• Pluttemor

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2014-05-19 17:46:53 följande:
    Det här med vikt ska man nog inte stressa upp sig för mkt över under graviditeten. Man går ju upp i vikt så är det bara. Går man upp mkt är det viktigaste bara att ha koll på socker och blodtryck så man inte får graviditetsdiabetes. Men de tar ju prover varje gång man går till bm så tror inte det förekommer att man kan ha obehandlad grav.diabetes längre. Och som tur är går det ju över sen när barnet är fött om man drabbas.
    WORD
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Pluttemor

Grattis linblå Dubbel lycka 

Irma01 skrev 2014-05-20 11:10:25 följande:
    Danisen, att känna oro är inte det minsta konstigt. Men du ska se att allt kommer se bra ut!

Var hos BM idag, allt växer som det ska, skönt. I morgon är det dags för kontroll UL, där de ska titta på flödet i artären och att allt ser bra ut med moderkakan. Lite nervös men samtidigt ser jag fram emot att få titta på lillan igen
    Hoopas att det går bra  
  • Pluttemor

vad är tillväxtultraljud för något? Kan inte komma på att jag har gjort något sånt? Obestämd

• Pluttemor
    villsågärna38 skrev 2014-05-21 09:17:24 följande:

Det brukar man göra i v 32. Normalt sett bara vid ks riskgraviditeter. Jag ska få ett denna gång pga vår historia, att jag födde för tidigt, är 43 år osv. Kanske du borde fråga du som också födde för tidigt sist? De kikar på att barnet växer som det ska, har rätt mängd fostervatten osv. Kram
    Tack för svaret! Det ska jag definivit göra då jag födde i vecka 35 och plutten bara vägde 1,8 kg!! 
  • Pluttemor
    villsågärna38 skrev 2014-05-21 13:10:04 följande:

Eller hur! Min plutta vägde ju ändå 2,6 kg och jag födde i 36+2. Tycker def att du borde få det. Kanske ett innan v 30 också? Kram
    jättrebra tips! Tack! Ska jag flagga för till BM eller till RUL läkaren på måndag?

Det konstiga är att jag följde  kurvan hela tiden och magen växte som den skulle tyckte dom. och alla sa att jag skulle få en jättebebis, sen mätte jag iofs magen sista gången i vecka 33 och skulle mäta om i vecka 35, men då kom han  
  • Pluttemor
    villsågärna38 skrev 2014-05-21 13:46:19 följande:

Ta upp det med båda vet ja!! smile1.gif skadar ju inte. Kram
    då ska jag göra det
  • Pluttemor

Hej alla underbara! Här är man borta några dagar och då har man en himla massa att ta igen och läsa Bihar haft det jättebra på vår weekend och är på väg hem till Örebro nu! Vädret har varit helt underbart!

Kram på er alla!!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015