• Pluttemor

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Villsågärna; ha det så roligt i Paris

Lillebrorsfaster: skönt med ett extra VUL! Lycka till

Glader: jag har haft bruna flytningar och det är ganska vanligt on jag har förstått det rätt! Flera får det vid orgasm och en del får det efter sex oxå (hör juh ihop ) men så länge man inte har ont så tror jag inte att det e någon fara. Kolla med BM annars om du e orolig så kanske du får göra ett extra VUL

• Pluttemor

Jag förstår din oro glader! Jag blir mer orolig över när symtomen försvinner än om jag får en brun flytning. Men jag har lärt mig att symtom kan komma o gå. Och sen har jag lärt mig att inte googla fram saker! Det tillför absolut ingenting för mig mer än oro!

Ring Bm och fråga om tidigare VUL

• Pluttemor
    Jenkis skrev 2014-03-28 10:00:05 följande:
    Jo, det brukar ju vara så. Mer sex föder mer sex. Sen har jag aldrig varit så intresserad av sex med min sambo. SkämsHan kan inte skicka ut de signaler som jag går igång på helt enkelt. Ja, det låter sjukt att det är så och har varit så i sju år. Antingen kan man se det som att livet är för kort utan bra sex eller så ser man det så att livet är för kort för att ha ett destruktivt förhållande (med toppensex) där man inte kan bygga familj o.s.v.

Hittills i mitt liv har det varit det ena eller det andra och jag har gjort slut när jag tyckt det blivit för tråkigt, ospännande och osexigt. När jag efter 30 fortfarande inte hade hittat en man som både var spännande och kunde tänka sig ha familj (eller jag kunde tänka mig ha familj med vederbörande) gav jag upp och tog en bra man för familj och barn. Min man är både snygg, trevlig, renlig och trygg. Men han har inte det jag går igång på helt enkelt. Har nog med personligheten att göra.
    Tufft det där....
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Pluttemor

glader, hur är det med flytningarna? Kram! 

• Pluttemor
    johjen skrev 2014-03-28 09:26:01 följande:

Min fina svärfar giick bort igår kväll efter en kort tids sjukdom.. Vi fick besked i oktober att han hade cancer och igår somande han stilla i sin säng hemma. Det har gått otroligt fort, för bara två veckor sedan firade vi hans födelsedag och då var han relativt som normalt, men gick med käpp. Några dagar tillbaka blev han sängliggande och som sagt avled han igår kväll. Idag går jag in i vecka 13 och det känns som livet och döden möter varandra i väntrummet på något sätt. Jag är superglad över att vara i vecka 13 men samtigt ledsen över förlusten av min svärfar. Slås av att livet är så skört och att man måste passa på och leva och njuta medans man kan.

Kram till er alla! Önskar en fin fredag och härlig helg! <3

Tråkigt! Ta hand om varandra! Massa kramar! 
  • Pluttemor

Kanel har jag hört att man ska vara lite försiktigt med i stora mängder, kan precis som ingefäran öka risken för missfall vid stora mängder.

• Pluttemor

Nej absolut inte farligt i Bullen. Men om man typ dricker kanelte i mängder e det inte bra. Men det kanske ingen gör

• Pluttemor

Mandelmumsa, när jag var gravid med sonen då såg man inte ens hjärtaktivitet i vecka 6. Man såg bara en skugga och läkaren sa direkt till mig utan att göra några funderingar att det e början på missfall och erbjöd tablett som skulle driva ut allt.

2 dagar senare gjorde man ett VUL. Och då såg man ett pyre på 5 mm med tickande hjärta. Hjärtat hade troligtvis börjat ticka försent och embryot låg lite efter i tiden storleksmässigt men det var vanligt vid ivf det med förklarade den andra vettiga doktorn. Det där lilla pyret ligger i sover nu och är snart 4 år han föddes iofs ganska liten och föddes 4 veckor för tidigt. Hans storlek var för ett barn i vecka 32-33 men var ändå en frisk o glad kille som växte ikapp sina kamrater redan innan han fyllde 9 månader

Haka inte upp dig på storleken, jag vet att det e lättare sagt en gjort. Men jag tror att det e väldigt vanligt att sånt händer och har som sagt hänt mig. Och när jag själv var på mitt VUL nu med nya bönan som jag bär på nu fick hon tre olika datum på tre olika mätningar. Hon fick först 6+9, sen 7+0 sen 7+1. Och det var svårt att mäta. Och min läkare sa att det inte finns några givna centimeter för hur stort ett embryo "bör" vara men att man har vissa riktlinjer. önskar dig lycka till på nästa VUL och hoppas att pyret växt till sig

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015