• lisodan

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Hej alla! Jag var ju med i denna tråd och rätt aktiv i början av året, men fick tyvärr misfall. Nu är vi igång igen. Började spruta Gonal-f på nyårsafton efter nedreglering. Blandade känslor här. Vi blev ju gravida, så det känns hoppfullt, men undrar ju varför vi ej fick behålla det. Har ni några tips på vitaminer eller annat? Sahlgrenska ger inga sådana tips. Ha en bra dag!

• lisodan

Folsyra tar jag redan. Förra året åt jag "kvinna", och det tog sig ju då. Hmmm...Men har ej velat trixa för mkt swn med vitaminer, eftersom jag fick en rejäl obalans i kroppen efter ivf o missfallet...

• lisodan
    Sillavi skrev 2015-01-04 11:14:07 följande:

Fick åka in akut igår till förlossningen efter sjuka magsmärtor. Visade sig att jag har en Livmoderinflammation. Så igår fick jag cytotec o sen äta 2 sorter av antibiotika i 10 dgr. Återbesök om en v. Tur man redan fått två fina barn.

Jag fick denna behandling efter MA efterföljande livmoderinfektion. Var lite observant på biverkningar. Min mage pajade totalt av flagyl o cefradoxil, vilket säkert är det du fått? Ta extra probiotika!!!! Slutade med dropp o sjukhusvistelse för mig för tarmarna kunde.ej ta upp ngt till slut. Kommer säkert ej hända dig, men vill bara tipsa om att ta extra hand om bakteriefloran om du fått dessa mediciner! När medicinen väl funkar går det fort att bli bra. Gör ju så fruktansvärt ont! Krya på dig!
  • lisodan
    Sillavi skrev 2015-01-05 03:48:11 följande:

Oj så du tålde inte antibiotikan? Fy så jobbigt fick du intravenöst då när du var inlagd. Tack för varningen o omtanken. Läkaren varnade lite för detta. Men var hittar man probiotika?

Ja d är just dom två sorter jag fått. Känner mig dock lite bättre redan i magen.

Ja, medicinen funkade först och jag blev lite bättre, men sen efter ett par dagar kom smärtorna och febern tillbaka. Jag väntade nog sen lite för länge med att åka in efter rådfrågan med 1177. De tyckte jag skulle avvakta. Fick sen allt intravenöst, för jag hann bli uttorkad också. Nu i efterhand känns det konstigt att jag ej åkte in tidigare, men kanske hängde ihop med att jag blivit van vid att ha så många olika symtom i och med ivf:n. Blev heller aldrig varnad av läkaren. Grr....Men som sagt, inte säkert det blir så för dig, men du kan ju testa probiotika. Du kan köpa kapslar på apoteket och sen kan du även äta tex Verum hälsofil.
  • lisodan

Hej alla! Har en liten fråga som ni kanske kan ge input i? Vi fick frågan idag om vi vill ha insatt 2 embryon- om vi får 2 befruktade. (Äggplock på tisdag). Jag blir 40 i år och känner att det kanske är farligt om det skulle bli en tvillinggraviditet. Tror ej vi kommer få så många embryon heller, de såg bara 4-5 blåsor. Förra året hade vi 8 blåsor och fick 2 embryon. Samtidigt ökar ju chanserna till ett barn antar jag...Hur har/hade ni resonerat? Några erfarenheter?

• lisodan

Tack för input. Vi tror att vi lutar emot att sätta in 2 embryon om det blir så många befruktade. Vi kan absolut tänka oss tvillingar så där är det inget svårt val. Det som känns jobbigt är att det är större risker för både mamma och foster under graviditet. Samt ökade risker för cp-skador. Men som utgångspunkt tänker vi att vi gör det för att öka CHANSERNA att det blir något barn överhuvudtaget. Tänker att de flesta ändå bara får ett barn vid insättning av 2 embryon. Imorgon äggplock, då ska vi ge vårt slutgiltliga svar.

• lisodan

Bara en lite update, om nån e intresserad :). Är nu äntligen stolt ruvare igen. Sist hade vi två toppen ägg, ett insatt o ett till frysen. Denna gång blev det bara två ägg vid ÄP, och 1 befruktat~ men till vår glädje ruvar jag nu på ett embryo i ännu bättre kvalitet än sist. Testdag 31/1. Vi är SÅ glada!

• lisodan

Tack för alla grattis! Oavsett vad som händer är det bra för vår inställning och självförtroende att något går rätt igen, äntligen! Ha en fin helg!

• lisodan

Hej alla gamla ruvare. Hur tidigt fick ni växtvärk? Och om embryot under en behandling ej fäst, eller blivit tidigt misfall, när började ni blöda? Jag har som mensvärk (mest höger sida) och tror varje gång jag går på toa att jag ska blöda :-/ Eller kan det vara Lutinusen? Jag som skulle ta det lugnt, nu e jag orolig o vaken...äsch....

• lisodan

Äntligen är ordningen återställd. Jag är gravid efter vårt andra försök!!!!!! Blev även gravid på första försöket för cirka ett år sen. men det slutade tyvärr i MA. Nu är nästa mål att se ett litet hjärta!! Vi är så glada!!! ha en bra helg!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015