter barnvagnar. Ska nog börja titta mer efter RUL.

Villsågärna: jobbigt med yrsel o svimma vet du vad det beror på?

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015