Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Kram
www.nattstad.se/drommenomettbarn
Hur går det för dig Hoppfulla Fia!? Några känningar? Hur mår du?
Jag läckte ganska mycket i v26-30. Sen slutade det helt, inte ens när jag har tryckt. Nu har det kommit tillbaka lite, men bara om jag trycker. I v26 så rann det och var kladdigt när jag vaknade på morgonen.. Men har haft samma fundering bengalen, om det är så att läckage innan har något samband med hur det blir sen..!?
Stort grattis hoppfullafia!
Min slempropp gick igår på dagen, och sen igår kväll tycker jag att bebben är väldigt mycket mindre aktiv..är det vanligt att de blir det inför förlossningen? Hon brukar "go bananas" vid 4-5 tiden på morgonen tex, nu har jag bara känt någon liten buff.. Börjar bli orolig..
Tack Linnea83! Nu drog hon precis igång lite mer...men ringer nog ändå sen och hör!
Ja det kanske är så..? Har läst någonstans att aktiviteten kan gå ner inför förlossningen. Men vet inte om det stämmer? På förlossningen säger de ju att man ska höra av sig om aktiviteten går ner..så.. Ja, hoppas hon bara vilar sig och vill träffas snart! :)
Tack jenkins! Då ska jag definitivt ringa!
Pratade med förlossningen och de tyckte att jag skulle komma in. Så nu är vi på väg.
Allt ser fint ut, hon spelar oss ett spratt bara.. Ska kolla med ultraljud också bara.. Men känns bra att vi åkte in! Hoppas kunna sova lite på dan sen..
Bell13, stort lycka till! Tror det kommer gå fantastiskt!
Ul gick bra. Allt såg bra ut. Vi väntar en liten pojke.
Hej tjejer,
hur har ni det? Har inte varit så aktiv senaste veckorna. Har inte ens orkat läsa genom era inlägg Har ju fått sjukskrivning pga värkar och dom har väl lugnat sig lite nu när jag jobbar mindre vilket är superskönt. Dock var vi på Carlanderska i veckan och gjorde ett TUL. Där visade det sig att bebisens ena njure var full av cystor. Vi vet inte riktigt vad det innebär mer än att vi googlat och fått olika info. Men på måndag ska vi till östra för ytterligare UL och läkarbesök. Är rätt nere och känner att det enda som är viktigt är just familjen, har ingen ork för ngt just nu!
Kram
Bell - all lycka till idag <3
Vår lilla tjej är här! Kom imorse efter utdragen förlossning och akut kejsarsnitt! Hon är sötare än sötast! â¤ï¸
Grattis Lillan!!
Hej allihopa! Försöker hänga med i tråden men har haft lite svårt.. Hoppas ni alla mår bra, fantastiska ivf-mammor och blivande ivf-mammor! Vi mår fint, vår lilla Nellie äter mycket och gärna och mjölken sprutar, så det passar henne fint ;) har haft problem med ena bröstet som gör väldigt ont att amma med, köpt en sån där bröstvårtshölje, vilket hjälper lite. Men jag tror vi har haft tur med fungerande amning. Det enda är att hon sover dåligt på nätterna så jag går runt med spränghuvudvärk på dagarna. Framför allt gillar hon att vara vaken 3-4 timmar efter amning vid 2-3-tiden. Några tips? Ibland fungerar det fint och hon somnar om. Men oftast vill hon gå runt då. Å andra sidan är hon bara 2,5 vecka (3 veckor på fredag) så de kanske helt enkelt inte kan "styras om" än, med dygnsrytm och så!?
Stor kram till er alla!!
Ja Bell13, ring och hör! Lika bra att vara på den säkra sidan! Ta hand om dig!