lelle75 skrev 2014-09-24 17:00:17 följande:
Känns "skönt" att läsa att fler har problem med föräldrar och svärföräldrar som gärna vill komma på besök, helst på BB, att man inte är ensam om detta problem. Problemet vi har är att ingen riktigt vågar säga att vi gärna vill vara själva första tiden, när vi nämnde ngt om det så fick vi höra att förr i tiden kom man minsann till sjukhuset och tittade på barnen genom en fönsterruta. De där äldre har så förbaskat svårt att förstå att mycket ändras genom tiderna. Jag tänkte mig att det blir lagom till jul att få besök men får ångest av tanken att behöva säga det, man kan ju också förstå hur de så gärna vill träffa deras barnbarn, så som de har längtat. Det får helt enkelt bli en senare fråga som jag får fundera på.
Har börjat känna molvärk redan nu, i vilken vecka är det normalt att molvärk kommer? Detta var ju ngt som jag bara kände i början av graviditeten. Kan det betyda att man föder för tidigt om molvärk börjar tidigare eller kan det bero på att barnet fixerat sig, ngn som vet?
Min plan är faktiskt att ljuga, eller överdriva en smula om det kniper. Typ säga att sjukhuset varnat för att RS-viruset är svårt och tagit hårt i år. Att man måste passa sig, att vi fått besöksförbud..ja, det finns mycket man kan klämma i med. Tumma lite på sanningen..