• lisodan

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Jullan skrev 2014-02-16 13:23:14 följande:
    Träningsvärken fyller liksom upp hela magen. Det går ända upp till där revbenen möts. Det kanske är samma ställe som du säger? Det känns lite som att jag inte kan sträcka ut magen ordentligt. Jag är också mer svullen på kvällarna. Men det verkar ju inte vara någon fara så det är väl bara att följa med i allt som känns :)

Precis så som det är för mig! Låter som samma ställe. Skönt att höra att en ej är ensam :)
  • lisodan
    Pluttemor skrev 2014-02-16 18:08:32 följande:
    Lisodan: jag hade ingen aning om att jag hade endometrios för att jag har aldrig haft smärtsamma menstruationer eller liknande.. Men däremot började jag misstänka endo då jag började läsa om de olika symtomen och sen upptäckte en läkare att jag hade endometrios. Står mer om det i min presentation.

Läste nu. Vilken resa! Och så många år. Mina menstruationer har alltid gjort ont men tror det finns dem som har det betydligt värre. Har oftast räckt med ipren eller panodil.
  • lisodan
    Pluttemor skrev 2014-02-16 21:18:33 följande:
    Lisodan: ja det har varit en ganska lång och jobbig resa, men ändå värd besväret för slutresultatets skull

Ja, det är klart! Skönt att läsa att även för en med många motgångar så kan det lyckas. :)
  • lisodan

Förstår att ni är oroliga. Förkylning är säkert inte farligt. Däremot är det säkert bra att försöka få ner febern med alvedon. Men det kanske är viktigare senare i graviditeten. Om någon ringer och frågar får ni gärna skriva vad de sa. Kan vara bra att veta.

• lisodan
    Pluttemor skrev 2014-02-17 17:40:00 följande:
    Har nog aldrig mått så dåligt vid en influensa. Febern e hanterbar, 38,2 men värken i kroppen står jag inte ut med! Jag har så ont i rygg, lår ben och revben att jag inte riktigt vet var jag ska ta vägen. Ligger typ ihopkrupen och bara lider av smärta!! Det värsta är att det inte går att ta mer än alvedon och det hjälper inte

Usch vad jobbigt! Krya på dig!
  • lisodan

Tack Moolie och tes75 för info om mvc? Tänker nog vänta lite iaf. Idag känns som en massa symptom e borta. Lite läskigt. Kan det vara progesteronet som långsamt försvinner ur kroppen? Tar bara en om dagen nu. Ruvardag 19 och strecken på testen blir långsamt starkare. Var tredje dag ungefär. Men borde inte teststrecket vara starkare än kontrollstecket vid det här laget. Hmm...ja ja...bara att vänta och se.

• lisodan
    Jenkis skrev 2014-02-17 20:49:51 följande:
    Det kan jag förstå.... Jag försöker njuta så länge jag kan. Förra gången kom illamåendet v.6-7 sådär...

Just nu håller jag på och velar om jag skall testa i morgon bitti med CB digital och kolla om den byter vecka när jag gör det i morgon. Eller om jag skall vänta till onsdag eftersom jag kommer bli så orolig om den inte slår över annars... Känns som att det kan slå på en dag och onödigt att hetsa upp sig i onödan...

Samtidigt vill man ju veta så fort som möjligt.  Framförallt när symptomen inte är så markanta (ännu).

Hur länge kan man få veta vecka med CB digital. Skulle köpt idag, men apoteket här hade ej. Kan testen räkna ut vecka långt in i graviditeten?
  • lisodan
    St0rken skrev 2014-02-18 08:58:51 följande:
    Hej! Hur känner ni för att jobba under den här första tiden? Jag är rädd, jobbar som uska och har ett tungt arbete. Hur gör ni?

Mitt jobb är blandat. Jobbar administrativt mesta tiden men två dagar i veckan lagar jag mat i ett kafe. Ganska stressigt och tungt tidvis. Men tungt på ett annat sätt än ditt. Bara hunnit med ett pass än så länge men känns lite obehagligt inför helgen. Har ej berättat något på jobbet så kommer försöka glida undan de tyngsta sakerna nu i början innan jag berättar. Inte för att jag tror det är farligt, men för att det var kämpigt sist. Sen har jag megatur att jag jobbar hemma många dagar i veckan. :)
  • lisodan
    Jenkis skrev 2014-02-18 14:23:07 följande:
    CB-digital skall inte tas efter 5+6, för då visar den inte längre rätt. Den kan få för sig att backa i veckorna och det göra ju alla gravida livrädda såklart. Läste manualen så sent som idag då jag gjorde ett sånt i morse. hade hoppats på 3+ i displayen (v. 5 + alltså), men den visade 2-3. Är dock ganska lugn eftersom jag precis ligger på gränsen och inser att jag får ta om det om några dagar helt enkelt.
    Tack för svar. Ja då får jag skynda mig om jag ska ta ett sånt. 5+2 idag. Vi hade köpt en massa stickor och så kändes det onödigt att lägga ut extra pengar när de visade streck. Men nu blir jag lite sugen ändå.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015