• Pluttemor

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Grattis sillavi och välkommen hit!

• Pluttemor
    Danisen skrev 2014-04-24 10:39:42 följande:
    Vill bara tipsa om att fr.om idag så säljer Lidl mammaleggings 49.90:-, mammamjukisbyxor 69.90:-, mammatopp 49,90:-, amningsbh 69,90:- jag ska köra dit nu och kolla om det kan vara något kanske kan hålla denna graviditeten iaf hehe
    vilken lidl är det
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Pluttemor

Lelle: skönt att du mår bättre!

Johjen: avis på dig som får lyssna på hjärtljuden

Lillebrorsfaster: jag fick inte göra något extra UL, men det vore ju bara trevligt att få göra det. Ska fråga min BM, vet du förresten varför man får göra det? Alltså vad man kollar upp?

Hoppfulla Fia: jobbigt med astman. Hållet med villsågärna, skulle ta det lugnt första trimestern

Själv har jag varit väldigt nojig hela dagen igår då jag bara kände mig totalt ogravid. Nu känns det dock bättre när jag flera gånger idag kännt skruttens fladder

• Pluttemor
    villsågärna38 skrev 2014-04-28 09:14:38 följande:
    Hej tjejer! Hur är det med er? Själv är jag lite nojjig idag. Kände aldrig av lilla bebben igår. Har ju känt varje dag nåt litet i ett par veckors tid. Usch, vet att man inte kan räkna med att känna varje dag så här tidigt (v17) men blir ändå orolig. Eller så är det hormoner som spökar och gör mig nojjig. Varit lite hormonhispig i helgen... Kram
    Förstår precis hur du känner, och det är svårt att koppla av och försöka tänka på annat då! Hände mig för ett par dagar sen och då var jag helt förstörd! Men man får tänka på att det inte e vanligt alls att känna något  i dessa veckor, och att bebis e så liten att den lägger sig i en konstig ställning som gör att du inte känner något! Hoppas att din mini väljer att göra någon bebisvolt så att du får känna lite aktivitet! Massa kramar! 
  • Pluttemor

Jag har varit på så sjukt dåligt humör de sista dagarna att jag knappt orkat kommentera det som skrivs Vet inte om det oxå är ett graviditetssymtom, Jag e ju överlycklig över att vi väntar barn och lyckan där är enorm, men det är bara det här dåliga humöret och den korta stubinen som jag har! 

Känner att alla bara tränger sig på så fort någon vill vara vänlig och jag har även ganska kort stubin med sonen som inte ens är 4 vilket får mig att må väldigt dåligt! Vad kan man göra åt problemet? 

• Pluttemor
    Redan47 skrev 2014-04-28 14:49:12 följande:
    Vuxna omkring dig kan du prata med och be om förståelse eller gå undan från. Idioter finns det överallt hihihi . Men de blir kanske tydligare nu när dina hormon nivåer ändras hela tiden och svårare att bita ihop.
    Din 4 åring- behöver du förekomma och planera. Du är ansvarig för atmosfären gravid eller ej, ditt föräldraskap kvarstår. Hur känns det för dig när din chef/ledarskapet svajar på jobbet. Förmodligen blir du ixå grinig. Din son kan komma att reagera på ditt beteende rättvänt eller spegelvänt. Så börjar han krångla med sova läggning gå till dagis...så är det troligt en reaktion på vad som sker i dig. Var lyhörd. De är kompetenta våra barn! Du vet vad du behöver, vill du vila, säg det eller vila tillsammans. Berätta att du känner dig arg men inte på honom . " jag är arg på mig själv som skrek åt dig, jag skulle skrika på mig själv. Jag ber om ursäkt, jag älskar dig. "
    när vi mår som sämst, behöver vi ta ett större ansvar för vad vi behöver, kommunicera det, så omgivningen får en chans att möta våra behov. Få besitter en kristall kula, minst av allt våra barn. Berätta vad du vill ha. Det kanske är så att du gör mer än du orkar just nu, svårt att hänga med graviditetsutvecklingen, ökade blodmängden blir du oxå oförklarligt trött av. Du behöver vila mer, är jag fast övertygad om. Äter du, håller blodsockret på jämn nivå, det hjälper ixå när det svajar. Om du behöver vara på egen hand, be om det.
    Jag har gråtit så mycket av att jag beter mig som ett hormon troll, men att prata och berätta hur ledsamt det är att uppleva sig som ett monster, det underlättar även iallafall för min man. Ich jag behöver stanna upp, tänka mer aktivt, när jag känner jag börjar koka, bara observera ich tyst till mig själv säga att ok, nu är det så här , jag är tyst nu, bit ihop. Gjorde det i helgen, och vet du, berättade oxå för mannen efteråt, då kunde vi roa oss tillsammans och det arga la sig.
    Hoppas detta givit dig något perspektiv. Kram
    Jag fällde en tår när jag löste ditt inlägg, så mycket stämmer! Tack för dina ord! Kram 
  • Pluttemor
    villsågärna38 skrev 2014-04-29 10:57:31 följande:
    Hur mår ni idag tjejer? Går in i v 18 idag. Känns stort!! Och lilla Bambi (vi kallar bebben så) gav sig till känna igår igen. Sååå skönt! Kram
    skönt att bambi gav sig till känna  
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015