Inlägg från: Lillebrorsfaster |Visa alla inlägg
  • Lillebrorsfaster

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

linnea83 skrev 2014-10-30 18:22:53 följande:
    Så har jag det redan nu (v.33+3).Har hållt på nån vecka.Han ligger redan med huvudet neråt och min bm sa att det är för att han borrar sig nedåt och håller på att fixera sig :).

Kram

www.nattstad.se/drommenomettbarn
    Ja jag har också haft det sen ungefär vecka 30, men denna vecka har det varit extremt. Gjort mycket ondare och verkligen känts som att någon sticker upp en kniv och rör om - kanske låter lite dramatiskt, men vet inte hur jag bäst ska beskriva det ;) Liksom fått stanna upp och andas för att kunna hantera det. Och precis som du säger, lillfröken hade fixerat sig nu när jag var hos barnmorskan imorse - så det var inte så konstigt. Känns skönt att hon gjort det nu, ett litet steg på vägen liksom.. :) kram! 
  • Lillebrorsfaster
    johjen skrev 2014-10-31 10:49:03 följande:
    Vi kände likadant Lillebrorsfaster...
    skönt, insåg efter att jag skickat att första inlägget att det kanske var ett ganska "hårt" inlägg...
  • Lillebrorsfaster
    Bell13 skrev 2014-10-31 10:58:00 följande:
    Exakt så resonerade vi också. Vi ville veta oavsett svar.
    :) kanske är fler än man tror som tänker så..
  • Lillebrorsfaster
    Hoppfulla Fia skrev 2014-11-01 09:38:14 följande:
    Jag mår bara bra men har ont i fogarna å en liten som pressar sig hårt mot urinblåsa å annat som kan göra ont. Känns som att han försöker pressa/borra sig neråt men att det inte går. Har lite sammandragningar till å från men det känns absolut inte som att han har några planer på att komma ut än. Vi skojar om att inte tänker lämna sin mamma innan han fyllt 18.... Hur går det själv? Några känningar? Har inte varit inne på ett tag å bara läst i kapp lite slarvigt. Någon som vet hur det går för Tusa?
    Låter lite som mitt scenario också. Har väldigt ont mellan benen, så det känns som att hon pressar på. Kissar konstant och har lite molvärk till och från. Vaknade av värkar inatt och trodde det skulle gå igång, men det avtog..och så var det inte mer med det... Fogarna är rena döden just nu! Så - verkligen liknande tillstånd! :) Hoppas att vi får ut de små krabaterna snart! Tusa har jag för mig skrev något för ett tag sedan, men tror inte vi fått någon bebisuppdatering..men det skrivs en hel del, så ibland är det svårt att hänga med...
  • Lillebrorsfaster

Jag läckte ganska mycket i v26-30. Sen slutade det helt, inte ens när jag har tryckt. Nu har det kommit tillbaka lite, men bara om jag trycker. I v26 så rann det och var kladdigt när jag vaknade på morgonen.. Men har haft samma fundering bengalen, om det är så att läckage innan har något samband med hur det blir sen..!?

• Lillebrorsfaster

Min slempropp gick igår på dagen, och sen igår kväll tycker jag att bebben är väldigt mycket mindre aktiv..är det vanligt att de blir det inför förlossningen? Hon brukar "go bananas" vid 4-5 tiden på morgonen tex, nu har jag bara känt någon liten buff.. Börjar bli orolig..

• Lillebrorsfaster

Ja det kanske är så..? Har läst någonstans att aktiviteten kan gå ner inför förlossningen. Men vet inte om det stämmer? På förlossningen säger de ju att man ska höra av sig om aktiviteten går ner..så.. Ja, hoppas hon bara vilar sig och vill träffas snart! :)

• Lillebrorsfaster

Allt ser fint ut, hon spelar oss ett spratt bara.. Ska kolla med ultraljud också bara.. Men känns bra att vi åkte in! Hoppas kunna sova lite på dan sen..

• Lillebrorsfaster
    Bell13 skrev 2014-11-05 12:37:35 följande:

Ul gick bra. Allt såg bra ut. Vi väntar en liten pojke.

Va härligt, stort grattis! :)
  • Lillebrorsfaster
    Sillavi skrev 2014-11-05 09:53:54 följande:

Hej tjejer,

hur har ni det? Har inte varit så aktiv senaste veckorna. Har inte ens orkat läsa genom era inlägg  Har ju fått sjukskrivning pga värkar och dom har väl lugnat sig lite nu när jag jobbar mindre vilket är superskönt. Dock var vi på Carlanderska i veckan och gjorde ett TUL. Där visade det sig att bebisens ena njure var full av cystor. Vi vet inte riktigt vad det innebär mer än att vi googlat och fått olika info. Men på måndag ska vi till östra för ytterligare UL och läkarbesök. Är rätt nere och känner att det enda som är viktigt är just familjen, har ingen ork för ngt just nu!

Kram

Bell - all lycka till idag <3

Nämen, va ledsen jag blir! Missat ditt inlägg tidigare idag.. Förstår att du är jätteledsen. Skönt sen att få göra ytterligare undersökningar så att man får svar. Kan ju vara så att man målar upp en hemsk bild som inte alls överensstämmer med verkligheten.. Stor kram till dig, och hoppas ni får mer konkreta svar på måndag så att ni vet vad allt innebär. Alltid lättare när man har all information och allt klart för sig. 
  • Lillebrorsfaster

Vår lilla tjej är här! Kom imorse efter utdragen förlossning och akut kejsarsnitt! Hon är sötare än sötast! ❤️

• Lillebrorsfaster

Hej allihopa! Försöker hänga med i tråden men har haft lite svårt.. Hoppas ni alla mår bra, fantastiska ivf-mammor och blivande ivf-mammor! Vi mår fint, vår lilla Nellie äter mycket och gärna och mjölken sprutar, så det passar henne fint ;) har haft problem med ena bröstet som gör väldigt ont att amma med, köpt en sån där bröstvårtshölje, vilket hjälper lite. Men jag tror vi har haft tur med fungerande amning. Det enda är att hon sover dåligt på nätterna så jag går runt med spränghuvudvärk på dagarna. Framför allt gillar hon att vara vaken 3-4 timmar efter amning vid 2-3-tiden. Några tips? Ibland fungerar det fint och hon somnar om. Men oftast vill hon gå runt då. Å andra sidan är hon bara 2,5 vecka (3 veckor på fredag) så de kanske helt enkelt inte kan "styras om" än, med dygnsrytm och så!?

Stor kram till er alla!!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015