• lisodan

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Kelsson1 skrev 2015-05-20 14:17:40 följande:

Måste få klaga av mig, är så sjukt trött hela tiden. Fick förklaring igår hos BM, järnvärde på bara 104 men tänker inte börja med järntabletter nu för riskerar bli ännu mer illamående av de och det orkar jag inte med. Fick en lista på livsmedel som innehåller mycket järn, måste bara ta mig till affären o inhandla o försöka tvinga i mig det o hoppas på det bästa.

Vill du dela med dig av listan? Jag har lågt järnvärde men magen klarade ej Niferex så ska testa först med järnrik kost o ta test nu igen på tisdag. Precis ätit blodpudding, tur jag gillar det.
  • lisodan

Åh, tack för listan! Borde försöka göra lite muslibars med en massa kärnor och frön då! Försöker redan se till så mitt intag av kaffe och mjölkprodukter är på morgonen och försöker undvika det sen på dan.

• lisodan

Någon här som har erfarenhet av magsjuka/matförgiftning när man är gravid? Får ej behålla nåt sen i går vid 21-22 tiden. Dricker nu vätskeersättning på inrådan av 1177. De ska ringa tillbaka sen. Vad har era barnmorskor sagt?

• lisodan
    Moolie skrev 2015-05-22 12:54:54 följande:

Näe, ingen nedrans bebis! :(

Fick en hinnsvepning delux och var faktiskt öppen två fingrar när hon var klar! Ska in på nästa kontroll imorgon. De förvarnade oss om att vi kanske får välja ett annat sjukhus. Men jag hoppas på att få komma tillbaka! De var så himla fina allihop!!

Nu är det inte långt kvar! Kämpa på!
  • lisodan
    Kelsson1 skrev 2015-05-21 08:26:56 följande:

lisodan: När jag drabbades hade jag "lyckan" att bara spy en gång men mådde illa i flera dagar efteråt. Pratade aldrig med BM då. Men har ju mått illa hela graviditeten och beskedet är att bebis tar det den behöver bara du som får må dåligt. Det gäller så länge du inte blir helt uttorkad, då kanske du behöver dropp. Så behåll kontakten med 1177 och kontakta också din BM om du är orolig.

Det var förmodligen inte magsjuka eller matförgiftning. Men förstoppningsdiarre. (Ursäktar detaljer). De skickade mig till akuten eftersom det även kom blod i avföringen. Men alla test såg bra ut. Jävla järntabletter som förmodligen är grunden till det. Nu gäller det att hålla koll på magen för detta vill jag ej uppleva igen!

Har sedan middag igår fått behålla mat o dryck så nu mår jag bra igen. Bara lite matt och bubblig i magen. Lillan sparkar på så det känns skönt! Sparkarna är ju bättre än alla ultraljud i världen för att stilla oron! Jag har nog tur också som känner det mycket. Säkert 20-30 buffar per dag redan.
  • lisodan
    Fröken Smilla skrev 2015-05-24 21:26:15 följande:

Lycka till imorgon Moolie!

Ni som har lite mer erfarenhet, jag har börjat få svårt att sitta en längre stund. Min rumpa blir öm, känns som när man får träsmak det kommer efter ca en kvart och strålar ner lite mot benen. Mest på vänster sida. Nån som haft nåt liknande? Gick in i vecka 21 idag.

Så har jag också tror jag. Tycker det känns som träningsvärk ungefär. Har nog haft det i fem veckor och är ju cirka lika långt gången som dig. Vecka 22 på tisdag. Har tagit med mig extra kudde till jobbet för möten och sånt. Hehe....
  • lisodan
    Fröken Smilla skrev 2015-05-25 06:37:52 följande:

Smart jag vaknade inatt, då var rumpan och en bit rygg bortdomnad... Lade mig på höger sida och sen vaknade jag av att höger höft gjorde så ont att det tog sig in i min dröm. Blev bättre av att ligga på vänster sida. Jag hoppas det är tillfälligt! Tur så sitter jag på en väldigt bra och ergonomisk stol på jobb, men dagen blir intressant...

En del säger att man ska ligga på vänster sida. Men efter v 28. Har själv känt att det känns bäst, men det försvann lite efter förstoppningen försvann. Vet inte vad man ska tro om den forskningen, men jag gör det iaf redan nu.
  • lisodan
    Moolie skrev 2015-05-23 19:38:25 följande:

Absolut! På måndag eller tisdag blir jag morsa! Känns väldigt overkligt!

Lycka till Moolie! Hoppas på fin bild snart!
  • lisodan
    Moolie skrev 2015-05-26 02:39:38 följande:

Nu är vi fem i familjen! 150525! Fräckt datum! ;)

Åh! Stort grattis! Pojke eller flicka?
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015