• Pluttemor

statusen för mig: 

Jag kommer att behöva injicirea järn direkt i blodet, Hur mycket och hur ofta återstår att se på fredag då jag ska träffa läkare och gynekolog. 

Brösten, Har gått från 75 c till 80c! Mannen e mycket nöjd Flört 

Bebisrörelser utanför magen har jag känt i nästan en veckas tid nu, och precis som det är för er så beror det på hur jag ligger eller sitter Men det är helt underbart! Mannen lyckades känna första sparken i förrgår  

Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Pluttemor
    villsågärna38 skrev 2014-06-12 09:50:05 följande:

Nä men usch och fy!! Stackars dig. Hur mår du? Har du fortfarande lika hög vilopuls? Måste vara skitjobbigt!! Härligt med bebissparkarna smile1.gif Hopaps att du mår bra för övrigt!! Kram
    Tack vännen! Jo jag mår stundvis ganska dåligt med världens snabbaste puls typ! Och jag märker att bebis blir stressad av det när jag börjar andas lite fort, för då rör han sig mer, vet dock inte om det har ett samband men det e i alla fall så det känns  

Jag känner mig oxå konstant trött, och det kan ha och göra med långa blodvärdet.. 

Vad jobbigt med Hemorrojder Jag hade det precis i början av graviditeten och det är något jag aldrig någonsin har haft! SKitjobbigt var det dock!! Kramar!!
  • Pluttemor
    johjen skrev 2014-06-12 11:25:14 följande:
    Oj det låter tufft men ändå skönt att du får hjälp snart så du kan blir lite piggare!
    Har ju själv fått järntabletter men känner fortfarande av tröttheten och är andfådd och får hjärtklappning..
    Tack vännen! hoppas att tabletterna hjälper dig!
  • Pluttemor
    Bell13 skrev 2014-06-12 12:25:54 följande:
    Nu har det blivit dags för oss med vårt fjärde försök. I morgon tinas vårt frysta embryo och det är dags för återföring kl 13.00. 

Jag är så nervös att den lilla inte ska klara upptiningen. Om den gör det får jag för mig att det kanske är just DEN som kommer att bli vårt barn. Efter två missfall på rad är ju hoppet det enda vi har. 

Jag försöker också att inte hoppas för mycket eftersom besvikelsen skulle bli väldigt stor om de säger att den tyvärr inte har klarat upptiningen. 

Behövde nog bara få ur mig mina tankar
    Massa lycka till! Hoppas att den klarar upptiningen och att det är ert lilla guldembryo
  • Pluttemor

Villsågärna: mina försvann av sig själva. Dom var som värst i 1 vecka. Då blödde jag varje dag.

• Pluttemor
    Lillebrorsfaster skrev 2014-06-13 06:52:11 följande:
    En timme kvar till rulet och jag är SÅ nervös!!

Längtar, började smörja magen när den började sticka ut lite. Då kanske en gång om dagen? Nu försöker jag vara mer frekvent, 2 ggr om dagen, nu när magen sticker ut dygnet runt så att säga. Vilken olja har du köpt? Har kört på Weledas, men den är slut nu så jag måste köpa ny..
    Håller tummarna! Kommer gå bra!!
    Lillebrorsfaster skrev 2014-06-13 09:38:14 följande:
    Allt gått bra idag! Vi får en liten tjej i november!

Längtar, min började i ca v 12-13, men om din gör det nu, börja smörj! Kan nog aldrig va för tidigt! :) Weleda är bra tycker jag.
    GRATTIS  
  • Pluttemor
    lisa första försöket skrev 2014-06-14 16:20:20 följande:
    Vår prins hade bråttom ut, så inget planerat snitt här inte. Vaginal förlossning i v 37. Älskade bedårande unge äntligen är du här. Kram till er alla underbara kvinnor
    STOOOOOORT GRATTIS!! FÖrsta trådbebisen  
  • Pluttemor

Villsågärna, ush stackars dig! Förstår att du måste blivit orolig! Skönt dock att det e över och att Bambi mår bra! Vet dom om blödningen kan ha med krocken att göra? Kram!

• Pluttemor

Villsågärna: Jobbigt med foglossning känner igen det där! kram

Själv har jag gått på semester och det ät lite projekt på g för vår del. Vi är på väg och ska kanske bygga hus och det tar mycket tid och planering! Hinner därför inte vara inne på FL. Så mycket! Hoppas att alla mår bra! O grattis till er som nyligen plussat

• Pluttemor

Hej alla underbara! Har njutit av sex veckors semester och är inne på sista dagarna nu. Vi håller på med husbyggarplaner fortfarande och det är väldigt mycket att göra!!! Hoppas alla mår bra och att era små liv magarna oxå gör det! Välkomna alla nya och grattis till er och stort grattis till er som redan fått barn!

Jag mår själv bra förutom lite lågt HB. Ligger på 103 och det spelar ingen roll hur mycket järn och b12 jag än tar.

Idag fick vi göra ett tillväxtultraljud för att se hur stor "Milo" är i och med att min son kom i vecka 35 och vägde 1,8.

Milo ligger lite under snittet och väger cirka 6,6 % mindre än "normala" bebisar i sin ålder men mår bra och sitter med rumpan ner förtillfället

Massa kramar till er alla! Kommer att bli mer aktiv nästa vecka då jag har dator igen!

Kramar!!!

• Pluttemor

Hej Gott folk! Får lite dåligt samvete av hur lite jag varit inne här! Men det har varit väldigt mycket med planerandet av husbygget och som det ser ut nu får vi kanske flytta in i maj 2015 Känns helt overkligt! 

Jag e inne i vecka 32 nu.. och lillgrabben sparkar o har sig och har hicka lite då och då! 

Jag mår dock inte så bra pga den dåliga sömnen på kvällarna! Jag är uppe minst 5 gånger per natt och är trött hela dagarna. Vet inte om det oxå kan ha med låga järnnivåerna att göra.. ska kontrollera dom nästa vecka igen för att se hur det utvecklats... 

Jag kommer att få göra ett till tillväxtultraljud i vecka 34 för att se att lillen växer som han ska i och med att han sist var cirka 6 % mindre än snittet. 

Nu ska jag försöka vara mer aktiv i tråden, när det inte är så mycket att göra längre  

• Pluttemor

Vet inte om någon ens kommer ihåg mig i tråden! Har haft kapad epost konto och har därför inte kunnat komma in på FL, FB eller mail på väldigt länge, jag var med i början på tråden och blev gravid med en pojke :) Moses kom till världen den 20/10 2014!

Jag har fått den familj jag önskat! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Pluttemor

Hej villsågärna :)! Och jag kommer ihåg dig med :) grattis till din Lovisa! så underbart. Ska kika in i tråden för barn

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015