• Pluttemor

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Idag har jag haft ganska mycket molande och stickande värk i magen Intalar mig själv att det bara är växtvärk, men ni vet ju hur det är när alla dumma tankar kommer Skäms

Jag mins att jag hade växtvärk med sonen men den kom lite senare, mer i vecka 16-17 kom den tillbaka... 

det är inte en helt obekant värk, utan den påminner lite om växtvärk. Men det är bara det att den har hållit på till o från hela dagen... 

Någon annan som upplever att ni har växtvärk ? 

Kram på er! 

Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Pluttemor

Ni är ju för underbara allihopa! Vad skulle jag ta mig till utan era lugnande ord!  

Värken kommer fortfarande o går... den är liksom inte lidande utan mer som en ballong i magen och tjejmagen 

Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Pluttemor

Skönt att höra tusa: glad för er skull!

Mandelmumsa: så ledsamt jag har varit med om både MF och MA under samma graviditet. Då var det tvillingar. Blödde ut den ena och skrapade bort den andra. Låt dig själv att vara ledsen! Massa styrkekramar! Hoppas att du mår bättre snart och att ni snart kan gå vidare igen.

• Pluttemor

Hur e det med era flytningar. Idag och igår var dom första dagarna utan crinone gel, och det innebär att min kropp nu börjat bilda sina första egna flytningar. Och bara nu dom här två dagarna har det skiftat så i färg. Ena sekunden gul, andra lite mot gröna hållet, är det vanligt att skiftar så. Dom luktar inte illa eller så..

• Pluttemor

Intressant teori Jenkis. För det e nu i två dagar som jag har haft växtvärk som mest. Påminner om den som var i början av graviditeten.

Tack för sitt svar villsågärna ja dom e liksom inte illgröna men idag ett tag var dom lite mer gröna än gula sen försvann dom. E nog inte så orolig för flytningarna men man undrar givetvis vad som e normalt. Men det kanske inte finns något som heter normalt

• Pluttemor

Mandelmumsa, jag blödde i nästan 9 veckor om jag inte minns fel och då blödde jag ut ena hinnesäcken, det gjorde inte ont i kroppen men i hjärtat att se att det här kunde faktiskt ha varit mitt barn. Det var i vecka 7-8 något. Sen fortsatte jag att blöda och då blödde jag verkligen mycket! Fick byta binda flera gånger på en timme och till slut slutade den andra tvillingen att få näring så det blev ett MA på den i vecka 9 och då var det skrapning som gällde. Blödde kanske i tre dagar efter skrapningen, men sen var det inget mer. Önskar er stort lycka till i framtiden! Det är er tur nästa gång!! Kram

• Pluttemor

Villsågärna: skönt att magen e bättre men då kommer ju kräkningen förståss

Irma01: grattis och välkommen hit! Imorgon ska jag ha mitt KUB

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015