• Pluttemor

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Lyckostjärna: mitt tips är väl att att ha med sig småreserver så som salta kex, små tilltugg och äta lite hela tiden för att inte bli riktigt hungrig. Men det e tufft

• Pluttemor
    Lillebrorsfaster skrev 2014-03-19 12:07:46 följande:
    Glada nyheter, hjärtat slog fint och allt annat såg perfekt ut. BF 5 november, så jag hade räknat fel på en dag. Så går in i vecka 8 imorgon. SÅ lycklig! Nu vet vi att även om symptomen kan svikta så betyder inte det katastrof. :)
    GRATTIS Åh vad härligt!! Kram
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Pluttemor

HLC. Förstår det där med att man vill känna saker. Men sen när man får känna så blir man istället orolig

Moolie. Håller tummarna att det går bra på måndag. Kram

• Pluttemor

Vi jade inskrivningssamtal redan innan jag hade gjort VUL det kan vara så olika från ort till ort.

Håller tummarna för att det ska gå bra för alla oss. Oavsett om vi gör VUL RUL eller KUB. Vi är värda att behålla våra små liv efter allt kämpande!

Kramar

• Pluttemor

Idag har jag en värk på vänster sida en bit ovanför naveln och det är som luft i magen. så länge jag ligger ner på magen så känner jag inte av den. Men så fort jag rör mig sätter mig eller ställer mig upp och går så börjar värken. Det är inte så att jag lider av den men just det att bara att jag känner av värken som gaser gör mig orolig. Ringde kvinnokliniken och hon tyckte att jag skulle avvakta för hon trodde inte att det hade med graviditeten att göra och nästan dumförklarade mig när jag kände mig orolig. Hon tyckte att jag skulle vända mig till vanliga vårdcentralen... hur tycker ni att jag ska göra? Jag känner inte att värken e relaterad till graviditeten. Men det skulle kunna vara vad som helst, cysta eller vad som helst.

• Pluttemor

Tack Jenkis och villsågärna!

Magen har faktiskt lugnat sig och värken e borta. Sjukt att man kan bli så nojig. Men det var just för att det gjorde ont så länge! Och sjuksysterns kalla bemötande gjorde inte saken bättre! Det e nog som ni säger. Att det e tarmarna som spökar. Tack för era lugnande ord! Ni är bäst!

För er som trott sig känna fosterrörelser, så kan jag säga att jag kände de första rörelsena med sonen i vecka 13 så det e inte helt omöjligt

• Pluttemor

Jenkis: låter jobbigt med all stress

Vila ut lite och du hör nog helt rätt i att vara hemma ett par dagar.

• Pluttemor

Igår tyckte jag att jag hade fått en liten liten mage. Idag e den dock helt väck nästan kanske för tidigt för mage v 11 idag

• Pluttemor

Oftast när man får missfall vid v 12 så har jag förstått att då har fostret många gånger dött ett par veckor innan men att kroppen inte riktigt fattat det och inte stött bort embryot. Är det inte så

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015