• Pluttemor

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2014-03-26 13:08:27 följande:
    Själv har jag varit hos min husläkare idag. Vaknade vid 04 i natt och hade jätteont i ena kinden/bihålan. Aldrig haft det förut och ska ju resa bort med flyg imorgon em så blev jättenervös. Hemma nu med Nasonex nässpray, rinexin, sköljer med koksaltlösning i näsan med stor spruta och har blivit tillsagd att ta Alvedon. Min husläkare blev jätteupprörd då hon hörde om vår oro ang alvedon. Om man tar det vid enstaka tillfällen är det ingen fara alls. Tänkt vad media kan skrämma upp ibland. Jag låg och pinades i natt, sov inget efter 04 pga detta men mår mycket bättre redan nu då jag sköljt och tagit en enda Alvedon. Att det svällt igen så i näsan denna gång är säkert pga att jag är gravid trodde hon. Man blir ju lättare svullen då och kan få nästäppa bara av att vara gravid. Här blir det vila i em och kurera mig inför imorgon em för då jäklar bär det av till Paris med bästa väninnan Kram
    krya på dig vännen!!
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Pluttemor

Blir nojig känns som att magen sjunkit in och jag har inte känt mycket i magen idag. Annars brukar set spänna och ha sig. Men det kanske kan ha att göra med att jag har varit ganska lös i magen idag när jag varit på toaletten

• Pluttemor
    Jenkis skrev 2014-03-27 09:27:01 följande:
    Min mage står också stilla. Det gjorde den förra grav. med v. 8-13 typ. När jag tog en ny bild v. 15 hade den vuxit igen.

Såhär ser min mage ut nu och som ni ser har den inte vuxit alls på två veckor. De svullna tarmarna ersätts av graviditet helt enkelt.
    Fina Magbilder Tack för din alugnande ord! KRam 
  • Pluttemor
    johjen skrev 2014-03-27 10:13:26 följande:
    Hej alla fina!

Vill bara mest säga att jag är så glad över denna tråden! Ni alla är så härliga och kloka och skönt att veta att ni finns. Är inne och läser här flera ggr per dag men inte alltiod jag har tid att skriva något eller vet svar på någon fråga. Men uppskattar er alla enormt då jag i "den vanliga" världen känner mig ganska ensam då nästan alla mina vänninor redan fått barn.

Så tack för att ni finns!

Kram
    Gulliga du! Tack själv
  • Pluttemor
    tusa skrev 2014-03-27 10:45:02 följande:
    Cool Grattis!!! Flört Bruna flytningar är normalt och vanligt, speciellt i samband med orgasm, det har jag läst om tidigare, så jag skulle inte oroa mig!!

Det med "ofrivillig nattlig orgasm" har jag också läst om. Under ruvartiden snubblade jag in i en sån tråd på ett engelskt typ FL-forum. Det var verkligen fullt med tjejer som skrev om samma sak. Några hade knappt ens haft orgasmer alls i sitt liv innan?! Minns att jag länkade i andra ivf-tråden vi skrev i då. Minns du Jenkis?
    Skönt att höra att det e normalt
  • Pluttemor

Någon  mer som gör KUB Nupp i april Min nedräkning har börjat... 

Jag det är cirka 13 dagar kvar... men då är det helg snart och den kommer att gå väldigt fort 
    :)

• Pluttemor
    villsågärna38 skrev 2014-03-27 12:50:34 följande:

Jag och Johjen kör nästa vecka. Pirr!! Kram
    Pirr pirr!! önskar er lycka till
  • Pluttemor
    villsågärna38 skrev 2014-03-27 13:40:33 följande:

Usch, känner igen det där. Tufft!! Hoppas snart du börjar känna dig piggare! Det är i v 12 som livmodern växer över blygdbenet så det är inte konstigt att du känner av den. Det gör jag med. Bifogad en länk där man kan se hur stor livmodern är i olika veckor. Kram
    VÄntar oxå på länken
  • Pluttemor
    Lyckostjärna skrev 2014-03-27 14:35:26 följande:
    Jag har ultraljud imorgon och tar blodprov imorgon för KUB
    Lycka till
    Danisen skrev 2014-03-27 14:42:45 följande:
    Kommer nyss ifrån bm. Hade hälsosamtal idag. Gick igenom vad man inte får äta o.s.v ska dit på torsdag nästa vecka igen för att ta blodprov. Har ni andra varit hos bm än? Jag är i v.10 (9+1).
    JAg har varit hos BM var där i vecka 6 redan
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015